Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

elin1987 skrev 2015-08-10 08:32:21 följande:

V 5+2 vs V 8+5

Där har vi en stor skillnad ja! Är också väldigt svullen v9+2 och hoppas att det lägger sig snart så den riktiga magen kan komma! Undra om du har en livmoder i framkant eller vad det heter, som gör att man får mage snabbt. Du borde höra sen när du ska på ultra. När blir det? :)
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-12 06:49:32 följande:

Wihoo v.10 idag :) två veckor kvar av jobbig oro

Det har jag undrat! Räknar man från när man går in i v12 eller när v12 är över - alltså v13? När går risken ner egentligen?

Jag är på v9+4 :)
  • pannkakan87

Okej det var olika bud! :) Jag ska på inskrivning 11+3 så då kan jag höra vad hon säger. Men jag tror inte att de hade bokat in möte om missfallsrisken fortfarande var hög faktiskt. Så jag gissar att det är runt v12 där som man kan pusta ut. :) Iof så är det inte förrän veckan efter 12+4 som jag ska på ultraljudet. Alltså i vecka 13.. Aja! Jag kommer nog hur som helst känna mig mycket tryggare näst nästa helg då jag går in i v12. :)

• pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-12 11:40:05 följande:
    Nej, det var nog samma bud. Fr.o.m. 12+0, alltså då man går in i vecka 13 tror vi på här i tråden! Skrattande
    Alltså jag är såå snurrig - känns som jag borde få dataförbud eller nåt haha. Förlåt jag ser ju nu att ni skrivit samma, haha.
    Känns som jag snurrar till det mesta nu för tiden. Gravidhjärnan är ett faktum!
  • pannkakan87
    LongingForAChild skrev 2015-08-13 09:19:31 följande:
    Jag var på hälsosamtal i vecka 7 och inskrivning i vecka 9-10 så ja sånt gör vissa BM före 12 veckor dock sällan UL. Jag fick VUL samma vecka jag fick veta jag var gravid (v.6) men det var bara för att jag inte blivit gravid trotts fertilitetsbehandlingar och haft problem med tunna slemhinnor så jag hade då rätt att kolla tidigare för att kunna se att slemhinnorna har vuxit som de skulle.
    Skulle ha skrivit att det var hos en privat bm. Om det vore på sjukhuset hade jag fått inskrivning eller hälsosamtal tidigare men just den privata här i stan tar det senare förmodligen pga just att det är säkrare runt vecka 12. :)
    Hur gick ditt vul? Hade hjärtat hunnit börja slå ännu?
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-13 14:36:37 följande:

Idag har vi varit på UL och äntligen fått se vår lilla skatt! Bebisen mår bra, sparkade och vinkade, hjärtat slog bra. Jag är så otroligt lycklig och tacksam just nu! Hjärta Läkaren sa att allt utvecklades alldeles normalt, så det finns ingen anledning för oss att oroa oss. Verkligen en alldeles otrolig känsla att få se den lilla för första gången, jag hade kunnat ligga där utan brallor hela dagen och bara stirra på skärmen!

Så fantastiskt!! {#emotions_dlg.flower} Så glad för din skull! Nu längtar man ju inte mer själv haha. Drömmer Sa hon att riskerna sjunker nu när ni sett att allt är bra?
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-08-13 15:26:19 följande:

Har ni fortfarande växtvärk ? Jag tycker mig inte ha känt av nå sen v.7 typ

Jo jag har växtvärk fortfarande men den var nog värst i vecka 6-8 där ungefär. Nu känns det mest om kvällarna ibland.
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-08-13 19:33:55 följande:
    Ja, han sa att vi inte behöver oroa oss eftersom allt utvecklats så bra. Klart att risken finns ändå, det gör det ju genom hela graviditeten, men jag känner mig väldigt mycket lugnare och tror att jag kommer kunna njuta mycket mer av graviditeten nu. Så det var absolut värt pengarna att gå på ett tidigt privat ul!
    Så härligt!! :D
  • pannkakan87
    Linda8110 skrev 2015-08-16 17:45:12 följande:

Hej tjejer!

Kul med en tråd där alla väntar första barnet! Jag är i v.15 (14+2). Hoppas jag får hoppa in här :)

Välkommen! :) Hoppas allt är bra!
  • pannkakan87
    Katten95 skrev 2015-08-17 07:51:18 följande:

Så ringer mvc ca 20 min innan om att bm vi ska träffa och är sjuk just idag så nu har man inskrivning på fredag.. Just typsikt.

Nej så tråkigt!Obestämd Förstår besvikelsen...Skönt att ni ändå fick samma vecka. Själv har man väntat så himla länge nu.. Ska på inskrivning nästa vecka på tisdag, då är jag i vecka 12. Är alltså i vecka 11 nu. Ska bli spännande att se vad de säger och sådär. Lite läskigt att väga sig pga gått upp några kg redan. :P
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?