Irmisans skrev 2015-08-28 15:57:15 följande:
Vilka vackra magar alla har! :)
Min mage har växt ordentligt nu (v.13+1) och går inte att dölja något alls. Endast kjol med högmidja eller klänning funkar att ha på sig just nu. Är överviktig, men magen har aldrig varit stor på något sätt. Nu är den dock grotesk. Känner mig som en ko eller en elefant... Har ändå gått ner 1 kg sedan början av graviditeten pga. illamående och kräkningar (går in på sjukskrivningsvecka fyra på måndag) men ändå har magen tagit över mig. Kommer bli pinsamt värre att börja jobba igen, då ingen har sett mig sedan innan semestern... :/
Tvungen att skriva av mig lite... :(
Men du, magen SKA ju växa! Tänk inte att magen har tagit över, tänk att "vad bra att min mage växer, det betyder att min bebis växer". Det är ett jättebra tecken på att allt är bra! Skulle magen inte vuxit alls så hade du säkert varit orolig istället. Sen kommer det säkert att känns mycket bättre när magen har blivit mer bebismage och du vuxit in i tanken på din "nya" kropp. Det tar tid att vänja sig men försök att tänka positivt om kroppen och mer att "wow vad häftig och bra min kropp är som bara skapar en människa medan jag står här framför spegeln".
Kram!!