-
Ja, det gäller alla åsikter man har här i livet. Man får så lov att stå för sina åsikter bara, även om andra känner annorlunda. Tycker det är jättetrist om du lämnar tråden bara för att du tog illa upp över att jag ville diskutera...Mayy skrev 2015-08-07 17:57:25 följande:Det är ju jättesvårt att dela allas åsikter eller att tycka att allt är okej. Man får väl försöka acceptera att en del kommer tycka saker jag håller för sant är fel och tvärtom. Alla blir ju "dömda" åt olika håll hela tiden för sina åsikter egentligen. Kram alla.
-
Jag hade så en kväll. Det löstes genom en stund på toaletten, faktiskt. (Ursäkta infon!) Hur är det med magen annars? Fungerar den som vanligt? Tarmarna krånglar ju lätt under graviditeten, så det blir lätt lite trafikstockning i dem, om man säger så. Tror det är rätt vanligt, men det var verkligen jättejobbigt. Bra om det släppte för dig!Nyholmskan skrev 2015-08-07 23:21:34 följande:
Haft magknip i fyra timmar. Äntligen verkar de ge med sig. Jobbigt! Är det någon mer som har fått det?
-
Haha, jösses så rörig jag har blivit! Ursäkta, märkte ju inte alls att jag pratade med en helt annan tjej. Inflika på du bara. :)Mayy skrev 2015-08-08 15:38:45 följande:
Jag står för mina, jag bara inflikade i er diskussion :) jag ska ingenstans..
-
Nej men stackare! Tycker nog du ska åka in imorgon så du får i dig nån näring och medicin mot illamåendet. Håller tummarna för dig och hoppas verkligen du får börja må bättre snart! Kram!safiia skrev 2015-08-08 16:49:52 följande:
Magproblem kan jag inte säga att jag har i och med att det mesta kommer ut andra vägen. Blir nog att åka in för dropp i morgon ifall det inte blir bättre idag. Några skedar fil och delar av en isglass har än så länge hållits i mig. :(
Sex har vi inte ens klarat av att tänka på:P...
-
På torsdag ska vi på ett tidigt privat ultraljud (är i v. 11 men kan inte hålla mig till v. 13 då vi fick första tiden) och om allt visar okej då så berättar vi nog för familjen då. Vi börjar ha svårt att hålla oss och så har jag förstått det så att om man kan upptäcka hjärtslag tidigare så är det osannolikt att det blir missfall. Så jag hoppas på det! Jag ser så fram emot att få berätta!! :)Nyholmskan skrev 2015-08-08 21:19:25 följande:
Middag med mamma, styvfarsan, sambon, svärfar och hans tjej ikväll. Vi paketerade in två par bebisstrumpor i små paket och gav dem precis när vi skulle äta. Mamma blev helt tjutfärdig av lycka! Hon bara "är det sant!!!:):):):):):):):)" så himla roligt att alla blev så glada. Men redan så tittar alla på mig med helt andra ögon. Haha. Hur känns det för er andra som berättat? Vi ska berätta för hela familjen inom en vecka :)
-
Vi flyttade till ett hus med fyra sovrum redan för några år sedan, då bonusbarnen började få trångt i delat sovrum. Så vi har nu ett gästrum som ska bli bebisens rum, vilket var planen hela tiden. Men man klarar sig bra i en tvåa med en bebis, jag känner t.o.m. dem som bor i en tvåa med två barn, men då börjar det nog bli tight. Försök att inte få panik ännu, ni hinner leta i lugn och ro så länge bebisen är liten också. Till sist hittas nog det rätta huset.elin1987 skrev 2015-08-09 09:34:48 följande:
Vilken lättnad att vakna upp idag och inse att allt var som det skulle :) hur ser er boendesituation ut ?? Jag börjar få lite panik, letar efter hus men hittar inget som tilltalar oss, bor i en tvås (bostadsrätt) nu så två år till klart vi oss men inte längre än så.
-
Jag är också lite rädd för att träna, även om jag vet att det bara är bra. Promenader är typ det enda jag orkar och vågar med, men då får jag ont i höfterna (hej, början till foglossning! ) Jag tror jag kommer att våga mig på lite mer styrketräning efter att jag passerat vecka 12, men innan dess vågar jag faktiskt inte, är så livrädd att något ska gå fel... Planen är ändå att träna några gånger i veckan åtminstone, även om det kanske inte blir lika mycket som normalt.Maalon skrev 2015-08-09 14:36:14 följande:
En liten fundering. Hur gör ni med träning? Jag är livrädd för allt numera, just nu har jag ju sällan ork till att träna, men hoppas på att kunna hålla igång under hela graviditeten. Nån av er som har en plan?
-
Åh, vad skönt att höra att du börjat må bättre! Ät nu då det smakar! Kram!safiia skrev 2015-08-09 16:17:02 följande:
Idag har jag legat inne på sjukhus med dropp hela dagen. Inget har hållits i mig sedan torsdag kväll. Nu mår jag bättre, fick även medicin mot illamåendet direkt i blodet och primperan att fortsätta med hemma. Var riktigt svag i morse så det fanns inget alternativ. Nu har jag äntligen blivit hungrig igen, helt sjukt har inte varit hungrig på säkert en vecka :D var tidigare skeptisk till mediciner men nu tar jag precis vad som helst som erbjuds :P
Angående hus har vi tre extra sovrum, som det ser ut nu lär det inte bli fler än ett barn ;)
-
Usch och blä! Men bäst att stanna hemma då och vila ordentligt!!elin1987 skrev 2015-08-10 08:01:10 följande:Update: var tvungen att ringa och sjukskriva mig halva dagen.. Är så svag i kroppen att det känns som att jag ska svimma när jag står upp :/ första "sjukskrivningen" hoppas på den sista.
Här kom spyandet tillbaks efter en fem dagar lång paus. Tydligen var det inte riktigt slut med det ännu, och lagom tills jag ska börja jobba imorgon igen. Ojoj... Nu får dagarna gärna gå fort så man snabbt kan börja berätta för folk varför man är lite halvklen hela tiden.
Någon annan som blivit rörig i skallen? Min hjärna tar liksom paus ibland och jag gör tokiga saker. Har ju hört talas om "pregnancy brain", måste vara detta de menar... -
Jaa du, jag önskar jag hade bra råd åt dig, men tyvärr inte. Jag är i v. 11 nu och på torsdag ska vi på ett tidigt ul. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna slappna av efter det. Jag var lugnare i början, men de senaste två veckorna har jag varit väldigt rädd. Idag är det riktigt illa, har så grymt ont i ryggen och läst på många ställen att missfall kan börja med ryggont.Maalon skrev 2015-08-10 09:25:42 följande:
Har en så äcklig, nervös känsla i kroppen. Imorgon är min bim-dag och jag är så rädd för att mensen ska komma och att mina positiva tester visat fel. Hur kommer man över all oro?
Imorgon ska vi in till Trondheim och ligga över på hotell och bara ha det mysigt vi två och fira bebisen. Ska köpa ett cb-digital då också, sjukt nervös för att det ska visa negativt också. Igen, hur ska jag göra för att sluta tro det värsta hela tiden?
Ändå är det ju en sund rädsla på något sätt, det visar ju på att vi verkligen vill ha våra små. Men helt otroligt tungt är det att vara så orolig. Jag försöker vara så lugn jag kan, andas djupt och smeka magen i hopp om att bebisen ska välja att stanna kvar!