• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • carolinajohansson93
    Moneal skrev 2015-09-03 10:57:37 följande:

spännande! första barnet? :)

Japp första barnet! :)

Va gravid i september förra året. Skulle göra abort men fick tidigt missfall. Tror de va för att vi ramlade med mopeden när vi skulle ut i skogen o plocka svamp. Vi ramlade o jag fick sambon över mig som vägde 120 kg då. Slog i magen o hade jätte ont. Är lite rädd för allt nu känner jag :P kan ju hända vad som helst egentligen såhär tidigt. Men försöker tänka positivt! Ska försöka greja hemma idag o "göra plats" i byråer o rensa i garderober o sånt smått :)
  • Moneal
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-03 11:02:45 följande:

Japp första barnet! :)

Va gravid i september förra året. Skulle göra abort men fick tidigt missfall. Tror de va för att vi ramlade med mopeden när vi skulle ut i skogen o plocka svamp. Vi ramlade o jag fick sambon över mig som vägde 120 kg då. Slog i magen o hade jätte ont. Är lite rädd för allt nu känner jag :P kan ju hända vad som helst egentligen såhär tidigt. Men försöker tänka positivt! Ska försöka greja hemma idag o "göra plats" i byråer o rensa i garderober o sånt smått :)

okej ja allt är ju lite extra spännande då :)

Tror inte du behöver vara nervös, även om det är fullkomligt normalt och jag själv varit det med alla mina 3 tidigare barn så tror jag man tjänar på att försöka låta bli, allt kommer gå hur fint som helst :)
  • Bustrollen
    jonken skrev 2015-09-02 19:45:18 följande:

Jag hade äl 23e, har haft ganska stark "mensvärk" i ryggen sedan i lördags kväll.. Det känns som att det har hänt något med kroppen, men är rädd att jag ska bli besviken så jag vågar inte hoppas än. Tänkte testa imorgon ;)

Men det jag ville komma fram till, samma som dig.. Om det inte är plus imorgon blir jag lite galen på kroppen som gör så här! För isf känns det ju lite onödigt att jag går och har ont en hel vecka extra!

Något händer ju, men trist att ha så ont :(

Jag ska testa efter helgen om jag inte testat innan haha
  • carolinajohansson93
    Moneal skrev 2015-09-03 11:51:50 följande:

okej ja allt är ju lite extra spännande då :)

Tror inte du behöver vara nervös, även om det är fullkomligt normalt och jag själv varit det med alla mina 3 tidigare barn så tror jag man tjänar på att försöka låta bli, allt kommer gå hur fint som helst :)

Aa precis. Just därför jag vill börja greja lite med småsaker redan nu! Sambon tycker jag är knasig men de är mitt sätt att låta bli o tänka negativt :)
  • jonken

Tack för er pepp :) ja det kanske inte är helt kört ändå ;) men tror ändå jag inväntar bim innan jag testar igen. Är rätt inställd på nytt försök nästa månad nu, så nu vill jag bara att mensen ska komma så vi får det avklarat :P

• jonken
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-03 12:31:40 följande:
    Aa precis. Just därför jag vill börja greja lite med småsaker redan nu! Sambon tycker jag är knasig men de är mitt sätt att låta bli o tänka negativt :)
    Haha då är vi nog lite lika! Redan i våras när vi bestämde oss för att till hösten kör vi så började jag sy och sticka lite barnkläder. Det mesta ger jag bort, men en del som jag blir extra nöjd med lägger jag undan ;) Sambon bara skrattar åt mig och undrar om jag inte bara längtar ännu mer då, men på nåt vis är det mitt sätt att hantera längtan. Att planera och börja fundera över vad barnet behöver när det väl kommer.
  • Cadencee

Ny i tråden! Jag och sambon har en son på 2,5 år och bestämt oss för syskon! äl 19/9 och bim 3/10 :)

• Cadencee

Ny i tråden! Jag och sambon har en son på 2,5 år och bestämt oss för syskon! äl 19/9 och bim 3/10 :)

• Moneal

Åh jag blir galen.

Enligt min app ska äl vara 7:e sep.

I går och I dag har jag mått få fruktansvärt illa, har inte kunnat äta utan att bli spyfärdig, har jätte ont i brösten som blivit svullna och vårtotna gigantiska och mörka, även mer ådriga.

Jag är då trött så jag knte vet vart jag ska ta vägen, om massor av molvärk.

Måste vara en sju jäkla äl på g annars håller jag väll på att bli sjuk.

hur känner ni vid äl?

• Espresso
    Moneal skrev 2015-09-05 19:03:20 följande:

Åh jag blir galen.

Enligt min app ska äl vara 7:e sep.

I går och I dag har jag mått få fruktansvärt illa, har inte kunnat äta utan att bli spyfärdig, har jätte ont i brösten som blivit svullna och vårtotna gigantiska och mörka, även mer ådriga.

Jag är då trött så jag knte vet vart jag ska ta vägen, om massor av molvärk.

Måste vara en sju jäkla äl på g annars håller jag väll på att bli sjuk.

hur känner ni vid äl?

Jag ska ha äl någon någon gång nu mellan 7-14, men det enda jag märker det på är flytningarna och ibland lite magont. Dock vet jag väldigt tydligt när det är dags, så då tar jag ett test och än så länge har de varit positiva när jag tycker de ska vara det ;)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16