• Hannaliv

Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.

Hej alla mammor och blivande mammor i eller i närheten av Göteborg!

Här tänkte jag vi kunde följas åt och diskutera symtom och milstolpar i graviditeten. Jag tyckte själv det var väldigt skönt att ha andra gravida att diskutera med härinne vid min första graviditet så hoppas vi blir ett gäng här.

Jag är 32 och har en son på 5 år. Vi har länge tänkt på syskon men det har kommit saker emellan. I maj kunde vi äntligen börja försöka och i juni tog det sig och vi fick vårt plus 1/7. Kunde inte tro att det tog sig så fort! Vi är nu i vecka 6 och har beräknad förlossning 5/3 2016.

Ni som hoppar in: skriv gärna en liten presentation och lägg gärna in någon profilbild  så det blir lättare att hålla reda på folk :) (Behöver ju inte vara på er själva eller ert barn utan kan ju vara ett hus, blomma eller vad som)

Välkomna och grattis till era växande magar! Solig

• Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.
  • Loven

Hej!

Jag hoppar gärna in här:)

34 år, första barnet, beräknat bf 2/2. Bor i centrala Göteborg.

• GlitterLina

Minns inte om jag skrivit här innan :) :)
    Men jag hoppar in här me er. Bf 7 mars.
    Bor i Landvetter nu men blir flytt till Gbg förhoppningsvis innan bebis kommer.
    Jag är 36 år. Har en son född 2006 me en annan.
    Så detta barn blir första me den nya :)

• LillaLyckligaJag

Nu känns det lite lugnare här hemma. Var på tidigt UL igår (7+4) och allt så bra ut, hjärtat tickade på som det skulle. Lite jobbigt att börja jobba igen när man är nästan konstant illamående men det blir säkert bättre snart.
    Är det någon mer som har varit på tidigt UL nu?

• Mammis2011och2015

Någon som vill vara med i en hemlig facebookgrupp. så mycket lättare att följa tycker jag. 

Väntar nummer tre egentligen 9e april men kommer bli igångsatt tidigare då jag förlorade min dotter i mars efter förlossningen.

bor i stenungsund med man en katt en hund och vår 4 åriga dotter. 

Skapar som sagt gärna en fb grupp om intresset finns

• Emeliebfmars2016

Håller med denna tråden är väldigt svår att följa, är gärna med i en hemlig facebookgrupp för oss i och runt Göteborg!

• temlan

Hallå! Hittade denna grupp igår, samtidigt som jag skapade en egen för att hitta  tjejer med BF i februari -16 i Göteborg med omnejd. Lustigt! :) Hur som helst, jag vill gärna vara med här.

Är 29 år och väntar mitt första barn tillsammans med min sambo. Är i v. 16 nu och sjukskriven sen v 12 för illamående och kräkningar. Andra gravidkänningar? Spända bröst och en liten mini-mage :)

• Ullebulle89

Hej! Jag väntar mitt andra barn 1 mars och är i v.16. Bor i Utby i Göteborg med sambo och en livlig liten tvååring. Har fortfande illamåendet kvar.. Hur mår ni andra?

• Heineken86

Jag hoppar också in. Är i vecka 15 nu och har BF 9 mars.

Är 30 år och bor i centrala Göteborg med min man och lilla dotter som är drygt 9 månader.

Jag mår toppen. Inga känningar förutom att jag varit lite tröttare en period men känns som att det är på väg att gå över nu.

• Sofiasgrona

Hej! Tänkte jag kunde hoppa in i den här gruppen, eller hade ni startat någon facebookgrupp istället?

Såg att det var en annan mölndalsbo här som ska få en liten.

Jag är 23 år och ska bli första gångs mamma 28 mars , och or också i mölndal ???? så himla kul och spännande. Känner mig lite ensam här bara då jag inte vet någon annan som ska ha barn någorlunda samtidigt.

• LindaÖ

Hej på er!

Grattis till er alla Jag och min man väntar vårt första barn den 11:e mars. Börjar se hur magen växer lite nu! Mår bra och är superglad nu när första oron lagt sig

Är 28 år och bor i Göteborg. Hoppas lära känna några andra i samma situation, att dela både den här tiden med och mammaledigheten. Har både en syster och bästa vän som är gravida, men de bor inte här tyvärr!

Ska försöka lära mig det här forumet, men om någon är med i en fb-grupp får ni gärna höra av er, kan hantera det lite bättre än detta forumet.

Allt gott!

• LillaLyckligaJag
    Sofiasgrona skrev 2015-09-15 22:49:08 följande:

Hej! Tänkte jag kunde hoppa in i den här gruppen, eller hade ni startat någon facebookgrupp istället?

Såg att det var en annan mölndalsbo här som ska få en liten.

Jag är 23 år och ska bli första gångs mamma 28 mars , och or också i mölndal ???? så himla kul och spännande. Känner mig lite ensam här bara då jag inte vet någon annan som ska ha barn någorlunda samtidigt.

Sofiasgrona, vad roligt med en Mölndalsbo till =) Och dessutom med datum satt så nära vårt (24 mars men kan senareläggas några dagar sa bm vid sista besöket).
  • Mammis2011och2015

heter filippa bräutigam. lägg till mig på fb så skapar v en hemlig grupp där för oss som inte  orkar hänga på familjeliv. 

• Emeliebfmars2016

Kan även kontakta mig på fb såg jag nu: Emelie Kjellman, bara lägg till mig som vän så tar jag bort er sedan! (Och skicka gärna ett privat meddelande så vet jag)

• Lea2016

Hej! Vi bor i Göteborg och väntar 1a barnet. Hon är beräknad till 5 mars. Jag är 34 och min sambo 31. Jag jobbar endast 75 % då jag har många sammandragningar. Någon mer som sammandragningar ofta?

Jag har fått en rätt stor mage är liten i övrigt så magen syns tydligt. Känner sparkar flera ggr varje dag fastän jag har min moderkaka i framvägg. Är i vecka 25 nu.

Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.