• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • MissMf

Jag vill oxå va med! :) plussade supersvagt i torsdags, synligt i fredags och gravid 1-2 i går på digitala :) bf 3/2 enligt äl. Har en son som blir 1 år i veckan som kommer. Känner att det "händer" nått i livmodern :p

• anynumos
    plottify skrev 2015-05-23 22:15:52 följande:

Hej! Hänger gärna med här om jag får?

Plussade i onsdags och har bf 31/1 - 2/2, beroende på hur man räknar. Första barnet.

Har konstig värk i magen och brösten ömmar mer och mer för varje dag.

Visst är det overkligt! Man förstår som inte. Jag gissar att det börjar kännas verkligare första ul man går på. Att man verkligen ser att det finns något i magen.

Har du haft missfall tidigare?
  • anynumos
    MissMf skrev 2015-05-24 10:42:01 följande:

Jag vill oxå va med! :) plussade supersvagt i torsdags, synligt i fredags och gravid 1-2 i går på digitala :) bf 3/2 enligt äl. Har en son som blir 1 år i veckan som kommer. Känner att det "händer" nått i livmodern :p

Välkommen! Känner igen dig från någon av bim i maj trådarna :)

Är det första försöket?
  • plottify
    anynumos skrev 2015-05-24 13:28:26 följande:

Visst är det overkligt! Man förstår som inte. Jag gissar att det börjar kännas verkligare första ul man går på. Att man verkligen ser att det finns något i magen.

Har du haft missfall tidigare?

Ja, det är väl så. Har mitt första vul 12 juni.

Nej, inga missfall tidigare vad jag vet iaf, däremot ett flertal aborter. Tänker att jag ska bli straffad med mf pga mina aborter ????

Fick som rosa på pappret när jag var på toaletten för ett par timmar sedan.. Läskigt.
  • MissMf
    anynumos skrev 2015-05-24 13:32:14 följande:
    Välkommen! Känner igen dig från någon av bim i maj trådarna :)

Är det första försöket?
    Började försöka när jag fick första mensen efter sonen i december och blev gravid nu på fjärde försöket. Har lite längre cykler :)
  • MissMf

När ska ni börja berätta för familjen? Vi tänkte berätta runt midsommar, v.8 då :)

• anynumos
    plottify skrev 2015-05-24 16:26:00 följande:

Ja, det är väl så. Har mitt första vul 12 juni.

Nej, inga missfall tidigare vad jag vet iaf, däremot ett flertal aborter. Tänker att jag ska bli straffad med mf pga mina aborter ????

Fick som rosa på pappret när jag var på toaletten för ett par timmar sedan.. Läskigt.

Ja kan tänka mig det är läskigt. Men det är ju så vanligt med att man blöder lite så det är säkert ingen fara.

Jag har bokat en privat ul den 16 då vi i vårat län måste vänta till ca v. 18
  • anynumos
    MissMf skrev 2015-05-24 16:31:23 följande:

När ska ni börja berätta för familjen? Vi tänkte berätta runt midsommar, v.8 då :)

Vi har redan berättat för familjen och några kompisar. Vi tycker inte det spelar någon roll vilken tid det berättas. Blir det missfall så år vi öppna och att prata om det med dom närmsta blir som en slags terapi tänker vi.

Men resten av kompisarna kommer vi också att berätta för kring midsommar då vi ska träffa endel.
  • MissMf
    anynumos skrev 2015-05-24 17:20:29 följande:
    Vi har redan berättat för familjen och några kompisar. Vi tycker inte det spelar någon roll vilken tid det berättas. Blir det missfall så år vi öppna och att prata om det med dom närmsta blir som en slags terapi tänker vi.

Men resten av kompisarna kommer vi också att berätta för kring midsommar då vi ska träffa endel.
    Det kan bli så att vi släpper nyheten nästa vecka när sonen fyller ett oxå :p men vill bara berätta för den närmsta familjen och det kommer lite annan släkt då oxå så vi får se hur det blir :)
  • MissMf

En av våra katters nya sovplats är på min mage. Han sov på min mage hela förra graviditeten oxå. Så när han började lägga sig där igen började jag bli misstänksam :p

Svar på tråden BF februari 2016