• Erna90

BF februari 2016

Får erkänna att jag har lite svårt att skilja på UL, VUL och RUL! ? Rul är det som brukar vara kring vecka 18-20 eller och då kollar man organ och sånt lite mer eller (fått för mig att det är ngt sådant..)?

Ska på ultraljud vecka 32 och är då i vecka 12+5. Ska göra kub test då (tog blodprov nu i veckan). Frågan är då; är det bara UL eller VUL? Vad är skillnaden!? Många förkortningar att hålla reda på minsann!!

• Erna90

När tänker ni berätta på jobbet om er graviditet? Om ni inte redan gjort det?

• Erna90
    minneli skrev 2015-07-28 15:08:03 följande:

Jag ska på ett ultraljud den 26 aug och om allt ser bra ut då berättar jag på jobbet. Då är jag i vecka 15-16 typ.

Men fortsätter jag att må såhär så måste jag nog berätta innan, men helst inte. Plus att min mage är rätt stor redan.

Funderar med på att berätta runt vecka 15. Ska på ultraljud nästa vecka och hoppas allt ser bra ut. Så ska jag vänta tills cheferna är på plats igen efter semestern och berätta för dem först så får de andra kollegorna upptäcka det själva

(Har ingen kollega som jag står jättenära som jag känner för att berätta för i förhand! )
  • Erna90

Hittade ett program på Youtube som (iaf jag tyckte) var himla intressant. Handlar om teorier från 3 olika årtionden om hur en bebis ska tas om hand

Man får följa familjer som har valt att följa någon av teorierna och får hjälp av en "coach"

• Erna90

Imon väntar första UL och kubtest. Ska bli spännande men är så sjukt rädd att ngt ska vara fel. Hur kände ni inför UL och kub ni som hunnit göra det?

• Erna90
    JosefineD85 skrev 2015-08-05 20:21:22 följande:

Hur gick ers kub test ni som skulle göra idag Själv gick det jättebra men man var nervös innan! Den lille sprattlade som tusan och stod på huvudet! Häftig känsla! För man känner ju inte ett skvatt! Nu börjar man tro på det mer

Mitt gick också jättebra. Lillen sprattlade som bara den. Blev lite verkligare för sambon med! Han tyckte det var himla fascinerande
  • Erna90

Vi är ju ungefär lika i tid vi som är med i denna grupp, +/- några veckor. Nyfiken på om det börjat synas på era magar? Och vilken vecka är ni i?

• Erna90

Vas kul att små out magar börjar dyka upp en efter en Är med rätt smal sedan innan så har nästan börjat synas en liten mage även på morgonen, dock inte så det skriker gravid men jag själv ser skillnad. Har lösa kläder för att dölja lite men har alltid haft det innan med. På kvällen svullnar den upp och då är det verkligen en minikula! Fick dock svullen mage på kvällen redan innan graviditeten så både jag och sambon väntar på den "riktiga" gravid gravidkulan; -)

Svar på tråden BF februari 2016