• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • SamsonS
    kaktusen skrev 2015-08-10 17:05:12 följande:

vet du? jag gjorde PRECIS samma sak..

Känner mig så dum nu efteråt, för nu blev jag än mer förvirrad.

Hoppas att dagarna går fort nu så vi kan testa än en gång!

Haha eller hur!! Har 2 test kvar, tänker ta ett på onsdag och visar det samma/inget så blir det ett till på lördag :)
  • Recursive
    kaktusen skrev 2015-08-10 17:07:10 följande:

hej och välkommen!

Roligt att du vill följas! :)

Har samma BIM som du. Håller tummarna för dig!

Tack! Håller tummar och tår för dig med! Och självklart alla andra här inne :)
  • jonken
    Vogue skrev 2015-08-10 09:19:57 följande:
    Jag hoppas på att jobb och barn ska ta all min uppmärksamhet. Absolut inte den bästa planen men helt tomt på förslag annars :p Resa bort fungerar nog definitivt :)
    Elyssa81 skrev 2015-08-10 08:22:24 följande:

Tack för alla grattis! Det känns overkligt! Vågar inte tro på det!

Missade att du plussat, grattis! :)
    Jag är oxå fruktansvärt otålig, nu när vi bestämt oss vill jag bara få försöka och få veta på en gång! Har nog aldrig haft så seg mens som nu (inne på dag tre, brukar alltid vara fyra..) ;) två veckor till äl, och sen ytterligare två veckor till bim....en evighet ju! Eller två..

Jag försöker oxå fokusera mkt på jobbet så dagarna ska gå fortare, och se till att ha något roligt som händer på helgen som man kan se fram emot för att distrahera lite ;)
  • nepe

Jag är så taggad på att det ens ska bli sep/okt så vi börjar försöka :D Men förstår frustrationen och väntan för er andra, ill be there soon... :P 

• SamsonS

Blank sticka idag så det förra var ett spök. Men är bara på BIM -4-5 idag så det blir fler tester :)

• Vogue
    jonken skrev 2015-08-11 19:57:30 följande:

Jag är oxå fruktansvärt otålig, nu när vi bestämt oss vill jag bara få försöka och få veta på en gång! Har nog aldrig haft så seg mens som nu (inne på dag tre, brukar alltid vara fyra..) ;) två veckor till äl, och sen ytterligare två veckor till bim....en evighet ju! Eller två..

Jag försöker oxå fokusera mkt på jobbet så dagarna ska gå fortare, och se till att ha något roligt som händer på helgen som man kan se fram emot för att distrahera lite ;)

Ja fy så dagarna sniglar sig fram! Mensen är beräknad till söndag/måndag och vore ett smärre mirakel om något hänt än så tummarna hålls blåa till nästa månad. Få gånger jag längtat så mycket efter mens som nu ????
    SamsonS skrev 2015-08-12 08:44:00 följande:

Blank sticka idag så det förra var ett spök. Men är bara på BIM -4-5 idag så det blir fler tester :)

Så synd, men som du säger så blir det fler tester ????
  • SamsonS

BIM -2,3 idag och fortfarande negativa test. Vet att det fortfarande inte är försent men börjar ge upp denna månaden lite nu.

Men har ändå molvärk varje dag och har blivit finnig i hela ansiktet, vilket jag aldrig brukar bli...

• Recursive
    SamsonS skrev 2015-08-14 09:19:36 följande:

BIM -2,3 idag och fortfarande negativa test. Vet att det fortfarande inte är försent men börjar ge upp denna månaden lite nu.

Men har ändå molvärk varje dag och har blivit finnig i hela ansiktet, vilket jag aldrig brukar bli...

Om du inte kommit till BIM än är det väl inte för sent?

Vet att det kan vara svårt men försök att låta bli att tänka på det, och testa igen efter helgen kanske? :)
  • Jessica4

Hej hej! Hur går det för alla?
    Här är äl om tre dagar enligt beräkningar men har redan haft lite känningar och jag vågar inte chansa. Gör ju inget om man har lite kul några extra dagar. Hellre det än att missa tillfället om det nu är så att äl kommer tidigare än väntat. Glad

• Espresso

Hej!

Jag hoppar också in i tråden. Hoppas på en vårbebis, första barnet. Jag och min man försökte under oktober-mars utan resultat och gjorde sedan lite uppehåll. Nu hade jag positivt äl-test den 7 augusti och då låg vi på som bara den :) Hoppas verkligen att det har tagit sig, men det är en lååång vecka kvar innan det går att testa sig.

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16