Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi med BIM i juli

NiHa skrev 2015-06-21 09:34:31 följande:

Hur lägger man smidigast till i bim listan? Kan man kopiera eller måste man skriva allt?:)

Du bara citerar inlägget o skriver in dig :)
  • miamarina84
    Mayy skrev 2015-06-22 15:35:00 följande:

Jag har också BIM den 2/7! Spännande visst? Väntan är det värsta....

Jag med BIM då, lycka till tjejer :)
  • miamarina84
    Mayy skrev 2015-06-22 19:16:34 följande:

Åh så roligt :) detsamma! Brukar ni testa er innan BIM?

Ne jag har aldrig fått chansen att testa då mensen alltid kommer plus minus noll och jag testar inte innan osv. Har nu använt mig utav clearblue fertilitetsmonitor sedan tre månader o i informations bladet står det att den ska säga till när ett gravtest ska göras osv. Jsg bara lyder den, super bra :)
  • miamarina84
    Mayy skrev 2015-06-23 13:46:09 följande:

Jag känner mig alltid så självisk när jag deppar efter så pass kort tid, när jag påminns om att det kunde varit värre. Så otroligt stark du är! Jag vet inte hur bra jag skulle hantera missfall. Men som du säger - man vet att man kan bli gravid! Jag hoppas verkligen att det tar sig för dig och stannar <3

Och du har helt rätt, måste hålla ut lite och vänta in tiden. Om det är 6-7 månader som är det vanligaste så är det ändå lite hoppfullt. Tror det blir lite extra jobbigt när man ser dom som plussar på första försöket här - och sen dom som går utredningar. Alla mittimellan var är dom?

Kanske bara jag som ser det jag mest önskar och det jag mest fasar.

Men som du sa, snart hoppas vi att det tar, för oss båda! :)

Som du säger de e många som for plus efter nöjda månader samt de som försökt i något år eller mer, så mitt i mellan är de ibte många som plussat. Vi är nu på försök nio så vi får väl invänta året då :(
  • miamarina84
    Mayy skrev 2015-06-23 18:38:33 följande:

Eller så kommer det gå vägen redan i juli <3 hoppas för din skull att det kommer ta! :) annars kämpar vi på tills det tar!

I början var det mest jobbigt känslomässigt att jämt få mens. Tom att man grät liten mensen kom. Sedan två månader ca så har det blivit bättre. Jag har fått en lugnande känsla att typ snart tar det, snart tar det. Vilket är skönt att känna så även psykiskt för det gynnar till en graviditet :)
  • miamarina84
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-06-24 14:46:55 följande:

Hur känner ni inför alkohol veckan innan bim?

Och hur tidigt testar ni? Orkar ni hålla er till bim eller testar ni tidigare?

Precis vad jag skulle fråga :)

På fredag ska Jag ut o fira en kamrat o då är jag bim-6 eller 5. Men jag tänkte testa mig innan. Jag har hört att flera har fått positivt innan.. Jag hsr inga symtom alls osv, men testat gör jag på freda morgon för de känns bäst för mig även ägget ibte lever på oss fe första veckorna :)
  • miamarina84
    kastrullen skrev 2015-06-28 07:41:08 följande:

Negativt test igår, på BIM-6. Var ju alldeles för tidigt men skulle på fest så jag ville testa innan. Har dock inga symtom utöver de jag brukar ha innan mens, t.ex ömma bröstvårtor, lite molvärk och inom ett par dagar får jag säkert PMS. Som sagt så tror jag inte det tagit sig denna gången heller och nu väntar jag med att få höra resultatet från blodprovet jag tog förra veckan ang min sköldkörtel.

Jag gjorde som du i fredags då jag skulle ut. Typ bim -7 o tester var blankt tyvärr :( jag har heller inga direkt symtom denna gång förutom att jag är extra hungrig hehe. Men mensen har ibte kommit så vi hpller tummarna för oss :)
  • miamarina84
    halo83 skrev 2015-06-30 05:12:28 följande:

Här blev det neg.. Så inväntar mensen nu då. Blev inget 13:e försöket heller...

Tråkigt, lider med dig. Du är verkligen värd ett plus ni efter alla dina månader. Kram
  • miamarina84

Grattis till alla plus, själv kom mensen idag så vi siktar väl framåt igen då. Hoppas tionde gången gillt :)

• miamarina84
    hennaah skrev 2015-07-01 15:11:26 följande:

Här kom mensen som en brev på posten pch tog med sig den sjukaste mensvärken. SÅÅÅ tråkigt.. Nytt bim 29/7.

Samma här idag, vi satsar i tar nya tag. Bim samma dag som du ;) heja oss.
Svar på tråden Vi med BIM i juli