Vi med bf mars 2016
Vi som väntar syskon i mars 2016.
Vi som väntar syskon i mars 2016.
Tack
Innan jag plussade så spydde jag nästan när jag gick på en allmän toalett av lukten. Ömma bröst på sidorna, lite lite molvärk, och lite gråtmild. Inte så mycket symptom än. Det jag har märkt är att jag känner avsmak för viss mat dock. Plus mega svullen mage, det ser ut som jag är i vecka 12 ( som min mage var i vecka 12 förra graviditeten.)
Jag har suttit på gynakuten heeeela dagen idag.
Läkaren kunde se en uppklarning i livmodern men de va för tidigt o säga om det är missfall eller inte..
jag blöder när jag går på toa typ små klumpar, kommer lite på pappret o lite på trosskyddet. har inte ont eller nått...
Jag fick ta ett blodprov och ska ta ett nytt på måndag o sen ringer läkaren upp mig på tisdag o då får jag veta om de va ett missfall eller om jag har kvar nått i magen.
Har beställt fler gravtest o jag tänker testa i helgen, typ lördag eller söndag för o se vad de blir, är de positivt då så kanske de finns hopp?
Plussade häromdagen, trol BIM -2 då (lite oregelbunden mens).
Var på hälosamtal idag redan (ringde i morse, fick tid på em). Inskrivning i slutet av augusti.
Beräknad 8 mars 2016.
Första barnet och hett efterlängtat! Dock känner jag, vad har vi gjort? :p
Känner nåt liknande mensvärk, men inte helt samma. Den har dessutom avtagit nu ikväll. Lite öm i ena bröstet med, främst runt bröstvårtan och på utsidan.
Av nån anledning är jag jätterädd för missfall, troligtvis för att vi haft en del otur med sjukdomar och dödsfall i familjen det senaste året och jag känner att nu räcker det.
Plussade igår , BF enl mens 7 mars :)
Har en son på fyra månade här hemma, (född 6 mars) så blir väldigt tätt :) inte planerat just nu men ändå välkommet :)
Ville ha barn tätt och förra tog 7 månader innan vi lyckades och nu blev jag gravid direkt efter första mensen.. Jaja som det kan gå :) kommer bli en tuff tid men så glad ändå :)
Grattis till alla nya i tråden.
Har alla ringt bm på en gång? Jag har inte ringt än, plussade i lördags. Funderar på att ringa imorgon, men allt känns så overkligt fortfarande samtidigt som jag är rädd för mf (har jag varit vid alla graviditeter och haft ett innan tvåan). Tycker symptomen kommer och går: lite mensliknande värk i ryggen ibland, ömma bröst ibland o ngt hugg i magen ngn gång, samt pyttelite illamående ibland. Har ni samma symptom hela tiden?
Har alla ringt bm på en gång? Jag har inte ringt än, plussade i lördags. Funderar på att ringa imorgon, men allt känns så overkligt fortfarande samtidigt som jag är rädd för mf (har jag varit vid alla graviditeter och haft ett innan tvåan). Tycker symptomen kommer och går: lite mensliknande värk i ryggen ibland, ömma bröst ibland o ngt hugg i magen ngn gång, samt pyttelite illamående ibland. Har ni samma symptom hela tiden?