Inlägg från: sommarblomma1 |Visa alla inlägg
  • sommarblomma1

Vi med BIM i juli

Novembersmile skrev 2015-07-15 09:10:28 följande:

Ingen mens, inget plus. Bim idag. Kollade på torkade test sedan igår och förrgår, på dem är det två sträck. Men när jag tog ett nytt test igår kväll syns inget.. Fler som fått lika? Använder trstlagrets stickor.

BF 2013-08-05
    Testa med morgonurin istället, kan vara så att det är förtidigt att visa nåt med annat än morgonurin?
  • sommarblomma1

Nu var ältestet svagare igen! Funderar på om jag ska börja testa på morgonen istället då urinen är mer koncentrerad? Känns som om det blir för utspätt på dagen då man dricker både vatten och kaffe?

• sommarblomma1
    Symetrical skrev 2015-07-15 17:48:26 följande:
    Jag är en av de som alltid får starkast utslag på morgonen. Värt att testa kanske!? smile1.gif
    Ja så får det nog bli!
  • sommarblomma1
    adam2011 skrev 2015-07-15 18:38:37 följande:
    Tycker också du ska testa på morgonen sommarblomma1...rekommenderar Clearblues digitala ägglossningstest, skönt att slippa analysera streck, dyrare men värt pengarna tycker jag..  rund ring när du är "ofertil" ..blinkande glad gubbe när fertila dagarna börjar, fast glad gubbe vid de 48 h då det är störst chans att bli gravid smile1.gif
    Jag har funderat på det men då jag är så oregelbunden så går det åt väldigt mycket test. Men får jag inte ordning på cykeln denna månaden så får jag nog prova dem tills nästa månad :)
  • sommarblomma1
    adam2011 skrev 2015-07-15 19:01:10 följande:
    Det som är bra är att det följer med 10 teststickor, du kan alltså testa i 10 dagar...går att spara till nästföljande månad om det blir test över vilket är toppen smile1.gif Det går ju alltid att ha billigare tester och när det blir en stegring kan du börja med de digitala? Klurigt när cykeln är oregelbunden..
    Det var ju iof en bra tanke! Får se om jag hinner få tag på några denna cykeln annars får det bli till nästa :)
  • sommarblomma1
    Symetrical skrev 2015-07-16 07:25:19 följande:
    Ser så ut, men en kan aldrig vara säker. Min kropp är så knäpp, så den kan luras hur mycket som helst! :-/
    Min kropp är med knäpp. Tog ett till nu på kvällen som visade mycket svagare så kan ju konstatera att jag får bättre resultat på morgonen. Dock verkar inte är vara här än. Är på cykeldag 24 nu... Ställer mig nog in på att jag inte har äl denna månaden heller (misstänker att så var fallet förra månaden med men då fick jag iaf tydliga älflytningar) så less på en kropp som inte funkar som den ska!
  • sommarblomma1

Får inga starkare ältest så mina datum i listan kommer tyvärr inte stämma. Blir nog bim i början av augusti istället men omöjligt att veta då jag inte lyckas hitta någon äl.

Kanske var dumt att börja ältesta. Innan vi började med försöken så kunde jag avläsa kroppen utan stickor och kunde då räkna ut exakt när mensen skulle komma. Känns som om man blir manisk istället med testandet och att kroppen jävlas bara för det :(

• sommarblomma1

Kan det vara så att ältester inte ger utslag på alla? Börjar fundera på om jag missat att det var äl? Så här lång cykel som jag skulle ha nu har jag aldrig haft tidigare om äl skulle inträffa nu och flytningarna är mer lotionaktiga nu så känns som om den är förbi?

Fy detta gör mig knäpp!

• sommarblomma1
    Symetrical skrev 2015-07-19 19:03:17 följande:
    Vet att folk har blivit gravida utan att få positiva äl-test, så uppenbarligen har de ju haft äl i alla fall! smile5.gif
    Själv tycker jag att tempning är enda garantin för att ägget släppt.
    Tänkte testa naturalcykles nästa cykel om det inte tar sig nu. När bör man börja tempa då. Ska man börja närsomhelst eller är det mensens första dag?
  • sommarblomma1
    Malin 845 skrev 2015-07-22 09:43:44 följande:

Hej igen! Är nu hemma efter en veckas semester :)
    jag tog äl och grav test i morse som var negativa.. Molnande smärta som vanligt men ingen mens sen den 22/5.. Vet ej vad jag ska tro :( vill kontakta bm men de ger ingen hjälp förräns man försökt i minst ett år :/ php7g3V9c58957.jpg

Finns ju privata gynkliniker man kan kontakta för att få en koll! Det hade jag gjort! Vart bor du? I de större städerna finns det många att välja på!
  • sommarblomma1
    halo83 skrev 2015-07-25 09:37:05 följande:

Jag sov askasst inatt,somnade 00:15 och vaknade 02:50 den tempen var 36,76 sen vaknade jag 04:45 och den tempen var 36,67 ( som jag skrev in) och nu vaknade jag 08:10 och då va tempen 37,00. Hur ska man tänka när man sovit så hattigt?

Jag har precis börjat med NC men om jag har förstått det rätt så ska man inaktives tempfunktionen om man bla sovit dåligt för det finns risk att det inte stämmer.
  • sommarblomma1
    Liam05 skrev 2015-08-01 15:44:55 följande:
    Jag hade ett utomkvedshavndeskap så jag opererades igår :(
    Men oj! Kan det ge så starka utslag? Vad hände, fick du åka in akut?
Svar på tråden Vi med BIM i juli