• Erna90

BF februari 2016

busan00 skrev 2015-06-16 11:40:47 följande:

Erna90 skrev 2015-06-16 11:08:27 följande

Ang stjärnan/kugghjulet

Det är i appen jag menar då

Jag har inte appen :/ va heter den ?;)[/quote]"Familjeliv ny" har jag!
    Har dock haft problem med appen till och från, lyckades inte lägga till bild via appen för ett tag sedan bla..
  • Erna90

Blev ju lite knas mitt tidigare inlägg!
    Skulle inte ha med historiken på det jag skrev nytt..

"Familjeliv ny" är appen jag har!
    Har dock haft problem med appen till och från, lyckades inte lägga till bild via appen för ett tag sedan bla..

• Erna90

Har nog frågat innan men skriver igen i så fall

Har ni berättat om er graviditet eller är det en hemlighet hittills? Vilken vecka är ni i och vilka har fått veta? Jag är i vecka 7 (6+0) och vi velar om ifall vi ska berätta eller inte. På semestern ska vi hälsa på några kompisar och vi misstänker då att det kommer komma fram att jag är gravid så vi funderar på att berätta för föräldrarna idag då jag tkr att de ska få veta först. Men egentligen hade jag gärna väntat med att berätta till efter ultraljudet vecka 12. Hur gör ni andra?

• Erna90
    busan00 skrev 2015-06-19 11:44:59 följande:

Jag är i vecka 9 (8+3) å har inte berättat för mer än min sambo å 3 kompisar, vet inte riktigt hur ja ska säga till föräldrarna då ja hatar att prata om sånt :(

Och ja har tänkt göre kubtest så vet inte om ja ska vänta tills efter de isf, för nu mår ja inte nåt illa alls typ å för 1 vecka sen så mådde ja så dåligt så ja inte ens orka va uppe ut sängen på hele dagen .. är oroligt nåt ska va fel när ja inte mår illa knappt nåt.

Att du inte mår illa längre behöver inte alls vara ett tecken på att något är fel. Vissa kan må dåligt några veckor, andra en hel graviditet och vissa mår inte dåligt alls!
  • Erna90
    busan00 skrev 2015-06-19 22:33:39 följande:

Beslutsångest om ja ska berätta för föräldrarna lr inte idag, tänk om nåt händer tänk om lillen inte ens lever :/

Blev det att du berättade sen? Vi berättade för våra föräldrar igår men de får hålla det hemligt tills vi okejar att det är officiellt Våra syskon ska med få veta i veckan och troligen berättar jag för mina 2 närmsta kompisar. Fördelen med att några vet är ju att du kan få stöd om något går snett, men vi hoppas ju såklart att allt ser bra ut med liten!
  • Erna90
    busan00 skrev 2015-06-19 22:33:39 följande:

Beslutsångest om ja ska berätta för föräldrarna lr inte idag, tänk om nåt händer tänk om lillen inte ens lever :/

Blev det att du berättade sen? Vi berättade för våra föräldrar igår men de får hålla det hemligt tills vi okejar att det är officiellt Våra syskon ska med få veta i veckan och troligen berättar jag för mina 2 närmsta kompisar. Fördelen med att några vet är ju att du kan få stöd om något går snett, men vi hoppas ju såklart att allt ser bra ut med liten!
    Erna90 skrev 2015-06-20 09:14:37 följande:

Såg förresten att det var rätt sent du skrev "busan00" så det kanske är idag lördag du menade att du ev ska berätta?
  • Erna90
    Elilia86 skrev 2015-07-08 06:15:12 följande:

Hej, jag var på inskrivning hos Bm igår, alla blodvärden osv såg bra ut och vi bokade ultraljud till den 21/9. Längtar så! Fick ett mer ordentligt svar av Bm att bf är beräknat till 20/2.

Hur har ni gjort med era familjer/vänner/släkt, när berättade/tänker ni berätta för dem om graviditeten?

Vi tänker göra så som med första barnet, vänta tills de här 12v har gått. Jag skulle egentligen vilja berätta nu för de är en sak som gör att det känns mer verkligt, visst jag känner av alla symtomen mycket mer och tidigare den här gången, trots de känns de ännu lite overkligt.

Vi valde att berätta tidigt! Vi skulle på utomlandssemester och besöka vänner och visste att det skulle innebära att jag skulle bli bjuden på cider mm så vi valde att berätta för den familjen när vi kom ner, då i vecka 8 bara. Våra familjer ville vi skulle vara de första att få veta så de berättade vi för redan i vecka 6. Men alla andra vänner tänkte vi vänta till efter ultraljudet som vi ska på i vecka 13
  • Erna90
    Elilia86 skrev 2015-07-16 08:04:17 följande:

Bm kollade bf med snurran, blir spännande att se hur bra de stämmer med ul!

Fraizer: Håller tummarna för att allt ser bra ut för dig med! Precis så känner jag med! Och att kunna slippa motivera till varför man väljer att inte dricka.

Erna90: Jag förstår, en liten speciell situation ni hade där. Är det ert första barn?

Japp, första barnet så allt är nytt!!

Läste att fler går och oroar sig för missfall vilket även jag gör. Känns ju inte som det är på riktigt än så hoppas man ska kunna lugna sig till slut.
  • Erna90
    busan00 skrev 2015-07-25 21:47:56 följande:

Tror ja hoppar ur här känner mig inte Välkommen typ :(, för är ingen som svarar på nåt ja skriver ändå .alla ignorera mig :/

Tkr inte alls du ska känna dig ovälkommen, kan tänka mig att det är lite sisådär med uppdateringar nu under semestertid. Kan vidderligeb bara tala glr min egen del och så är det för mig, inte alls lika aktiv som jag var innan semestern!

Har du gått med i ng fb-grupp? Kan tänka mig att det är mer aktivitet där kanske? Jag håller mig fortfarande på denna sidan bara då jag fortfarande vill vara anonym och inte gå ut med min graviditet till folk jag känner
Svar på tråden BF februari 2016