Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Är det någon här som har gjort bikarbonats-testet? Hehe.

Jag gjorde det idag (kan läsa på bloggen som jag länkat därnere om när intresserade) och det visade en tjej. Samma som när jag räknade ut enligt den kinesiska befruktningskalendern. Nån som tror på sånt här? Vad jag har kunnat läsa mig till så är det många som bikarbonat-testet stämt på. Jag ska ju inte kolla kön men tycker att sånt här är lite roligt.Solig
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-22 12:02:18 följande:
    Hur går det till? Jag tror inte riktigt på såntdär, för i så fall skulle ju alla göra det, men det är alltid kul att spekulera ändå. Glad
    Du tar två teskedar bikarbonat i en mugg och sen kissar du i det. Om det fräser och bubblar är det en pojke och om det inte händer nåt så är det en tjej. Det har nåt med syran i kisset eöler vad det var.. :P
  • pannkakan87
    miillaw skrev 2015-08-22 13:21:53 följande:
    Min lillasysters gjorde det testet och resultatet blev att det skulle bli en liten flicka. Vilket också sen stämde när hon tittade ut den 2 juli :D

Från vilken vecka är det könet utvecklas? Är också sugen på att testa. Dock bara i v.8 än :P
    Hmm. Är det inte där i v8 nånstans? Jag vet att de var utvecklade i vecka 11 i alla fall. Ja men lite spännande är det ändå med såna där tester. :) Jag fick ju också tjej både på bikarbonat-testet och enligt den kinesiska fertilitetskalendern haha. Min sambo är hundra på att det är en flicka. Själv är jag osäker. :)
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-22 13:59:58 följande:
    Hahaha, låter ju jätteskumt men samtidigt lite roligt! Kan hända jag testar när jag är ensam nån gång, men verkar väl inte alldeles vetenskapligt, kanske... Skrattande
    Haha eller hur. :P Nej jag gjorde det mest för skoj skull förstås. Skulle enligt den vänta en tjej i alla fall. Min sambo har sagt sen dag 1 att vi får en tjej. Han är stensäker :P Hur vet jag inte.
  • pannkakan87
    LMG skrev 2015-08-22 18:17:40 följande:

Kollade den där kinesiska fertilitetskalendern, då ska man ju ta den åldern man va vid befruktningen. Det jobbiga nu är att jag blev enligt uträkningar befruktad den 7 eller 8 Juni och jag fyllde 21 år den 9onde juni, ska jag räkna som 20 eller 21 år då? Det skiljer ju liksom en dag haha

Skiljer könet sig mellan dagarna? :) jag hade tagit innan du fyllde;) vad blev det?
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-22 20:38:42 följande:

Föll för grupptrycket och kollade den kinesiska fertilitetskalendern. Enligt den blir det en kille. Jag får väl återkomma efter att jag blandat kiss och bikarbonat (herregud!) med resultat! Skrattande Får ju tacka pannkakan87 för denna galenskap! Skrattande

Hahahah förlåt för smittan *flin* Drömmer
  • pannkakan87
    Linda8110 skrev 2015-08-22 20:42:44 följande:
    Haha jag kollade också den kinesiska kalendern precis! Flicka enligt den ;) Måste införskaffa bikarbonat också haha
    Spännande! :D
  • pannkakan87
    Linda8110 skrev 2015-08-22 20:52:07 följande:

Haha hittade bikarbonat hemma så nu har jag kissat i mugg haha! Inget fräs eller bubbel och den kinesiska kalendern sa tjej. Men jag tror ändå på kille hihi

Precis som med mej då :) Vad tror din sambo?
  • pannkakan87
    Irmisans skrev 2015-08-23 02:30:38 följande:

Måste testa något sånt här test! Är dock väldigt säker på att det är en tjej! Min lillebror har gissat på tjej och han har sagt rätt ca. 40-45, vilket är alla gånger han har fått gissa. Kanske är någon slagsmål medial superkraft? ;)

Hur menar du att han gissat 40-45? :P
  • pannkakan87
    Irmisans skrev 2015-08-23 11:24:41 följande:
    Haha nej, menar att han gissat rätt på 40-45 graviditeter och alla hans gissningar har varit rätt ;) kollade kinesiska och enligt den blir det en tjej också :)
    Oplanerad Mamma
    Oj så coolt!! Han kanske är lite synsk då
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?