Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i juli

Villbligravidnu skrev 2015-07-04 22:22:00 följande:
    Oj vilken lång menscykel! Mina varierar mellan cirka 23-26 dagar. Jag provade B-vitamin och bidrottninggele men har inte heller sett nån skillnad än. Det är vanligt med tidiga missfall när man har kort lutealfas eftersom ägget inte hinner ägget ordentligt innan man blöder igenom. Uppdatera mig gärna vad som händer när du använder letrozol. Jag kommer söka hjälp efter sommaren om jag inte blivit preggo när den är slut.
    Det lovar jag att göra! Men om du inte har långt mellan mens och äl lär inte letrozol vara rätt för dig. Låter som att du har för låg progesteronnivå. Testat progesterallkräm? Vet att det hjälpt många. Gör det inte det kan det vara läge att få utskrivet progesteron i tablettform.
  • Symetrical
    Nirvie skrev 2015-07-05 10:49:18 följande:

Matchen fortsätter: Men vad är det som händer? Graviditeten gör ett störtdyk rakt ned till 36.5! Jag har då aldrig sett något liknande! Mensen vacklar fortfarande men ser lite starkare ut idag med något mer spotting. Det är nog ingen tvekan nu om att det trots allt blir mensen som gör en hattrick och blir vinnaren i detta lopp. Graviditeten får ta nya tag i lopp nymmer fyra som går av stapeln i början av augusti, återkommer med exakt datum efter mensens målgång... Fuck!

Mögmens! Men detta innebär i alla fall med sommarvin!
  • Symetrical
    Elyssa81 skrev 2015-07-05 12:39:56 följande:

Kom hem från stugan nu och då jag mådde illa hela vägen i bilen hem tig jag ett test direkt när jag kom hem. smile1.gifphpILVGzh34698.jpg

Wow, vad kul! Stort grattis!
  • Symetrical
    Villbligravidnu skrev 2015-07-05 23:24:10 följande:
    Kan man köpa det receptfritt? Kan man använda det även om man blivit preggo för att minska missfallsrisken?
    Precis! Progesterall kan man beställa receptfritt på nätet och ska tydligen kunna motverka tidiga MF som beror på att slemhinnan stöts ut pga låg progesteronhalt i kroppen.
    För min del har det även hjälpt mot spottings och pms. Kan verkligen rekommendera den, även om man blir lite sömnig av den.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-06 18:56:24 följande:

Samma test någon minut senare :) kan äl ha varit, eller kommer den? Ska jag testa imorgon igen? :)

Symetrical du är ju expert på detta! Behöver lite hjälp ;) phpgusErQ21098.jpg

Ja du, vännen. Svårt att säga när man inte har något att jämföra med. Mitt tips är att ta ett nytt imorgon för att jämföra med!
    Har du äggviteflytningar, eller?
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-07 17:40:41 följande:
    Nån som kan hjälpa mig med detta?
    Nej, det är ju skit samma om du doppade ner stickan snett! Dock känns det ju helt absurt hur olikt starka det vart!?!??? Är det testlagret, eller? Svårt att våga lita på dem om de testen är tagna i samma urin..!?!???
  • Symetrical
    pannkakan87 skrev 2015-07-07 18:27:18 följande:

Kissade för en timme sen. Satt i soffan å kollade på teve. Jag och killen hade bestämt att jag skulle testa i slutet på veckan..
    Är ensam hemma och fick en känsla och bara gick och klämde ut några droppar trots att jag precis kissat bara för att kunna ta ett test.

Och ett plus.. Det är helt sjukt. Allt jag känt har inte bara varit inbillning... Det är ju väldigt svagt förstås men det är ju eftermiddag och jag var precis nykissad Tungan ute
    Bim+1 idag.

Gud vad kul! Stort grattis!
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-07-07 20:23:42 följande:

Ett fint plus idag och flera verkar vara på G. Håller tummarna!

