Avsaknad av spermier
Jag hoppas verkligen att det är vår tur nu.
Igår var en riktigt jobbig dag. Fick reda på att SEX kvinnor på mitt jobb är gravida...
Jag hoppas verkligen att ni som kämpar lyckas!! Vilka kämpar!! Den här tråden har betytt massor för mig under resans gång. Så skönt att ha någonstans att diskutera öppet om ett väldigt känsligt ämne (inte för att vi inte är öppna med att vår dotter kom till via donation). Men det kan ibland vara skönt att känna att man inte är ensam i en sån här situation.
Det blev ingen graviditet den här gången heller.
Men vi fick TVÅ blastocyster till frysen! Jag tror inte att vi hinner med någon återföring innan sommaruppehållet. Men jag är ändå glad för detta är vår mest lyckade behandling någonsin.
Hej allihopa!
Vet inte riktigt hur jag ska skriva detta, men jag är gravid!
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg var vår senaste IVF vår mest lyckade eftersom vi fick två embryon till frysen. Färskförsöket innan sommaren misslyckades, men för ungefär två veckor sedan fick jag tillbaka ett av våra frysta embryon och för några dagar sedan testade jag positivt. Vi har även ett embryo kvar i frysen. Vi har nog lagt ut nästan 200.000 kr och gjort totalt fem IVF försök (två micro-TESE i Stockholm vilket räckte till tre försök och två PESA i Göteborg). Jag har aldrig i hela mitt liv varit gravid tidigare och nu har jag tagit två test som båda visar positivt. Kan inte riktigt förstå detta...
Nu hoppas jag verkligen att det här går hela vägen!
Vi har inte berättat för någon ännu, förutom för er här inne =) Jag vågar inte berätta för någon annan förrän jag gjort första ultraljudet, vilket jag ska göra 21/9. Det här kommer vara tre riktigt långa veckor...
Hej igen!
Så ofattbart att skriva detta men jag har plussat igen på bim -1. <3 Är såklart lika nervös som sist men tar en dag i taget.
Är det någon som minns när man kan boka tid för tidigt ul? :)
Idag har jag gjort KUB. Är så himla glad, vi fick 1:20 000 (dvs det bästa man kan få)! Bebisen var lite olydig och ville inte ligga som barnmorskan tyckte, så fick ta en promenad och komma tillbaka en kvart senare och då fick vi helt underbara bilder!
Min man tycker inte vi behöver göra NIPT eftersom allt såg så himla bra ut på ultraljudet, men jag vill eventuellt göra det ändå. Det finns en klinik som inte bara tittar på trisomi 13,18 och 21 utan massa andra saker också. Men det testet kostar nästan 10.000 kr... Att göra det enklare testet kostar knappt 6.000 kr, men det känns onödigt eftersom vi fick så bra resultat på KUB. Jag känner mig kluven!
vasamamma.se/nipt-test/
Då har jag precis fått se baby #2. Det kändes lika overkligt, precis som med storasyster. Ett litet foster med hjärtslag. Jag är så tacksam för donation och vår väg till barn. Jag hade verkligen aldrig bytt ut detta mot något annat. <3
Hej allihopa!
Jag gissar på att det finns några av er "gamla" som fortfarande tittar in här då och då. I maj föddes min son, så han är nu ca 5,5 månader. Jag kan inte riktigt förstå att allt verkligen gick vägen för oss. Jag tror att vi började aktivit försöka få barn 2015, började med utredningen 2016 och att jag sedan började skriva här 2017. Sex år senare sitter jag nu här äntligen med min lilla prins. Vi gjorde ju tre IVF försök (med micro-tese) i offentlig vård, fyra inseminationer med donerade spermier i privat vård innan vi åkte till Göteborg (Carlanderska) och gjorde IVF och TESA. På andra privata IVF-försöket lyckades vi och vi har till och med ett embryo kvar i frysen. Vår son har verkligen blivit en perfekt liten blandning mellan min man och mig.
Jag ville bara ge en liten uppdatering och hoppas verkligen att ni som fortfarande kämpar en dag lyckas vare sig det blir med egna eller donerade spermier!
Kram!