• Hannaliv

Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.

Hej alla mammor och blivande mammor i eller i närheten av Göteborg!

Här tänkte jag vi kunde följas åt och diskutera symtom och milstolpar i graviditeten. Jag tyckte själv det var väldigt skönt att ha andra gravida att diskutera med härinne vid min första graviditet så hoppas vi blir ett gäng här.

Jag är 32 och har en son på 5 år. Vi har länge tänkt på syskon men det har kommit saker emellan. I maj kunde vi äntligen börja försöka och i juni tog det sig och vi fick vårt plus 1/7. Kunde inte tro att det tog sig så fort! Vi är nu i vecka 6 och har beräknad förlossning 5/3 2016.

Ni som hoppar in: skriv gärna en liten presentation och lägg gärna in någon profilbild  så det blir lättare att hålla reda på folk :) (Behöver ju inte vara på er själva eller ert barn utan kan ju vara ett hus, blomma eller vad som)

Välkomna och grattis till era växande magar! Solig

• Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.
  • LillaLyckligaJag
    Rozha skrev 2015-07-28 17:17:52 följande:

Tack det hoppas jag med :).

Va skönt då får du passa på vila dig bara, själv är jag hemma från jobbet sen igår pga tröttheten och ryggen tänkte vila några dagar tills jag får veta vad läkaren säger på torsdag.

Var bor du?:)

Mölndal. Du då?
  • Hannaliv

Någon mer som har extremt känslig näsa? Jag står inte ut med alla lukter överallt. Vill luktsanera mitt hem. Ska köpa ättika och bikarbonat för det verkar vara bra luktdödare enligt mina googleefterforskningar. Det får bli dagens uppdrag. Sjukt att jag är helt exalterad inför detta haha.

• PennyPlutt

Jag förbereder mig på totalt kaos men vill ha tätt mellan syskonen och lika bra att köra på nu. Jag har en rätt positiv upplevelse av förra graviditeten och det känns spännande igen!

Hoppas på en flicka nu men många fördelar om det blir en pojke till. Kommer ni att ta reda på könet och spelar det någon roll för er?

För ett halvår sen bodde vi i Gbg och gick på Kungshöjd, och förlöstes på Östra. På mvc fick vi flera ultraljud och det var stort första gången. Jag skulle lita mer på ett tidigt ul än i v 18. Längtar!

Har förtillfället det typiska illamåendet på morgonen, yr och trött.. Klarar inte av stekos som korv. Hoppas ni har det bra!

• Rozha
    LillaLyckligaJag skrev 2015-07-28 19:36:34 följande:

Mölndal. Du då?

Jaha okej:)

Jag bor i västra Frölunda.
  • MarikaLovisa

Jag avlägsnar mig ur denna tråd. Var på ett tidigt privat ul idag där man inte så något hjärta slå och fostret såg inte ut att vara mer än 5 veckor. Jag skulle ha varit i vecka 9+4 nu. Så det är bara att vänta på att allt kommer ut. Önskar er alla lycka till.

• Hannaliv
    MarikaLovisa skrev 2015-07-30 11:07:10 följande:

Jag avlägsnar mig ur denna tråd. Var på ett tidigt privat ul idag där man inte så något hjärta slå och fostret såg inte ut att vara mer än 5 veckor. Jag skulle ha varit i vecka 9+4 nu. Så det är bara att vänta på att allt kommer ut. Önskar er alla lycka till.

Åh nej gud va ledsen jag blev för din skull. Usch kan inte ens föreställa mig hur du känner dig nu. Jag hoppas du får din lilla skatt till slut ändå. Kanske blir en sommarbebis istället, vem vet? Lycka till! Styrkekram till dig.
  • Emeliebfmars2016

Hej alla jag hoppar också in i denna tråden.

Jag är 29år och bor i Göteborg. Har bf21mars, galet spänd då detta blir Vårat första barn.

Mina symtom just nu är: ömma bröst, måste pussa oftare, lite känningar i livmodern och lite illamående då och då.

Kul att följa flera andra i Gbg!

• Rozha
    LillaLyckligaJag skrev 2015-07-28 19:36:34 följande:

Mölndal. Du då?

Högsbo, västra Frölunda :)
Svar på tråden Vi i Göteborg med BF i feb/mars 2016.