Inlägg från: sommarblomma1 |Visa alla inlägg
  • sommarblomma1

Vi med BIM i juli

Hoppar in här! Testade blankt på bim -2/-3 så tror inte det tagit sig faktiskt! När mensen kommer så tänkte jag prova rosenrot för att korta ner cykeln. Någon som provat?

• sommarblomma1

Jag väntar fortfarande på mensen så kan inte ange datum än. Frustrerande detta. Kan ju konstatera att äl inte alls var när jag trodde denna gång iaf! Ska testa med ältester nästa gång!

• sommarblomma1

Fortfarande ingen mens och är på dag 39 i cykeln! Skulle kunna börja böla snart! Vill ju bara att den ska komma så att vi kan ge oss på försök nr två!

• sommarblomma1
    Det vackraste skrev 2015-06-22 19:41:18 följande:

Jag skulle sökt för det där.

Vet inte vad de egentligen skulle vilja göra nu? Har ju blivit gravid två gånger tidigare innan så känns som om jag inte hade fått så mycket hjälp ändå. Är ju inte varje månad den är så lång utan kan skifta mellan 32-42 (sällan 42, vanligast är runt 35). Men man kanske bör söka ändå?
  • sommarblomma1
    Greifing skrev 2015-06-22 19:44:23 följande:
    Jag har inte varit i tråden då jag också är utan mens. Nu är jag på dag 38 och ingen mens än.. Tog ut spiralen 1 vecka innan ÄL. Testade därför med ÄL test och fick glad gubbe 4/6.. Så jag vet inte alls. :( Känner också frustration och vill bara böla! (vi körde skyddat under denna ÄL) 

Hoppas mensen kommer snart! 
    Då sitter vi i samma båt då! Hade du hormon eller kopparspiral? Har du testat med gravtest ändå? Hade du äl den 4:e så bör ju mensen kommit nu men kanske är kroppen som inte är i balans än.
  • sommarblomma1
    Det vackraste skrev 2015-06-22 19:57:45 följande:

Jag skulle göra det. :) För enl mig och vad jag läst så är cykler över 35 dgr inte "normalt" dvs det är någon slags hormonobalans vilket inte ger fair chance sas. :)

Får nog göra det om det inte tar sig nu i sommar då! De finns nog inte så mycket tider nu ändå... Men hoppas på kortare cykel i juli och stt det tar sig då :)
  • sommarblomma1
    Greifing skrev 2015-06-22 20:58:10 följande:
    Kopparspiral hade jag så den ska inte förändra nått men ju mer jag läser om detta så är jag inte ensam om att den blir knepig efter uttag. Bara vänta och se. 
    Har alltid haft regelbunden och blivit gravid på först riktiga försöket med de 3 som vi har här hemma. Nu känner det hopplöst. I måndags förra veckan var det negativt på graviditetstestet. 

Har du testat nått? 
    Mileya skrev 2015-06-22 19:15:14 följande:Okej :) Jag tror jag ska testa på söndag morgon. Visar det inget då väntar jag till BIM (om jag kan hålla mig vill säga *testnarkoman*)
    Håller tummarna stenhårt! Så spännande! Hoppas jag snart också kan räkna ner dagar för att testa och inte räkna ner för att mensen ska komma.. :) 
    Japp, får bara blanka test så är inte gravid tyvärr
  • sommarblomma1

Äntligen kom mensen så nu kan man blicka framåt mot nästa äl! Är ju inte så regelbunden men utifrån ett genomsnitt så blir äl 14:e juli och bim 28! Sen tänker jag testa med äl test så datumen kommer nog korrigeras lite :)

• sommarblomma1
    Kvinna84a skrev 2015-06-24 21:31:02 följande:

Hej! Någon som har koll på det här med Äl sekret? Jag är bara på dag 10 och fick tydligt Äl sekret idag. Beräknar Äl fre eller lör. Tror ni jag redan haft Äl nu när jag har detta sega sekret? Ska ta Äl test imorn tänkte jag.

Jag brukar ha det i några dagar innan. Dagen innan äl så är det riktigt mycket och sen slutar det tvärt!
Svar på tråden Vi med BIM i juli