• Irmisans

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

En del av oss skrev 2015-11-08 09:45:44 följande:

Usch idag känner jag den där MA oron igen, att bebis är död. Har drömt massa skit i någon halvdvala inatt och vaknat till och från och bara känt att något känns fel. Hade konstiga smärtor långt ner i magen igår som hugg som riktigt obehagliga och inga symtom direkt på någon graviditet. Ska träna idag och känner absolut inte för det.

Jobbigt att ha en sådan känsla! Är du orolig så ring till bm, de brukar kunna lugna. Gick i många veckor med känslan av att det inte skulle bli något barn, inte pga. missfall utan pga. en sjukdom i min släkt. Man får ta det extra lugnt och försöka ta en dag i taget. Min sambo är mitt största stöd när jag oroar mig! Hoppas att du känner dig bättre till mods snart <3
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Tänkte höra med er för blev lite osäker... Visst är det v. 25 man mäter magen hos bm första gången? Ska dit i morgon och blev lite förvirrad :P

Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    älva85 skrev 2015-11-10 22:45:42 följande:

Jag tror de kan mäta från v 22-23 beroende på om man har tid då. Så blev d för mig nu. Men på besöket v 25 är jag säker på att de mäter (iaf i västra Götaland)

Hihi okej vad bra :) Bor i Västra Götaland så då blir det definitivt så :P
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    Linkken skrev 2015-11-11 09:58:43 följande:
    Jo, jag menade bara att jag tror vi alla uppfattade det som att du redan visste säkert att du var gravid. Det blev lite rörigt bara.
    Så fort jag inte spyr! Haha, nej men mår ju fortfarande extremt dåligt men så fort jag mått bra en timme är jag över kåt. Så jaaa... Väldigt ofta!
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    Linkken skrev 2015-11-11 09:58:43 följande:
    Jo, jag menade bara att jag tror vi alla uppfattade det som att du redan visste säkert att du var gravid. Det blev lite rörigt bara.
    Så fort jag inte spyr! Haha, nej men mår ju fortfarande extremt dåligt men så fort jag mått bra en timme är jag över kåt. Så jaaa... Väldigt ofta!
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Är i vecka 24 och har gått ner 3 kg. Var stor från början, men efter som jag kräks så mycket så är det därför jag gått ner. BM säger att det inte är några problem, så länge jag inte får ner i vikt för fort. På fredag ska jag äntligen få testa akupunktur så jag hoppas att det kommer hjälpa!

Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    becka1989 skrev 2015-11-16 18:44:50 följande:

Välkommen v19.

Har legat på rygg hela dagen och nu har jag börjat undra om det är livmodern och sånt man känner under naveln när man trycker lite lätt är det typ hårt på visa ställen

Yes det skulle jag gissa att det är! :) Njut av att den är där nere, jag är i v. 25 nu och bebisen missar revbenen bara en 4 cm med sina sparkar ;)
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Första spyfria natten på 16 veckor!!! :D Akupunktur verkar fungera bra för mig tycker jag och med lergigan också hoppas jag att jag ÄNTLIGEN ska få börja jobba. Super lycklig, enda som stör mig lite är att jag inte fått någon förklaring på varför jag inte fått det tidigare, för typ 10 veckor sedan... Men men, det bästa är att det funkar! :D Så stackars er som legat vakna inatt, men jag har fått sova en hel natt för första gången på 16 veckor! WIHIIIIII 
    Oj, snacka om glädjespeedad!

Oplanerad Mamma
  • Irmisans
    Linkken skrev 2015-11-20 09:52:58 följande:
    Jag är riktigt glad för din skull, även om ögonen går i kors här! Skönt att du får börja må bättre.

Jag ska iväg på en läkarkontroll nu för att se varför jag haft så ont och inte kunnat sova. Får hoppas på det bästa.
    Hoppas allt är väl! Håller tummarna!
    Oplanerad Mamma
  • Irmisans

Varit på förlossningen inatt på grund av yrsel och magsmärtor. Som tur är såg allt bra ut och vi fick åka hem efter 2 timmar. Kräks fortfarande varje dag, men nu är det bara 13 veckor kvar och har ju kräkts i 18 så det känns ok. Räknar ner nu och vill bara att tiden ska gå i ultrarapid. Känns som tiden stått ganska still sedan ultraljudet för 10 veckor sedan. December brukar ju gå fort så hoppas att den gör det i år också!

Oplanerad Mamma
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?