• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • EvelinasSyster

Stort grattis kaktusen! Vad roligt!!

Här är det dags för äl nu tror jag, värker lite bak i ländryggen vilket det gör ibland vid äl så förhoppningsvis är det så. Sjukt spännande detta med att planera ju! Väntan på bim lär ju kännas lång men förvisso har vi ju bröllopet att se fram emot om bara 12 dagar så tiden kommer nog gå snabbt ändå

• Recursive

Grattis till era plus!!

Har BIM idag men inga direkta känningar av mens, lite molvärk i nedre delen av magen och höfterna men inte så mkt som vid mens. Min temp är fortfarande förhöjd.

Tog ett test på kvällen idag som var negativt. Så det är väl vara att avvakta.

• Bustrollen
    kaktusen skrev 2015-08-16 21:22:13 följande:

Ush vad frustrerande för dig :( hoppas det blir ordning på det snart!

Tack

hoppas det med :)
  • kaktusen

Tack alla! Hoppas det blir en bebis av det. Har inte känt av det alls. Men kanske bör tacka och ta emot att jag slipper må dåligt.

Hur går det för er som inte fått mens och inte plus?

• Recursive
    kaktusen skrev 2015-08-19 07:24:11 följande:

Tack alla! Hoppas det blir en bebis av det. Har inte känt av det alls. Men kanske bör tacka och ta emot att jag slipper må dåligt.

Hur går det för er som inte fått mens och inte plus?

Insåg att min ÄL mycket väl kan ha dröjt några dagar till än vad jag trodde, då ingen mens kom i måndags och negativt på stickan. Enligt min tempkurva hade jag troligtvis ÄL fyra dagar senare än vad jag trodde så då blir det BIM på fredag istället. Så jag väntar och hoppas :)
  • Espresso

Jag ska ta ett test på lördag, så det är tre långa dagar kvar. Försöker känna efter tecken som skulle kunna peka på att jag är gravid, men om jag ska vara ärlig känns allt precis som vanligt. Hade lite molvärk igår, och det brukar jag inte ha så många dagar före mens, kanske ett gott tecken!? Eller så greppar jag halmstrån ;)

• SamsonS

Ska testa imorgon igen. Mår riktigt illa till och från och det har ilat långt ner i magen ett par gånger. Men tror mest att min kropp spelar mig ett spratt. Gifter mig på lördag så kanske är av nervositet jag mår illa fast att jag inte känner mig nervös :P

• Espresso

Och där blev det ett negativt gravtest, så det är väl bara att invänta mensen som vanligt. Jag är så trött på att aldrig få det där magiska plusset, men men...

Några nya resultat för er andra?

• Sajocawa
    Espresso skrev 2015-08-23 08:05:29 följande:

Och där blev det ett negativt gravtest, så det är väl bara att invänta mensen som vanligt. Jag är så trött på att aldrig få det där magiska plusset, men men...

Några nya resultat för er andra?

Tråkigt, men när har du BIM? Och du, än är det inte över förrän mensen kommer!
  • misslina

Ett till negtest igen. Tror jag är på bim idag. Stämmer med min lutealfas som är 15 dagar och det var den förra månaden också.
    Hatar när mensen har varit hoppig.
    Nu kommer jag inte ta nåt mer test just nu. Blir att invänta mensen helt enkelt...
    Har mensen inte kommit innan torsdag nösta vecka då får jag ta ett test till.

Så frustrerande när vi träffade in äl så bra.....

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16