Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

elin1987 skrev 2015-07-14 08:44:26 följande:

Första morgonen jag inleder med att kräkas check :S jag tycker inte att det syns på mig men igår frågade en kompis pojkvän lite på skämt och jag har blivit bukfet eller är gravid haha!

Oj! Är det ditt första illamående? Vilka vecka är du i?
    Jag är på 5+3 och mår prima så hoppas ju att jag slipper illamående men är beredd på att det kommer när som helst. Obestämd
  • pannkakan87

Jag är också jättetrött om kvällarna och vaknar mellan 6-7 varje morgon, går absolut INTE att somna om :P Jag är inte särskilt kissnödig än men mer hungrig tycker jag. 

• pannkakan87
    Obsession89 skrev 2015-07-15 12:35:37 följande:

Ska på inskrivning den 28 juli och sen göra kub test den 11 augusti! Kommer då vara i vecka 12+4:) längtar dit så att man får se bönan igen :)

Ska ni andra göra kubtest och får ni göra det genom ert landsting?

Jag ska på inskrivning 25 augusti och har ultraljud den 2 september. Vi blir erbjudna kub om vi vill men kommer att välja bort det. Vi får ändå ultraljud men barnmorskan fokuserar mer på organscreening och sådär. :)
  • pannkakan87

Hallå tjejer hur mår ni? Kan ni inte skriva lite om era symptom och sådär? Drömmer
    Jag är nyfiken och det är roligt att jämföra! Skriv gärna vilken vecka ni är i oxå!

Jag är i vecka 5+4 och mår rätt bra.. Glömmer bort ibland att jag är gravid. Blir trött fort dock och är hungrig. Inget illamående men fick en liten våg av det idag tidigt men det gick över snabbt så jag hoppas att det inte kommer tillbaka.

• pannkakan87

Kul att höra att vi har liknande symptom allihop. Jag är också aptrött hela tiden, känner mig rätt så utmattad efter bara en vanlig promenad. Somnar tidigt om kvällarna men vaknar också väldigt tidigt alltid innan eller runt klockan 6-7. Tål inte doften av kattmaten nu, fy sjutton som den stinker! :P

• pannkakan87

När ska man köpa sina första preggobrallor liksom? Jag är en riktig jeanstjej annars och min garderob är ju liksom anpassad efter det med en massa toppar och så. Trodde jag skulle komma undan med shorts och klänningar men sommaren är ju inte så varm! :/ ett riktigt lyxproblem! Är ju så glad över mitt lilla frö i magen att jag inte bryr mig så mycket. :) men jag vill ju samtidigt inte gå med stjärten bar hihi

• pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-15 22:37:51 följande:
    Jag ska gå på Gina och köpa leggings i större storlek här någon dag, dom funkar ju som till allt :) preggobyxor väntar jag in i det sista med!
    Ja men eller hur! Vill inte köpa det än då brallorna fortfarande går på. Har några baggy som funkar länge oxå. Jag är inte mycket för leggings tyvärr men vi får se, det är ju bekvämt!
  • pannkakan87

Haha jag är också sjukt gasig i magen. Det är det "värsta" symptomet just nu. Kommer väl längta tillbaka till det sen när jag börjar kräkas Tyst

• pannkakan87

Å vad härligt med utomlands en månad! Hoppas du slipper illamåendet då!:)) jag är inte heller illamående men har andra symtom som större bröst, mer ådror på dom oxå och trötthet, hu ger och sådär så jag är inte orolig. Går in i v7 på lördag jag med! :)

• pannkakan87
    Amanda87 skrev 2015-07-16 20:19:15 följande:

Åh herregud vad magen sväller. Måste vara tarmarna! Idag var det varmt och jag hade så svårt att välja kläder. Drog på mig leggings men hade inget till, och har så svårt att gå med leggings som byxor. Panik. Hittade en klänning tillslut. Tycker det är väldigt jobbigt att vistas bland folk nu eftersom jag hela tiden måste tänka på hur jag sitter så magen inte syns så mycket. Dessutom är det så jobbigt när jag blir trött så ofta. 

Skönt att komma hem och släppa ut magen! 

Foto från igår. 

Å jag ser hihi. Min mage är oxå svullen men har mycket oversized plagg som gömmer magen. :) Jeansen ser ut att sitta bra trots magen!
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?