• Katta1

Vi med bf mars 2016

Vi som väntar syskon i mars 2016.

• Svar på tråden Vi med bf mars 2016
  • Villbligravidnu
    mammave skrev 2015-07-03 17:26:48 följande:

Blödde lite rosarött igår i tre timmar, det kom på pappret o droppade lite i toan. Sen efter det har det varit brunt (kommer både på papper o lite i bindan).

Är det ofärgade flytningar nu?

Svaret ovan skulle varit till dig
  • Yammi
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-07-04 22:47:36 följande:
    Vad sa läkaren om provsvaret? Har ingen som helst koll på hcg-värden.

Mina symptom kommer och går lite tycker jag så jag hoppas att det är normalt. Kommer inte alls ihåg att det var såhär med sonen.

Han tyckte värdet var lite lågt men sa att jag kunde tagit fel på ägglossning eller att jag bara har lågt hormon i början också. MEn iaf så ska vi ta ett nytt på måndagmorgon och då måste det ha dubblats eller mer för att vara en ok graviditet, Har iaf mina hemska onda bröst tillbaka idag så nu är jag mindre orolig =P 

Med min son hade jag inga symptom alls under hela graviditeten... Men med dottern hade jag från v 6 någon gång sjukt illamående. 

• Yammi
    funderat skrev 2015-07-05 07:50:47 följande:

Åh, jag hoppar in här oxå.. Har BF 8mars o har en son född 13 hemma:)

Vlkommen! 
  • CatEyes
    Villbligravidnu skrev 2015-07-04 23:04:13 följande:
    Jag är inte med i den här tråden egentligen, men jag måste bara flika in och säga att jag blödde också med min son tills vecka 13 (min son är idag 2 år). Det kom nästan alltid lite blod på pappret när jag torkade mig men aldrig så mycket blod så att det läckte igenom kläderna (jag behövade alltså inte ha binda). Mitt blod var alltid ljusrött och då sa bm att det kommer långt nerifrån och det kan vara ett blodkärl som brustit och blöder lite då och då. Brunt blod är torkat blod och kommer ofta långt uppifrån. Jag tycker du ska prata med MVC men jag tycker inte du ska oroa dig om du inte får ont och börjar blöda mera. Missfall känns, det gör ont, det är något man märker (jag har haft missfall). Så oroa dig inte för detta än i alla fall <3
    Vill inte vara negativ men missfall gör inte alltod ont, jag har haft missfall både i vecka 6 och 11 utan någon smärta alls, bara blödningar.

Men det är sant det du säger. Blödningar betyder inte alltid missfall.
  • Tee87

Är gärna med i denna tråd! Gravid i vecka 6 (5+0). Plussade igår! :) har en dotter som snart fyller 2 år. Enda symptomet är att jag är jättetrött!

Ska ringa mvc imorgon å boka tid för inskrivning :)

• Yammi

Är jättenervös nu. Ska ta blodprov kl 8.30 för att se så hcg dubblar.

Har massa halsbränna efter jag ätit eller bara druckit vatten. 

Har ännu ont i brösten men är inte lika trött känns det som. 

Berättade för maken igår. Ville inte säga jag redan testat mig både hemma och vårdcentralen, så jag sa att jag kände mig konstig och mensen var nog en vecka sen. Han köpte ett test och åkte på jobbet. MMSade honom bilden på det positiva testet. Han hörde inte av sig på 4 timmar!Jag började bli arg.... Men så ringde han och sa att han inte kunde öppna bilden. Jag sa att vi var gravida. VA?! Var hans reaktion, jag frågade om han blev arg: Näää gumman det är jag absolut inte. 

Nu är den oron iaf över! Nu ska jag bara oroa mig för blodtestets resultat kommer in vid 14 tiden idag. Kommer sitta på nålar på jobbet. 

Håll tummarna för att det visar höööögt!

• Yammi
    Tee87 skrev 2015-07-05 22:59:20 följande:

Är gärna med i denna tråd! Gravid i vecka 6 (5+0). Plussade igår! :) har en dotter som snart fyller 2 år. Enda symptomet är att jag är jättetrött!

Ska ringa mvc imorgon å boka tid för inskrivning :)

Välkommen! 

• FaithHope
    Yammi skrev 2015-07-06 05:27:18 följande:

Är jättenervös nu. Ska ta blodprov kl 8.30 för att se så hcg dubblar.

Har massa halsbränna efter jag ätit eller bara druckit vatten. 

Har ännu ont i brösten men är inte lika trött känns det som. 

Berättade för maken igår. Ville inte säga jag redan testat mig både hemma och vårdcentralen, så jag sa att jag kände mig konstig och mensen var nog en vecka sen. Han köpte ett test och åkte på jobbet. MMSade honom bilden på det positiva testet. Han hörde inte av sig på 4 timmar!Jag började bli arg.... Men så ringde han och sa att han inte kunde öppna bilden. Jag sa att vi var gravida. VA?! Var hans reaktion, jag frågade om han blev arg: Näää gumman det är jag absolut inte. 

Nu är den oron iaf över! Nu ska jag bara oroa mig för blodtestets resultat kommer in vid 14 tiden idag. Kommer sitta på nålar på jobbet. 

Håll tummarna för att det visar höööögt!

Hoppas de går bra idag! Skönt att maken tog de bra :)

Jag ska oxå ner o ta blodprov idag, får dock vänta till imorgon för resultatet! håller tummarna för dig idag! :)

• sowe81
    CatEyes skrev 2015-07-05 10:32:38 följande:
    Vill inte vara negativ men missfall gör inte alltod ont, jag har haft missfall både i vecka 6 och 11 utan någon smärta alls, bara blödningar.

Men det är sant det du säger. Blödningar betyder inte alltid missfall.
    Jag har också haft tre missfall o ingen av dom har gjort ont, inte förens jag varit på sjukhuset och fått medel för att då ut dom.
    Mina har börjat med rosa flytningar.
    Blödningar betyder inte alltid missfall har flera vänner som blött massor och klumpar och barnen har fötts medan jag bara har haft rosa flytningar o då har det varit missfall. Så man kan aldrig veta eller spekulera, ett vul är det säkraste sättet att få veta om man är orolig.
Svar på tråden Vi med bf mars 2016