• Anonym (Orolig)

Måste jag göra abort

Hej alla där ute.

Jag är gravid i V.10.

Nu är det så att jag inte vet om jag vågar behålla barnet. Har haft två riktiga fyllor mesans jag har varit gravid.

Först i V.8 och nu i V.10.

Har druckit ganska mycket dom två gångerna och blivit väldigt berusad. Är det någon där ute som har varit i samma sits? Hur mycket skada kan det tagit?

Har pratat med en barnmorska, men fick inget svar mer en att hon inte vet.

Så nu vet jag inte om jag ska behålla eller göra abort. Men det lutar åt abort vågar nog inte riskera något

• Svar på tråden Måste jag göra abort
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (J) skrev 2015-08-02 21:04:33 följande:

De flesta upptäcker ju graviditeten i vecka 4-5 och det är då "ganska vanligt" att dricka tills dess. Vecka 10 är en helt annan sak, då är fostret längre fram i utvecklingen och risken för skador är större.

Jo visst är det så, berätta vilken vecka jag va i nu och vilka vecka jag hade drickigt i. Och hon trodde inte det va nån fara. Många kan ha oregelbunden mens och inte veta om något förres senare.
    Loriyana skrev 2015-08-02 20:43:12 följande:

Jag drack i början av min graviditet, jag visste inte om att jag var gravid (använde kondom)

Hur som helst, jag var givetvis orolig över att jag KANSKE hade skadat barnet. Däremot visste jag 100 procent att en abort inte bara skulle skada utan även döda...och ännu värre, det skulle ske medvetet. Jag skulle då medvetet VÄLJA att skada mitt eget barn bara pga RiSKEN att mitt barn inte var "perfekt"

Nu har jag en underbar åttaåring som jag inte kan tänka mig livet utan. Och nej, hon är inte perfekt (ingen alkoholskada dock) men jag älskar henne över allt annat ändå.

Vilken vecka drack du i?
  • Anonym (Arg)

Om du super när du är med barn, är du inte värd ett barn. Sorry men sanningen är hård ibland!

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Arg) skrev 2015-08-02 23:08:23 följande:

Om du super när du är med barn, är du inte värd ett barn. Sorry men sanningen är hård ibland!

Det är inte så att jag skulle sitta och supa om jag va gravid och hade bestämt mig för att behålla det. Utan vi hade bestämt oss för en abort och har då levt som vanligt under sommaren och semestern, där av att jag har festat till det två gånger. Men vi har mera och mera vant oss vi tanken och känner att vi skulle vilja behålla barnet. Där av jag startade den här tråden för att se om nån annan hade drickigt alkohol i dom veckorna. Om vi kan behålla barnet eller om det är försent nu på grund av att jag inte levt som gravid.
  • Anonym (Barn)

Om du gör abort är du en mördare foster i magen har samma känslor som du och kan känna smärta.dom är små människor som har rätt att leva.

• Anonym (Information först)

På 70-talet var det vanligt att man drack alkohol som vanligt de första veckorna så då borde en hel generation vara alkoholskadad. Jag tror risken är liten att ditt barn tagit skada faktiskt. Ta reda på fakta innan du bestämmer dig.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Information först) skrev 2015-08-03 09:39:59 följande:

På 70-talet var det vanligt att man drack alkohol som vanligt de första veckorna så då borde en hel generation vara alkoholskadad. Jag tror risken är liten att ditt barn tagit skada faktiskt. Ta reda på fakta innan du bestämmer dig.

Jo har försökt få tag på fakta men har inte fått något bra svar tycker jag. Pratat med barnmorska, hon sa att det va farligare tidigt typ V.5-6. Pratar med sjukvårdsrådgivningen och abort/gyn klinik men fått ganska luddiga svar. Så försöker ta reda på så mycket fakta som möjligt
  • Lord Hans

Den här tråden är humor på hög nivå: 
    - Jag har vart full ojojoj tänk om det har skadat fostret, vad ska jag göra? Bäst att ta livet av ungen istället så ingen får veta...

Du är i alla fall inte redo att bli förälder ts.

• MajaVira
    Anonym (vännen) skrev 2015-08-02 17:09:23 följande:
    min väninna drack ofta på helgerna åndå till femte månaden,då hon fick veta att hon är gravid.Inget fel på hennes barn,han är vuxen nu.
    Och för vissa orsakar rökning under graviditeten inga problem, medan för andra får barnet allergier, astma och andra problem. Alkohol under graviditeten är inte riskfritt bara för att det går bra för vissa!
  • Loriyana
    Anonym (Orolig) skrev 2015-08-02 21:14:45 följande:

Jo visst är det så, berätta vilken vecka jag va i nu och vilka vecka jag hade drickigt i. Och hon trodde inte det va nån fara. Många kan ha oregelbunden mens och inte veta om något förres senare.Vilken vecka drack du i?

Fick reda på att jag var gravid i vecka 7
  • Anonym (vännen)

Man ska helst undvika helt alkohol under graviditeten.Det passar verkligen inte ihop,alkohol och gravid kvinna.

Svar på tråden Måste jag göra abort