• Mentat

En del näthat är tydligen OK?

Zara Larsson har tydligen sommarpratat. Jag lyssnade inte och jag känner inte till mycket om henne men jag läste den här recensionen av hennes program: www.gp.se/kulturnoje/1.2785367-sommar-i-p1-25-7-zara-larsson

Redan ingressen sätter nivån: "Sjutton år och redan så klok. Zara Larsson går från ett traditionellt Sommar till att pedagogiskt förklara varför manshat är sunt."

Längre ner följer recensenten upp denna drapa med: "Hon förklarar pedagogiskt vad patriarkatet är och vad feminismen vill, skillnaden på kvinnohat och manshat och varför det första är ett samhällsproblem och det senare är en naturlig reaktion"

Helt sanslöst. Kvinnohat skall alltså (givetvis) fördömas medan manshat är en "naturlig reaktion"!?.Var finns konsekvensen och förmågan till logiskt tänkande? Inte här i alla fall.

Är det konstigt att begreppet "feminism" får en dålig klang när det används på det här sättet? Jag tycker ju inte det. Den här recensentens feminism har slagit över i ren sexism, något som är exakt lika avskyvärt som rasism.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 12:08
    Jag har i efterhand lyssnat på programmet. Det ändrar inte min kritik mot recensenten på något sätt. Det är fortfarande helt obegripligt att man kan hävda att "manshat är sunt"!

• Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-27 19:35:49 följande:
    Det här klippet säger allt. Feminist-kommunisten Gudrun Schyman och hennes barnkör hyllar Stalin i SVT.

" target="_blank">

Får jag förresten tipsa om dessa ohederliga mäklarmetoder, det är annat det än en och annan copyrightstöld. Det skulle kunna bli något för SD:s främsta tänkare att starta en kampanj mot Schymans skumraskmetoderSolig

www.tv4.se/n%C3%B6jesklipp/klipp/tack-gode-gud-m%C3%A4klaren-gudrun-schyman-2157054
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    Anghammarad skrev 2015-07-27 19:58:34 följande:
    Och du tror att detta är en allvarligt menat hyllning?
    Tja... vad hade hänt om någon annan politiker hade hyllat en annan diktator med mustasch i ett underhållningsprogram i SVT?

Det hade ju aldrig hänt eftersom kommunism är "den goda ideologin" och det faktum att det jobbar revolutionära kommunister på SVT.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-27 20:27:47 följande:
    Tja... vad hade hänt om någon annan politiker hade hyllat en annan diktator med mustasch i ett underhållningsprogram i SVT?

Det hade ju aldrig hänt eftersom kommunism är "den goda ideologin" och det faktum att det jobbar revolutionära kommunister på SVT.
    Anghammarad är tydligen utloggad. Du har råkat på ett fenomen som kallas ironi. Små barn och många sverigedemokrater har inte förutsättningar att förstå fenomenet.

Vad var det nu den där nationalekonomen som SD ofta hänvisar till sa om sverigedemokraterSolig
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2015-07-27 20:33:37 följande:
    Anghammarad är tydligen utloggad. Du har råkat på ett fenomen som kallas ironi. Små barn och många sverigedemokrater har inte förutsättningar att förstå fenomenet.

Vad var det nu den där nationalekonomen som SD ofta hänvisar till sa om sverigedemokraterSolig
    aktuelltfokus.se/tino-sanandaji-sd-ar-trash-med-lagt-iq/

• Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 20:33:37 följande:

Tror du att SVT skulle kunna ironisera över Hitler som de gör med Stalin?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-27 20:37:40 följande:
    Tror du att SVT skulle kunna ironisera över Hitler som de gör med Stalin?
    Javisst. Finns många satirer om Hitler. Men din fråga är felställd - tror du att Åkesson skulle ha kunna göra en Schyman, det vill säga en satir över galenskapen som kan sökas i SD:s rötter eller i Vänsterpartiets rötter.

Det tror inte jag!

• Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 20:46:56 följande:
    Javisst. Finns många satirer om Hitler. Men din fråga är felställd - tror du att Åkesson skulle ha kunna göra en Schyman, det vill säga en satir över galenskapen som kan sökas i SD:s rötter eller i Vänsterpartiets rötter.

Det tror inte jag!
    Nej. SVT har aldrig "ironiserat" över Hitler i ett underhållningsprogram. Det skulle vara fullkomligt omöjligt för SVT att göra det.

