Vi med BIM i juli
Vet inte om det finns en augustitråd än. Denna lär nog dö ut i slutet av juli. Vill du ändå att jag lägger till dig eller startar du en augustitråd istället? :)
Vet inte om det finns en augustitråd än. Denna lär nog dö ut i slutet av juli. Vill du ändå att jag lägger till dig eller startar du en augustitråd istället? :)
9 dagar kvar till bim. Längtan efter plus är så stor. Tänkte efter igår och nästan alla från min klass i gymnasiet har fått barn. Men det var då mest jag som längtade efter barn redan för 10 år sen. Brukar tänka att allt har en mening och kämpar för att tänka det även nu på nionde försöket. Har bestämt mig för att inte testa förän det verkligen går att tro att jag är gravid. och har vi inget plus innan oktober söker jag mig till bm för samtal.
Idag är det fredag.
Jag hade ägglossning någon gång mellan måndag o onsdag, finns de chans att man kan känna att de tog sig även ägget inte sätter sig fast förens dag 7-10!?
Hormonerna släpps inte tills ägget har suttit sig fast - så nej, det är inte chans att man får symptom innan dess.
Först väntar man på att mensen ska ta slut, sedan väntar man in den fertila v, därefter känna in sin ägglossning, sedan går man runt o känner efter om ägget sätter sig o när sedan avslutar vi med att invänta ett plus eller mens.
Gud vad vissa väntar, lider med dem som gör inväntar allt så :( jag är glad över att kunna släppa detta med barn lite :)
Hade äl i onsdags och igår kom det EN droppe blod på pappret när jag var på toa. Kan det vara en nidis? Jag vet inte om jag känner några symptom eller om jag bara inbillar mig. Så spännande att vänta den gär gången för det känns som om det finns en chans att det tar sig! :)
Ja vi får se! Fick lite känningar redan dagen innan, men försöker bortförklara dem så att jag inte blir besviken när mensen kommer. Jag har varit skenis förut så det förvånar mig inte om jag inbillar mig! :) 9 dagar till BIM!
Jag har startat en ny tråd "vi som försökt i tio månader". Syftet är att vi ska följa varandra, ska ni ta hjälp efter ett års försökande osv eller fortsätter ni utan hjälp på egen hand till vårt efterlängtade PLUS :)
att försökt ett år är länge samt att ta hjälp är stort, därför en tråd för oss att ventilera, fråga o stötta <3
Äl bekräftad igår, vilket med min korta lutealfas innebär bim 29/7.
BIM-3 idag och inga spottings denna månad (provar progesteronkräm) än så länge. Har haft känningar i tjejmagen och igår hade jag ungefär som mensvärk, men inga andra symtom. Vågar inte testa mig än så jag väntar till BIM så får vi se!
Hej hej!
Nu hoppar jag in här igen efter semestern. Bim-4 i dag och känner ingenting ännu. Kanske slipper skengraviditeten den här månaden för att semestern fått en att tänka på annat :)
Vi testade att mysa på morgnar den här månaden istället för på kvällen, kan ju hoppas att det hjälper något.
Nu kommer det brunt/ rosa flytningar, välkommen mensen :( hoppar över i augusti tråden samt håller tummarna för elfte försöket gillt :)
Ja hoppas och håller tummarna! :)
Sitter i samma sits med bim idag med rosa på pappret.. Aldrig fått så innan utan mensen har kommit direkt. Nu är det mer som blodiga flytningar. Inte alls samma färg mängd el konsistens som jag brukar ha vid mens. Osäker på om jag är på äl +15 el om jag är på äl+ 11...