TS, behåll barnet om din magkänsla nu säger så! Dessutom, hur vet du att du får chans att få barn igen? Nej, tror inte att du behöver oroa dig kring de få tillfällen då du druckit alkohol. Kanske bör du mer fundera igenom din relation och vad som händer om den inte funkar och ni har ett barn ihop (så att du kan hantera det om det nu blir så).
Märkligt att någon/vissa skriver kring abort att "det är bara en cellklump". Det stämmer inte alls! Jag har själv sett på ultraljud eftersom jag blev opererad i magen i vecka 11: man kunde tydligt se huvud, armar och ben. Fostret kunde till och med röra på dem och vi fick se en liten "vinkning" till oss på utsidan. Cellklump, nej verkligen inte!
Anonym (Information först) skrev 2015-08-03 09:39:59 följande:
På 70-talet var det vanligt att man drack alkohol som vanligt de första veckorna så då borde en hel generation vara alkoholskadad. Jag tror risken är liten att ditt barn tagit skada faktiskt. Ta reda på fakta innan du bestämmer dig.
Kanske, fast 70-talet är ingen bra referens. Glasen var mindre och folk drack mindre mängder. Systembolaget hade mer begränsade öppettider, folk drack mest på helgen.