• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • nepe

Vad kul att fler hoppar in så vi är många som kan följas åt :D 

• nepe
    Elyssa81 skrev 2015-08-09 14:19:15 följande:

Jag plussade idag. Är dock nojjig så jag skulle vilja ta fler test. Dock är jag på solsemester och Apoteket hade tydligen stängt idag. Imorgon får jag springa och köpa!

GRATTIS!!
  • misslina
    jonken skrev 2015-08-09 21:09:58 följande:
    Hej! Gick det fort men första barnet? Vi ska precis börja försöka, så än sålänge kan jag bara föreställa mig hur lång den väntan är.. Känns som man kommer se minsta lilla nageltrång som tecken ;)
    Både första och andra barn gick på första försöket.

Jag håller tummarna för oss :)
  • Vogue

Hej! Är det okej om jag är med här också? :)

Sambon och jag försöker få till ett tredje barn och förhoppningsvis tar det sig snabbt. Har _precis_ börjat försöka så nu är det bara den eviga väntan tills utebliven mens ;)

• Jessica4

Hur gör ni för att tiden ska gå snabbare? Har äl i helgen som kommer och det går seegt! Vill att allt ska ske nu nu nu! Först väntan på äl och sen två veckors väntan på att se om man fått nåt resultat.. tålamod är inte min starka sida :)

Tur vi åker iväg ett par dagar. Då kanske tiden går snabbare :)

• Jessica4
    Vogue skrev 2015-08-10 01:50:31 följande:

Hej! Är det okej om jag är med här också? :)

Sambon och jag försöker få till ett tredje barn och förhoppningsvis tar det sig snabbt. Har _precis_ börjat försöka så nu är det bara den eviga väntan tills utebliven mens ;)

Hej! Välkommen :) Ja visst går det långsamt! Känns ibland som att tiden står still :)
  • Vogue
    Jessica4 skrev 2015-08-10 07:26:55 följande:

Hur gör ni för att tiden ska gå snabbare? Har äl i helgen som kommer och det går seegt! Vill att allt ska ske nu nu nu! Först väntan på äl och sen två veckors väntan på att se om man fått nåt resultat.. tålamod är inte min starka sida :)

Tur vi åker iväg ett par dagar. Då kanske tiden går snabbare :)

Jag hoppas på att jobb och barn ska ta all min uppmärksamhet. Absolut inte den bästa planen men helt tomt på förslag annars :p Resa bort fungerar nog definitivt :)
    Elyssa81 skrev 2015-08-10 08:22:24 följande:

Tack för alla grattis! Det känns overkligt! Vågar inte tro på det!

Missade att du plussat, grattis! :)
  • SamsonS

Hej tjejer!
    Hur går det för er?

Inatt kände jag den där skarpa ilande smärtan igen, och sen dess svag molvärk. Tänkt att jag ska testa på lördag, är då äl+13 :) men det är svårt att låta bli att testa, hade gärna gjort det redan nu ;) fast jag vet att det inte skulle visa något ändå!

• misslina

Känns som en evighet till bim som är om två helger.
    Jag är så dålig på att vänta... Gahhhhh

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16