• Anonym (Orolig)

Måste jag göra abort

Hej alla där ute.

Jag är gravid i V.10.

Nu är det så att jag inte vet om jag vågar behålla barnet. Har haft två riktiga fyllor mesans jag har varit gravid.

Först i V.8 och nu i V.10.

Har druckit ganska mycket dom två gångerna och blivit väldigt berusad. Är det någon där ute som har varit i samma sits? Hur mycket skada kan det tagit?

Har pratat med en barnmorska, men fick inget svar mer en att hon inte vet.

Så nu vet jag inte om jag ska behålla eller göra abort. Men det lutar åt abort vågar nog inte riskera något

• Svar på tråden Måste jag göra abort
  • Anonym (MosterTillEnUnderbarUnge)

Jag tycker du ska behålla barnet. Du känner i ditt hjärta att du vill behålla det, och jag tycker du borde lyssna på ditt hjärta. Det finns inga garantier för hur många graviditeter man får uppleva, vissa blir bara gravida 2 gånger och gör de abort båda gångerna och tänker att jag kan bli gravid senare, så märker de sedan att de inte alls blir gravida hur de än försöker. En abort är ett ingrepp i en kvinnas kropp, speciellt en senare abort som den du måste gå igenom. Ett onaturligt ingrepp som ibland gör att hon har svårare att bli gravid igen.
    Min mormors syster fick behålla bara 2 barn båda fick hon innan hon var 20, den tredje dog i missfall och sen blev hon aldrig gravid igen. Fast hon var ung.

Sånt här kan hända också.
    www.flashback.org/t1593640

www.gravid.se/tv/forum/chat3.php&PHPSESSID=70cb9b3474c6d3b0fddedbb60f8f3e6a

• sjzjdjdbddb

Jag kan aldrig tänka mig att barnet skadats. Lyssna på ditt hjärta och din livssituation....

• Anonym (JISSES)
    sjzjdjdbddb skrev 2015-08-03 21:48:04 följande:

Jag kan aldrig tänka mig att barnet skadats. Lyssna på ditt hjärta och din livssituation....

Jag tar för givet att du är IRONISK!!

Naturligtvis kan barnet ha skadats. Hur bara vågar du uttala dig så godtyckligt!?

Ps jag råkade trycka på "gilla" men det var ett misstag. Jag gillar inte ditt inlägg!
  • Anonym (keke)

TS, behåll barnet om din magkänsla nu säger så! Dessutom, hur vet du att du får chans att få barn igen? Nej, tror inte att du behöver oroa dig kring de få tillfällen då du druckit alkohol. Kanske bör du mer fundera igenom din relation och vad som händer om den inte funkar och ni har ett barn ihop (så att du kan hantera det om det nu blir så).

Märkligt att någon/vissa skriver kring abort att "det är bara en cellklump". Det stämmer inte alls! Jag har själv sett på ultraljud eftersom jag blev opererad i magen i vecka 11: man kunde tydligt se huvud, armar och ben. Fostret kunde till och med röra på dem och vi fick se en liten "vinkning" till oss på utsidan. Cellklump, nej verkligen inte!

Anonym (Information först) skrev 2015-08-03 09:39:59 följande:

På 70-talet var det vanligt att man drack alkohol som vanligt de första veckorna så då borde en hel generation vara alkoholskadad. Jag tror risken är liten att ditt barn tagit skada faktiskt. Ta reda på fakta innan du bestämmer dig.

Kanske, fast 70-talet är ingen bra referens. Glasen var mindre och folk drack mindre mängder. Systembolaget hade mer begränsade öppettider, folk drack mest på helgen.
  • Anonym (Fy)

Du verkar vara väldigt omogen. Men för barnets skull så gör abort.

• Loriyana
    Anonym (Fy) skrev 2015-08-04 11:29:52 följande:

Du verkar vara väldigt omogen. Men för barnets skull så gör abort.

Jo för barnet vill säkerligen dödas eller? Ingen abort är "för barnets skull"
  • Anonym (JISSES)

Googla "fetal alcohol syndrome"

• Anonym (Fy)
    Loriyana skrev 2015-08-04 16:32:19 följande:

Jo för barnet vill säkerligen dödas eller? Ingen abort är "för barnets skull"

Nej. Men bättre att föda en sjuk unge då kanske. Eller???
  • Anonym (Ledsen)

Men hur resonerar du? Du vet inte om barnet är skadat eller ej, så du dödar det istället?? Ta ditt ansvar som mamma istället, behåll barnet, sluta drick och förstå allvaret!

• Loriyana
    Anonym (Fy) skrev 2015-08-04 17:30:33 följande:

Nej. Men bättre att föda en sjuk unge då kanske. Eller???

Ja! Jag, till skillnad från dig, är av åsikten att även sjuka människor har ett värde.
  • Anonym (Fy)
    Loriyana skrev 2015-08-04 17:41:46 följande:

Ja! Jag, till skillnad från dig, är av åsikten att även sjuka människor har ett värde.

Handlar inte om det.
Svar på tråden Måste jag göra abort