Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i juli

halo83 skrev 2015-07-20 08:48:13 följande:

Ja de e tidigt .. Antingen bim på fredag el söndag ,lite osäkert.

Åh Wohooo positivt äl test... Ligga ligga liiiiiggaaaa!!

Oh, yes! Redan bokat vuxentime ikväll med sambon!
  • Symetrical
    Sali2015 skrev 2015-07-20 08:22:06 följande:
    Ja, båda var digitala.. Ja det gör ju det. Men man kan ju inte låta bi att tänka att "Varför skulle något så fantastiskt hända just mig, det är självklart att du inte är gravid"... Få väl avvakta två-tre dagar och se om den dumma mensen kommer eller inte och sen göra ÄNNU ett test.
    Du har inget lite känsligare test hemma som du kan ta så länge?
  • Symetrical
    LillaEochP skrev 2015-07-20 08:48:39 följande:

Denna olidliga väntan på BIM!! 6 dagar kvar..

Denna månaden känner jag dock INGENTING :( Tappat hoppet i princip helt... Ändå har både jag och sambon haft semester och kunnat slappna av så man kan ju säga att vi spenderat en hel del tid i sänghalmen! Så jag kan med säkerhet säga att vi prickat ÄL och en hel del till det!

Vi har årsdag på lördag (bim-1) och hade varit såå kul att ge honom en bebis i present! Åååh, hoppas hoppas...!!

Håller tummarna allt jag kan för er skull!
  • Symetrical
    Syoss skrev 2015-07-21 07:25:29 följande:

Jag kunde hoppas på kurvan!! smile2.gif Den smala stickan är en billig från Tradera men den från Testlagret syns det nästan inget på fast att båda ska mäta från 25.

phprzq35920120.jpg

Åh, grattis! Kul när kurvor stämmer så bra!
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-22 09:43:44 följande:

Hej igen! Är nu hemma efter en veckas semester :)
    jag tog äl och grav test i morse som var negativa.. Molnande smärta som vanligt men ingen mens sen den 22/5.. Vet ej vad jag ska tro :( vill kontakta bm men de ger ingen hjälp förräns man försökt i minst ett år :/ php7g3V9c58957.jpg

Du kanske borde börja äta bidrottninggele eller munkpeppar för att boosta äggtillväxten lite..? Verkar ju funka för en hel del, så kanske värt att testa?
    Jag hade själv allt mellan 35-63 dagars cykel första året efter pillerstopp (trodde att jag var gravid x antal ggr!). Numera verkar den ligga kring 45-50 dagar. Segt som tusan, så därför jag fått letrozol utskrivet.
    Lider med andra ord med dig! Kram
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-22 11:46:53 följande:
    Var skaffar man det? Vill jag absolut testa :)
    Men vad gör letrozol för verkan?
    Tack! Hur går det för dig då?
    Kram
    Letrozol är som pergotime, men har tydligen lägre missfallsrisk. Man tar dem från typ dag 5-9 i cykeln för att de skall hämma östrogenet och på så vis öka fsh-utsöndringen, vilken i sin tur är det hormon som stimulerar äggtillväxten.
    Jag skall börja med det nästa cykel för att förhoppningsvis lyckas få äl innan cd 41, som den här gången (cd 44 förra cykeln!)
    Man får det utskrivet av gyn.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-22 13:16:11 följande:
    Men om man inte vet hur lång cykel man har? Jag ska fråga gyn om detta :) tack för tipset och hoppas du får ett stort fint plus denna månaden :D kram
    Det tror jag inte spelar så stor roll, så länge den är oregelbunden och/eller väldigt lång kan man få det utskrivet.
    När slutade du med preventivmedel?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-22 13:18:58 följande:
    Ja båda är från idag. Äl testet visade ett liiiitet tunt sträck som det gjort varje gång, men vet inte om det är spök då alla visar så.. Och grav testet visade ett litet sträck i kanten men vet inte om det är färgrester, spök eller äkta.. :/
    Ledsen att vara en partypooper, men faktum är att om du varit gravid hade äl-tester gett betydligt starkare utslag. :-/
    Skitkroppar vi har, Malin! :-S
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-22 14:48:50 följande:
    Jo sant :(. Man hoppas ju ändå på att det är så.. Om vi prickade in äl den 7/7 så är det 15 dagar sen.. Ja verkligen, hatar den just nu :(. Men en fråga, om man har övervikt(som jag har) kan det påverka? :/
    Ja, dessvärre kan det ju spela in.
    Är det många kilo? Vet att hormonerna kan rubbas ganska mycket av övervikt. Kan såklart bero på hormonell obalans efter hormonellt preventivmedel också!

Är du säker på att du hade äl då? Visst tempar du också..?
Svar på tråden Vi med BIM i juli