pannkakan87 skrev 2015-08-24 17:39:14 följande:
Inskrivningen gick jättebra! Hon kände på livmodern och det kändes tydligt att den växt massor. Hon frågade om vi skulle försöka lyssna på hjärtljuden men att de inte var säkert att de skulle höras så jag sa ja, men självklart ville inte bebisen visa upp sig så vi får helt enkelt vänta en vecka tills vi ska på ultraljudet. :) Det är inte så ofta man kan höra hjärtat så tidigt eftersom det bara är några millimeter stort ju men jag skulle ångrat mig om vi inte försökte. :P
Annars var alla värden jättebra och hon skulle kolla järnet, om det var dåligt skulle hon ringa men jag hoppas att även det är bra. :)
Gud så härligt för dig att allt gick bra på ultraljudet!! Nu längtar jag ännu mer! Särskilt eftersom vi inte fick höra hjärtat. Ska bli spännande om jag fortfarande har bf 13/3. :) Tydligen så går de efter de datumet de sätter vid ul resten av graviditeten sen. :)
Tur att det bara är en vecka kvar till ul då, så får du ser hjärtat då! Jag har ju inte heller hört det än, så det ser jag fram emot att förhoppningsvis få göra på nästa besök till bm.
En kompis till mig som väntar sitt andra barn sa att de bara ändrar det beräknade datumet ifall det skiljer mer än en vecka, annars håller de fast vid det de sagt på ul. Jag hoppas bara att barnet inte väljer att komma på skottdagen, det vore ju lite knepigt med födelsedagar i fortsättningen då...