maengs skrev 2015-08-02 13:55:19 följande:
Men egentligen kan man aldrig veta hur framtiden blir. Du kanske trillar på magen i vecka 35 och barnet får en skada av det eller ens barn kan ju få en svår sjukdom vid ett års ålder. Det kan du aldrig veta och du vet inte om det tagit skada av alkoholen eller inte. Det enda du vet är att ditt barn lever, det lever och växer där inne och om du behåller det så visst det kan hända att massa hemska saker men då är ni ju tillsammans och kan möta framtiden tillsammans. Jag tycker liksom inte att du ska ge upp innan ni liksom ens fått chansen att försöka. Förstår du hur jag menar? Måste leka med min fyraåring nu men jag kollar tråden igen ikväll. Kram
Ja jag ringde sjukvårdsupplysningen nys oxå, för att fråga hur det va med att drickigt alkohol dom två gångerna. Och hon sa, att det är ganska vanligt att många kan dricka alkohol vid några tillfällen i början (för att han inte vet) och chansen är väldigt liten att något skulle hända Om man festat två gånger. Alkohol skador är vanligare om man dricker ofta och hela graviditeten och att jag inte borde oroa mig, och behålla om jag vill det. Men inte dricka något mera nu.