Avsaknad av spermier
Hej tjejer!
Hoppet är det sista som överger en, även om det ibland känns förjävligt. Skickar massa hoppfulla kramar åt ert håll!
Här har vi ju turen att ha spermier, men trots att jag tycks bli gravid så vill det sig inte, nästan så man undrar om allt verkligen står rätt till även om man har tur att ha både ägg och spermier. I vecka 20 fick vi veta återigen att fostret dött, otroligt tungt besked, under tiden av en normal graviditet så har jag lyckats få två missfsll. Nu har jag genomgått det här missfallet, förlorat två liter blod, på köpet också blivit skrapad för att moderkakan satt fast. Sen börjar brösten tydligen producera mjölk på det. Mm.. ja det har varit en omvälvande månad.
Men likt förbannat ställer man sig upp och biter ihop, hoppas vidare och drömmer om det där barnet. Det ska ju bara gå, det måste det göra. Ellerhur? :)
Har ni fått veta nåt?
Hej allihop! Nu var det väldigt längesedan jag skrev i denna tråden. För att göra en lång historia kort, så fick jag och min man besked i jan 2016 efter en biopsi att det inte fanns några spermier. Vi var helt förstörda och gick ner i ett sånt djupt hål att det kändes som om vi aldrig skulle kunna komma ur. Min man var extremt emot spermiedonation och kunde inte ta till sig det just där och då. I sept 2016 så ställde vi oss i kö till donation efter betänketid. Vi var på första besöket i dec 2018 och gjorde första inseminationen i feb-19 och andra i mars-19, och peppar peppar ta i trä, så gick det på andra försöket. Är bara i v8, så har ju en lång tid kvar och jag vågar inte hoppas på något, utan tar en dag i taget. Hoppas det går bra för er alla och lycka till med vilka vägar ni än tar i livet ????????
Grattis! Hur känner din man nu efter att du är gravid?