• LängtanSåStor

BF Februari/Mars 2016 :)

Änñnntligen plus på stickan. Ngn mer som har BF I Februari eller Mars?

Jag har BF 24 Februari!

• Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)
  • Pyltet

Hej,

Är det någon mer här som upplever en konstig smak i munnen som gör att man konstant mår illa av precis allting? Kan inte riktigt beskriva det.

Jag har aldrig under graviditeten mått så pass illa att jag känt behovet av att kräkas, men det är så sjukt irriterande att ständigt känna sig äcklad. Dessutom så är näsan så extremt känslig. Klarar knappt av att gå förbi vårt akvarium.

Några tips på lindring någon???

• Tvärslut

Jag mår oxå illa hela tiden.... Ingefära hjälper för mig. Det finns torkad ingefära på ställen som kungshallarna i Sthlm. Annars finns ginger beer (alkoholfri såklart) på systemet. Kan även finnas som godis på en del utländska butiker, lite jobbigt när det blir sött kanske... Men googla allt man kan göra med ingefära.. Det funkar!!

Pyltet skrev 2015-08-16 19:32:55 följande:

Hej,

Är det någon mer här som upplever en konstig smak i munnen som gör att man konstant mår illa av precis allting? Kan inte riktigt beskriva det.

Jag har aldrig under graviditeten mått så pass illa att jag känt behovet av att kräkas, men det är så sjukt irriterande att ständigt känna sig äcklad. Dessutom så är näsan så extremt känslig. Klarar knappt av att gå förbi vårt akvarium.

• Mamma till två gullegrisar
    GameOfLife skrev 2015-08-16 13:47:48 följande:

Då är vi relativt nära i veckor. Jag är också i v.13, men går in i v.14 imorgon :)

Jag är också nära er. Går in i v14 på onsdag :)
  • zespriem
    Pyltet skrev 2015-08-16 19:32:55 följande:

Hej,

Besk smak förstärks i allt jag äter! Därför går tex kaffe helt bort. Smakar hemskt! Mår också illa av det mesta. Få saker som smakar gott :( Har gått in i v 13 nu och hoppas att det släpper snart. Med mina två andra barn satt illamåendet i till v 15.
  • zespriem
    Elenius skrev 2015-08-16 06:16:48 följande:

Är i vecka 13, 12+0 idag faktiskt!

Då är vi precis lika långt gångna! :) Härligt att ha gått 12 fulla veckor nu.
  • Pyltet
    zespriem skrev 2015-08-17 17:14:29 följande:

Besk smak förstärks i allt jag äter! Därför går tex kaffe helt bort. Smakar hemskt! Mår också illa av det mesta. Få saker som smakar gott :( Har gått in i v 13 nu och hoppas att det släpper snart. Med mina två andra barn satt illamåendet i till v 15.

Åh jag är också i v13. Hoppas verkligen att det släpper snart.
  • MejaKiZnic

Klagoinlägg:
    Känner inte att jag räcker till, har två barn och den minsta är verkligen galen. Märker att mina föräldrar och svärföräldrar mer och mer drar sig undan. Blir nästan aldrig hembjuden mm längre....Min sambo är iväg veckovis. Så han är inte någon hjälp. Jag är som ett vandrande lik efter jobb men försöker ta ut ungarna till en lekplats 1 h varje dag. Illamåendet är inte bättre. Det är jobbigt men tänker positivt. Jag längtar redan väldigt mycket efter den lilla där inne. Upptäckte blod idag.....inte mycket men nu kommer man springa på toaletten hela tiden. Vet att det är vanligt men man kan inte låta bli.......

Hoppas ni andra mår bra och era små liv växer på :) längtar som en galning på rul.

080912 130524 BF160330
  • Pyltet
    MejaKiZnic skrev 2015-08-18 10:17:23 följande:

Klagoinlägg:

Känner inte att jag räcker till, har två barn och den minsta är verkligen galen. Märker att mina föräldrar och svärföräldrar mer och mer drar sig undan. Blir nästan aldrig hembjuden mm längre....Min sambo är iväg veckovis. Så han är inte någon hjälp. Jag är som ett vandrande lik efter jobb men försöker ta ut ungarna till en lekplats 1 h varje dag. Illamåendet är inte bättre. Det är jobbigt men tänker positivt. Jag längtar redan väldigt mycket efter den lilla där inne. Upptäckte blod idag.....inte mycket men nu kommer man springa på toaletten hela tiden. Vet att det är vanligt men man kan inte låta bli.......

Hoppas ni andra mår bra och era små liv växer på :) längtar som en galning på rul.

Gud vad jobbigt det där låter. Jag vet inte riktigt om det är hormonerna, men jag känner mig också rätt nere och orkeslös. Mina två pojkar är visserligen äldre och behöver inte rastas men det är mycket ändå.

Jag har ingen energi till att göra mer än en sak om dagen. Jag är sjukskriven just nu pga överbelastning och utmattningssymptom pga jobbet.

Jag hoppas verkligen att det här bara är hormoner som lugnar ner sig snart.

Hoppas att ni andra mår bättre :)
  • zespriem

Gjorde KUB-testet igår. Fick inte så bra siffror. Gränsen på kliniken är 1:300 och vi fick sämre siffror än så. Känns jobbigt. Vågar inte gå vidare med fosterkaksprov då risken för missfall ju faktiskt är högre än risk för att få barn med DS. Funderar på nipt-test.

• Linda40
    zespriem skrev 2015-08-19 11:32:48 följande:

Gjorde KUB-testet igår. Fick inte så bra siffror. Gränsen på kliniken är 1:300 och vi fick sämre siffror än så. Känns jobbigt. Vågar inte gå vidare med fosterkaksprov då risken för missfall ju faktiskt är högre än risk för att få barn med DS. Funderar på nipt-test.

Vi blev erbjudna nipt-testet gratis och med tanke på missfallsrisken vid moderkaksprov/fostervattensprov så var valet inte svårt. Nu går vi och väntar på svar...jätte jobbigt!
Svar på tråden BF Februari/Mars 2016 :)