Hur går det för er som redan haft/har idag BIM? 

Harvester
    Sötistilde
    lisafisa22 2:a försöket
    missey 2:a försöket
    Fsake 2:a försöket
    Margherita 2:a försöket
    Migas
    nist 2:a försöket
    wannabemom 1:a försöket
    Symetrical
    Jswf

BIM
    8/7
    Villbligravidnu 4:e försöket
    9/7
    Fronten 3:e försöket
    eg90 
    My102
    Zezziz84 7:e försöket
    My102
    Kaffe Tös
    10/7 
    MuM2girls 3:e försöket
    11/7
    Kvinna84a 7:e försöket
    Yennie88 2:a försöket
    Maalon
    MrsG 1:a försöket
    Annan87 2:a försöket
    NellieMeja 7:e försöket
    12/7
    Tett90
    Natti91 1:a försöket
    13/7
    jenniii88
    14/7
    88therese 2:a försöket 
    15-17/7
    Mamma 80
    15/7
    Minime86 2:a försöket
    natlin 4:e försöket
    Novembersmile
    16-19/7
    Angdev 8:e försöket
    16/7
    lollip0p 2:a försöket
    Wilja87
    lillskrutten 9:e försöket
    Tussigullan
    17/6
    RapidAngel 2:a försöket
    Saklek 4:e försöket
    björnbär 2:a försöket
    18/7
    Vadvetjaaaaag
    18-19/7
    Glovey
    Queen S
    19/7
    märtanpärtan 1:a försöket
    NiHa 2:a försöket
    Knasbollen87
    Jenka81 
    20/7
    mkes 7:e försöket
    ViTvåBlirTre
    m2b
    21/7
    Familje lyckan 1:a försöket
    Suada86 2:a försöket
    21-22/7
    skepparbarn 2:a försöket
    22/7
    Maka94
    24/7
    Adorii
    27/7
    halo83 14:e försöket
    LillaEochP 3:e försöket
    28/7
    sommarblomma1 2:a försöket
    misslina
    29/7
    hennaah 2:a försöket 
    miamarina84 10:e försöket
    kastrullen 7:e försöket
    30/7
    cutebike 2:a försöket
    EkoS 9:e försöket
    annsansa 4:e försöket
    31/7
    mmeli 2:a försöket

Ej BIM-datum än

mikamon
    adam2011 3:e försöket
    peeb
    Jean89A
    miachr78
    Greifing
    9camilla9
    Flerattälska 1:a försöket
    Malin 845

Gravid PLUSSAT               BF:

ElsaR
    Hoppas sommar 2015 
    Wicked
    emzerus 
    Camilllla                       11/3
    sowe81
    Mayy 
    H1ssa 
    Elyssa81 
    Aniroma 
    pannkaka87 
    Tänkte testa imorgon, men då min lutealfas är så kort är jag ju bara på äl +9 då, så känns som att det kommer bli negativt oavsett.

Upptäckte nyss när jag kollade tappen (som är låg, mjuk och stängd) att jag börjat bli svullen och trång i hela underlivet. Kunde (såklart!) inte låta bli att googla, så nu vet jag att det är ett mycket typiskt tidigt gravtecken. Med andra ord kommer jag bli besviken imorgon när jag inte plussar. Suck.
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-07-07 20:53:07 följande:
    Ja det var väldigt stor skillnad på dem :O ja är testlagrets, är samma urin och tagna precis efter varann :S
    Inte att lita på med andra ord! Känns lite hoppfullt för mig dock, som aldrig fick riktigt positivt den här månaden.
  • Symetrical
    emzerus skrev 2015-07-07 21:12:59 följande:

Ni kan tyvärr ta bort mig från plus-listan :(
    Blöder för fullt nu så missfall är ett faktum :(

Lycka till till er andra o stort grattis till er som plussat!!Hjärta

Mög röv och så vidare.
Svar på tråden Vi med BIM i juli