Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i juli

9camilla9 skrev 2015-06-30 14:10:10 följande:

Ingen aning faktiskt tog ut p staven för 4 veckor sedan. 2 dagar efter jag tog ut den ficka jag en pytteliten rosa blödning som varade i mågon timma.

Kan ha varit en äl-blödning som du fick då!
    Tycker absolut att du skall ta ett gravtest med tanke på hur starka äl-testen är. Tror inte ens du behöver vänta tills imorgon.
    Ganska övertygad om att du är gravid. Kanske till och med i typ vecka 6 redan!
  • Symetrical
    9camilla9 skrev 2015-06-30 16:39:35 följande:

Nu när jag tänker efter så har jag fått synliga blodådrer på mageb och brösten.och magen är väldigt svullen den bruksr vara helt platt.kolla bilden

phpSliUKz93731.jpg
    Verkligen svullen! Ett bra test tycker jag är att kolla om man kan dra in den. De ggr jag varit gravid har jag inte kunnat det, hur mycket jag än försökt suga in den lille jäveln!
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-06-30 17:28:47 följande:

Men va är det här?? Ingen mens men däremot väldigt tjocka trådiga flytningar så jag testade på skoj med ett äl test.. Ska det bli såhär starkt utan äl?

phpIRk50Z86571.jpg

Kan visa väldigt starkt precis innan mensen, vet jag. Men såklart även vid graviditet.
    När gjorde du gravtest senast? Imorse eller? Hur ligger tempen?
  • Symetrical
    halo83 skrev 2015-06-30 18:02:21 följande:

Jag tog ett test i morse som va neg.. Tempen ligger strax under linjen ...

phpnYYWZu67893.jpg

Hmm. Ja, då är det väl bara att vänta och se vad som händer imorgon. Du har inte fått några spottings? Mensvärk? Känns det som att den är på g?
  • Symetrical
    emzerus skrev 2015-06-30 18:59:58 följande:

Hej!

Jag är ny i tråden men skulle vilja låna era ögon lite :) Jag har bim 5 juli och är idag på bim-5 och ÄL +10. Tog ett gravtest idag på em o tycker mig ana ett väldigt svagt plus. Eller ser jag helt fel? är det enbart önsketänkande?

Är på 10e försöket så jag hoppas ju så!! :)

Jag anar absolut ett plus! Testa med morgonurin om du har fler tester..!?
  • Symetrical
    9camilla9 skrev 2015-07-01 10:20:51 följande:

Hej alla såhär blev resultatet konstigt? Vad ska jag göra

phpme2WeQ51166.jpg

Syns det något alls på gravtestet? Ibland svårt att se på bild ju.
    I annat fall indikerar ditt starka äl-test på antingen äl eller att mensen är på g. Tycker dock att det är sjukt skumt att du fått så starkt positivt så många dagar i rad utan att du är gravid!!?!
  • Symetrical
    9camilla9 skrev 2015-07-01 12:11:12 följande:
    9onde dagen idag med pos äl test! Ska köpa ett cb nästa vecka om inte mensem kommit tror jag
    Låter som en bra plan!
  • Symetrical
    sowe81 skrev 2015-07-02 23:07:14 följande:

Äntligen ett pluss, 7e försöket sen senaste ma. Nu måtte denna bara hålla sig kvar, 4e ggn gilt eller vad säger man.
    Äl+10 o 12 på testen.
    phpNqO1nK96404.jpg

Stort grattis! Håller tummarna att allt går vägen nu!
  • Symetrical
    Villbligravidnu skrev 2015-07-02 23:13:12 följande:

Är det förresten någon av er som har extremt kort lutealfas? Jag har blivit lätt gravid två gånger. Första blev jag gravid direkt efter p-pillerstopp och fick en liten son, andra gången hade jag just slutat amma och hade långa menscykler men det slutade i ma smile4.gif efter detta har jag upptäckt att jag har korta lutealfaser på 8-11 dagar....

Hade helt normal lutealfas innan sonen, men nu sedan pillerstopp ligger de på 7-8 dagar. :-/
  • Symetrical
    Villbligravidnu skrev 2015-07-04 00:48:27 följande:
    Har du provat något för att ändra på det? Finns det nåt husmorsknep liksom eller är det att gå till läkare som gäller?
    Jag testade först med rosenrot och progesterallkräm, men det hjälpte inte märkbart, så nu har jag fått letrozol utskrivet. Dock hindrade inte min korta lutealfas mig från att bli gravid förra cykeln, men det slutade i ett sjukt tidigt MF (plussade inte förrän efter jag fått blödningen). Vet inte om det var pga lågt progesteron som slemhinnan stöttes ut trots att ägget hade fäst, eller om det helt enkelt var fel på ägget. Oavsett så skall jag ta letrozol nästa cykel, för att förhoppningsvis få äl innan dag 44.
Svar på tråden Vi med BIM i juli