Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Det var verkligen svårt att få till en bra bild utan att visa upp hela lägenheten haha. Vill liksom fortfarande va anonym :-P
    Men såhär ser min mage ut. själva "tjejmagen" är jättestor. De där jeansen satt superlöst förut.

• pannkakan87
    junibarn19 skrev 2015-08-28 13:12:01 följande:
    Superfin :) ja min sitter lite "högre" upp. Min såg ut som din förra veckan, vilken vecka är du i?
    Vecka 13 i morgon! :)
  • pannkakan87
    Irmisans skrev 2015-08-28 15:57:15 följande:

Vilka vackra magar alla har! :) 
    Min mage har växt ordentligt nu (v.13+1) och går inte att dölja något alls. Endast kjol med högmidja eller klänning funkar att ha på sig just nu. Är överviktig, men magen har aldrig varit stor på något sätt. Nu är den dock grotesk. Känner mig som en ko eller en elefant... Har ändå gått ner 1 kg sedan början av graviditeten pga. illamående och kräkningar (går in på sjukskrivningsvecka fyra på måndag) men ändå har magen tagit över mig. Kommer bli pinsamt värre att börja jobba igen, då ingen har sett mig sedan innan semestern... :/ 
    Tvungen att skriva av mig lite... :(

Men du, magen SKA ju växa! Tänk inte att magen har tagit över, tänk att "vad bra att min mage växer, det betyder att min bebis växer". Det är ett jättebra tecken på att allt är bra! Skulle magen inte vuxit alls så hade du säkert varit orolig istället. Sen kommer det säkert att känns mycket bättre när magen har blivit mer bebismage och du vuxit in i tanken på din "nya" kropp. Det tar tid att vänja sig men försök att tänka positivt om kroppen och mer att "wow vad häftig och bra min kropp är som bara skapar en människa medan jag står här framför spegeln".
    Kram!!
  • pannkakan87
    lindakarlsson4380 skrev 2015-08-28 16:27:24 följande:
    Magen i v.16 (15+2)
    Jättefin!! Hoppas min rundat till sig sådär snart :) v 13 idag.
  • pannkakan87
    junibarn19 skrev 2015-08-28 17:07:57 följande:

Fina magar, jag upplever att min är betydligt större på em/kvällen.. Någon som har lika? :)

Japp! Min är också större på kvällen. Men den är INTE platt på morgonen heller kan jag säga :P inte längre, haha!
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-28 17:19:16 följande:

Någon annan som har skiftesjobb här? Hur upplever ni nattskiften som gravid? Jag är så fruktansvärt trött efter mina nattskiften, vet inte hur länge jag ska orka med dem om det fortsätter såhär...
    Jag jobbar inte natt men kan förstå att det är jobbigt för dig! Är helt slut om kvällarna.. Får sån där trötthet så det känns som jag har dygnat (varit vaken 24h) och mår nästan dåligt. Det säger bara poff! Sen kan jag ändå ha lite halvsvårt att somna ibland. Drömmer väldigt mycket nu!
  • pannkakan87
    snowybaby skrev 2015-08-30 16:23:56 följande:
    Hänger på här. Plussade efter 8 försök den 9/8. Har PCO-s och min m2b har opererats för kryptorkism som barn. Men blev ett litet frö ändå. Är i v 8 (7+1). Såg hjärtat ticka i 6+5. Hoppas nu detta går vägen! Är så lyckliga. BF 15/4 2016. 

Mår illa till och från, fått utskrivet lergigan. Ömma bröst och lite värk i magen. Idag kände jag andfåddhet. Gastric bypassopererad sen 2 år tillbaka. Bokat ett privat ultraljud i v 13. Kommer inte göra KUB.

Planerar samtidigt ett bröllop i juli 2016 (som bestämdes innan jag fick reda på att vi ska ha barn). 19/9 förlovar vi oss i England :)
    Grattis! :)
    Jag har bf 13/3 och ska göra ultraljud på tisdag. ^^
  • pannkakan87

Jag har haft ont i huvudet till och från nu i ett par dagar så idag köpte jag blutsaft som jag hoppas ska hjälpa. Tyckte inte alls det smakade illa, mest som juice ungefär. Jag vet ju inte om det är järnbrist som orsaker huvudvärken men tänker att det inte kan göra nåt ont att prova i alla fall. :)
    Nån mer som tar blutsaft?

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?