Linkken skrev 2015-09-24 16:40:34 följande:
Foglossningarna håller på att ta fart här. Jag har nu egentligen lika mycket energi som jag hade innan jag blev gravid, vilket är jätteskönt, men kroppen säger emot betydligt fortare nu. Höfter och rygg blir nog lidande då jag tar i för hårt. Trist då orken finns, men kroppen säger nej. Får väl lära mig att ta det lite lugnare nu bara, antar jag, och börja sitta ner då jag klär på mig (att stå på ett ben gör för ont, speciellt på vänster sida). Någon annan som har foglossningar redan? Jag hoppas bara det inte ska bli värre än såhär!
Yes det började redan kännas för två veckor sedan för mig. Är ju fortfarande hemma sjukskriven för kräkningar så känner nog inte riktigt hur illa det är än med tanke på att jag inte är så aktiv. Får mest ont när jag sätter mig och ska resa mig upp efter jag suttit. Det känns först som att något slår mig på svanskotan, sedan som något håller fast den. När jag ligger är det ok, bara att jag måste byta liggställning hela tiden innan det börjat göra ont. Bäst är det när jag står, men jag undviker trappor till varje pris, för då känns det som att höfterna bänds isär. Känner att min kropp är helt emot mig hittills i min graviditet, men har nu börjat känna fosterröreler flera gånger under dagen så det har muntrat upp mig något kolossalt! :)