• Irmisans

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Linkken skrev 2015-09-06 19:36:31 följande:

Förstår hur du tänker med flytten och så... Men vad gör ni om du är i dåligt skick den sista tiden? Eller om bebisen föds för tidigt? Och framför allt, hur klarar du av att hålla dig så länge när butikerna svämmar över med mysiga babygrejs?

Tänker att jag kommer nog inte vara dåligare än jag varit de senaste fyra veckorna. Är ganska vidskeplig av mig så spjälsängen byggs inte förens barnet är fött. Kommer kanske ha max 5 outfits ibörjan, och det mesta blir nog internetshopping. Vill inte ha något rosa eller blått eller något med spetsdetaljer eller skrikiga färger, och då är utbudet i butiker inte riktigt så stort tyvärr :/ förlitar mig på att få ärva en del också, men även det blir efter barnet är fött :)
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Så lycklig! Fått tillbaka mina provsvar och slipper att göra fostervattensprov! Känner mig så lättad och lyckas nu nästan njuta av min graviditet (trots konstant illamående och sjukskrivning)! 
    Wiiiihhiiiiii! 

Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    safiia skrev 2015-09-14 12:37:50 följande:

Grattis sofiejulia och välkommen!

Jag skall igen till mb idag. Ännu en okej dag trots att båda frukostarna kom upp. Kanske jag klarar av att gå på jobb ännu denna vecka! Det skulle göra mig så lycklig efter 6veckor på soffan.

Förstår känslan, längtar också till jobbet sjukt mycket. Börjar också bli jobbigt nu, för chefen vill veta när jag ska börja jobba men det har ju inte jag någon aning om :/ Känner dock att det blir lite bättre varje dag så snart hoppas jag att jag är på jobbet igen! :)
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    LMG skrev 2015-09-18 00:46:31 följande:

Den här dagen tog en väldigt oväntad vändning då min sambo nu helt plötsligt ballat ur och lämnat mig. Han sitter just nu och skriver att jag ska "lösa problemet" alltså göra en abort.. Att jag är dum i huvudet som inte fattade från första början att han inte ville ha barn. Fast han senast igår sa att han älskade barnet och längtade jätte mycket, han har liksom vart och köpt spjälsäng och allt.. Är i vecka 18 och känner mig helt förstörd och vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till :(

Gud så hemskt! :/ Har inga råd att ge, utom att du ska lita på din egen känsla. Styrkekramar till dig!
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    Linkken skrev 2015-09-24 16:40:34 följande:

Foglossningarna håller på att ta fart här. Jag har nu egentligen lika mycket energi som jag hade innan jag blev gravid, vilket är jätteskönt, men kroppen säger emot betydligt fortare nu. Höfter och rygg blir nog lidande då jag tar i för hårt. Trist då orken finns, men kroppen säger nej. Får väl lära mig att ta det lite lugnare nu bara, antar jag, och börja sitta ner då jag klär på mig (att stå på ett ben gör för ont, speciellt på vänster sida). Någon annan som har foglossningar redan? Jag hoppas bara det inte ska bli värre än såhär!

Yes det började redan kännas för två veckor sedan för mig. Är ju fortfarande hemma sjukskriven för kräkningar så känner nog inte riktigt hur illa det är än med tanke på att jag inte är så aktiv. Får mest ont när jag sätter mig och ska resa mig upp efter jag suttit. Det känns först som att något slår mig på svanskotan, sedan som något håller fast den. När jag ligger är det ok, bara att jag måste byta liggställning hela tiden innan det börjat göra ont. Bäst är det när jag står, men jag undviker trappor till varje pris, för då känns det som att höfterna bänds isär. Känner att min kropp är helt emot mig hittills i min graviditet, men har nu börjat känna fosterröreler flera gånger under dagen så det har muntrat upp mig något kolossalt! :)
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    LMG skrev 2015-09-28 17:41:41 följande:

Då var äntligen rutinultraljudet gjort. Låg en fullt frisk liten flicka i min mage :) är såå glad just nu

Åh vad roligt! Jag har RUL på torsdags och längtar tills dess. Har ännu inte insett alls att det är en liten person i mig trots att det rör sig, så tror att det äntligen kommer sjunka in då :) 
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    markstrom skrev 2015-09-29 23:37:42 följande:

Tyvärr gick det ej att göra något hjärtfelen var för många och allvarliga.. vi avbryter våran graviditet på fredag ????

Vad jobbigt! Tänker på er. All styrka <3
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Haft RUL idag och det var en mäktig upplevelse. En frisk liten en som vägrade vända sig, så ska dit om två veckor igen. Blev beräknad till 6:e mars så är nu i v. 17+4. Hade moderkakan mot magen och har känt rörelse i snart två veckor. Både jag och min kille tyckte att detta var otroligt häftigt!

Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    Natalila skrev 2015-10-04 21:38:40 följande:

Hoppas man får känna lilla chabo nu ikväll igen :)

Vad kallar ni er lilla där inne för? :)

Eftersom vi valt att inte ta reda på kön så har vi bestämt oss för Mini :) Annars så hade det nog blivit han eller hon hela tiden ;)
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    Cissi90 skrev 2015-10-07 14:22:21 följande:

Igår fick jag en blödning och blev så otroligt rädd. Jag hade inte ont alls utan var bara trött och helt plötsligt blödde jag vid toalettbesöket.

Åkte in på gynakuten, efter 4 timmar fick vi se lillen och allt såg jätte fint ut. Den rörde sig som en gymnast i magen och hjärtat slog fint.

Otroligt skrämmande men är så lättad nu och fick en fin bild med hem

Vad bra att allt var som det skulle! Och även om allt är ok så ska man ju självklart åka in :)
    Oplanerad Mamma
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?