Schyman är en före detta VPK:are och hennes band med Stalin och kommunism är grundmurad, likaså SVT:s.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-27 20:51:46 följande:
    Nej. SVT har aldrig "ironiserat" över Hitler i ett underhållningsprogram. Det skulle vara fullkomligt omöjligt för SVT att göra det.

Schyman är en före detta VPK:are och hennes band med Stalin och kommunism är grundmurad, likaså SVT:s.
    Nej, det är klart att det inte är möjligt att låta Åkesson göra motsatsen.

Det vore en omöjlighet och kommer så att förbli till dess Åkesson befinner sig lika långt från nazismen som Schyman befinner sig från Stalinismen.

Och min gissning är att han aldrig kommer att komma så långt.

Annars finns det ju en del beröringspunkter mellan hur den yttersta vänstern betedde sig för ett antal årtionden sen och hur SD-klanen agerar i dag. Fanatismen och avsaknaden av humor.

Jag är övertygad om att en tvättäkta kommunist precis som du skulle kunnat vara oförmögen att förstå en satir och därmed tolkat den precis tvärtemot dess avsikt.

Små barn och fanatiker förstår inte ironi.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-07-27 21:05:10 följande:
    Nej, det är klart att det inte är möjligt att låta Åkesson göra motsatsen.

Det vore en omöjlighet och kommer så att förbli till dess Åkesson befinner sig lika långt från nazismen som Schyman befinner sig från Stalinismen.

Och min gissning är att han aldrig kommer att komma så långt.

Annars finns det ju en del beröringspunkter mellan hur den yttersta vänstern betedde sig för ett antal årtionden sen och hur SD-klanen agerar i dag. Fanatismen och avsaknaden av humor.

Jag är övertygad om att en tvättäkta kommunist precis som du skulle kunnat vara oförmögen att förstå en satir och därmed tolkat den precis tvärtemot dess avsikt.

Små barn och fanatiker förstår inte ironi.
    Kan det inte vara så att Schyman kan göra sig till åtlöje i tv eftersom hon var en kommunist en gång i tiden? Hon var faktiskt medlem i VPK och partiledare för Vänsterpartiet, som är sprunget ur kommunism.

Jimmie Åkesson kan däremot inte göra det eftersom det finns inga band mellan Åkesson och nazism. De enda banden som finns är Expos och vänsterjournalisternas försök att kleta på naziststämpeln på Åkesson och SD, och det har tack och lov de flesta av befolkningen genomskådat.

En liten klick elittyckare och journalister sätter agendan i dagens medieklimat och de tror att de har folkets förtroende. Det är skrattretande! Skrattande
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-07-27 21:13:08 följande:
    Kan det inte vara så att Schyman kan göra sig till åtlöje i tv eftersom hon var en kommunist en gång i tiden? Hon var faktiskt medlem i VPK och partiledare för Vänsterpartiet, som är sprunget ur kommunism.

Jimmie Åkesson kan däremot inte göra det eftersom det finns inga band mellan Åkesson och nazism. De enda banden som finns är Expos och vänsterjournalisternas försök att kleta på naziststämpeln på Åkesson och SD, och det har tack och lov de flesta av befolkningen genomskådat.

En liten klick elittyckare och journalister sätter agendan i dagens medieklimat och de tror att de har folkets förtroende. Det är skrattretande! Skrattande
    Nej, jag tror att Schyman har möjlighet att skämta med fanatismen hos rörelser som KPMLR och liknande för att hon befinner sig så långt bort från deras trosvissa fanatism såväl ideologiskt som historiskt.

Åkesson har inte möjlighet att göra detsamma, det är inte så länge sen hela bunten sprang omkring och heilade i buskarna och fortfarande avslöjas det ju nazister inom SD-leden på löpande band

Jo, jag minns att du inte anser det konstigt att man har altare hemma till Hitlers ära - men det gör jag, det gör jag, det gör jag.

Den dag Åkesson kan stå i tv och göra narr av nazitendenser inom SD vill inte jag uppleva, då har SD lyckats befria sig från sitt förflutna, men skulle förmodligen ha kvar rasismen men i ny tappning, det vill säga som muslimhat.

Åkesson försöker väl positionera sig bort från den traditionella rasismen. Jag gissar att det gäller flertalet sverigedemokrater också. Det vill säga att det är ok med européer (om de inte är romer), asiater av rätt ursprung, som kineser, japaner, vietnameser med mera och amerikaner - om de inte är svarta förstås.

Jag tycker Åkesson var rätt tydlig i tv-intervjun där han förklarade att det i första hand är personer från muslimska länder som inte ska vara välkomna till Sverige.
Svar på tråden En del näthat är tydligen OK?