Migas skrev 2016-03-03 22:17:54 följande:
Jo, det är nog det även om det kanske är svårt att hitta tid till det efter att bebisen kommit med. Får hoppas på att den vill titta ut antingen några dagar innan du fyller eller några dagar efter att du fyllt då. Låter ambitiöst att baka till ett så stort kalas så nära inpå förlossningen Hur långt har du till sjukhuset? Tänkte på att du skrev att du bor avsides.
Jag fick ikväll ett sms från min syster att de planerar att fira vår mamma och min systers pojkvän, som båda fyller år i mitten av mars, antingen den 8 mars eller den 15 mars. Problemet är att min syster bor (har för mig att vi skulle var där) ca. 9 mil från hos vilket känns ganska lång sträcka att åka just nu med tanke på att förlossningen kan starta när som helst, dock finns det ett par sjukhus i närheten av dem som i så fall det skulle starta när vi är där är närmre än det sjukhusen som är de närmsta om vi skulle vara hemma. Så nu sitter jag och velar ifall vi vågar åka och fira dem någon av dagarna trots allt, för att det känns ju inte direkt säkrare att boka in datum som är inom ett par veckor från BF. Sen är ju också frågan om hur snart efter en förlossning som man känner att åka och fira någon också speciellt så långt bort? Så med detta resonemang så känns det som om det inte kommer att ske inom den närmsta tiden om vi ska vara med. Hur långt ifrån ett sjukhus skulle det kännas ok att vara om det startar? Och hur skulle du resonera i min situation?
Det låter som om du har en besvärlig situation också. Hur har du valt att lösa problemet med hundvakt om din mamma inte klarar av det? Skönt att du känner att du kan hantera situationen ifall det inte finns någon som kan/hinner följa med. Det skulle väl förmodligen jag med göra om jag var tvungen även om det inte är något som jag önskar.
Kan säkert ligga något i det du skriver även om jag inte riktigt förstår hur det kan ha blivit så akut just nu när han har haft hela hösten på sig.
Vart hittar du "en unge i minuten"? För hittar som sagt bara de tre första på youtube och skulle gärna vilja se fler av dem Har inte sett något av de brittiska avsnitten, så kanske skulle ta och kika på något av dem. Tack för tipset
Vi har 40-45 min till förlossningen, så relativt kort väg ändå. Så jätte snabbt lär det inte komma igång med första barnet. Nu hade min mans chef dessutom sagt att han får åka taxi från jobbet och dom betalar det ifall att det kommer igång då han är på jobb. Så jag känner mig lugnare :) jag vet inte hur vi gör med hundarna om vi inte får hund vakt. Jag är sådan som litar på att det fixar sig så på nåt sätt fixar det sig nog :) i värsta fall får mannen fara hem till dem. Tråkigt för honom men hundarna måste i alla fall få mat och få komma ut. Men vi får hoppas att det löser sig så att min mamma kan komma eller att vi för hundarna dit. Fick just veta att det endast är partner/stödperson som får komma på besök till bb (pga influensaepidemi) så mor och farföräldrar får ändå inte komma dit och hälsa på :(.
Jag tänkte baka innan och frysa in sådant som går. Hellre firar jag innan babyn kommer, kan vara jobbigt med mycket folk på besök samtidigt sedan då babyn är född.
Jag har i alla fall sagt åt mannen att sedan då babyn är född är det lite paus i renoveringen ändå :D får se om han lyckas hålla det.
När har du bf? Du måste nog känna hur det känns. Som sagt går det ju sällan väldigt snabbt med första barnet. Vi kommer att åka på födelsedagsfest en dag efter bf (om jag nu inte är och föder just då) och då är det ca 1 1/2timmes resa till förlossningen (och sjukhus). Blir det akut så finns det alltid ambulans. Som sagt så litar jag på att saker fixar sig ;) känns onödigt att låta bli att göra saker bara för att man inte vet när babyn föds. Tiden och väntan blir dessutom så mycket längre om man ej har inplanerat något.
Nej jag har inte heller hittat fler svenska avsnitt av en unge i minuten, bara de som finns på YouTube.