• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • Vogue

Hej tjejer! Vad tråkigt att höra att er mens kommit. Min mens kom som förväntat förra söndagen så nu hoppas jag på ett plus i september.

Nu har jag bara skummat igenom tidigare sidor som jag missat men vill minnas att iaf en här har fått ett plus så stort grattis till dig (er)! ????

• Sajocawa

Hm, någon som har koll på när man kan ta ett digitalt gravtest? Vill gärna ta ett men helst inte i onödan, haha :) 

• misslina

Nu kom det Bruna ( ursäkta) flytningar i trosskyddet... Äl+16.
    Blir så ledsen.. Trodde verkligen det hade tagit sig denna månad... Fan också!

• misslina
    Sajocawa skrev 2015-08-24 10:47:51 följande:

Hm, någon som har koll på när man kan ta ett digitalt gravtest? Vill gärna ta ett men helst inte i onödan, haha :) 

Morgonen tror jag det står..

Lycka till :)
  • Sajocawa
    misslina skrev 2015-08-24 12:09:53 följande:
    Morgonen tror jag det står..

Lycka till :)
    Menade typ hur tidigt :)
    Jag är på äl +10 idag men fick svagt på sticka redan igår och lite starkare idag, så vill gärna ta ett digitalt men det är ju fortfarande ganska tidigt :)
  • Bustrollen

Magen molar på, men varken plus eller mens ännu.

Testade älstickor i veckan, 18/8 visade det starkt på kontrolstrecket och svagt på de andra. 21 och efter det bara 1 kontrollstreck. Det borde väl betyda att äl passerat redan innan 18?

• SamsonS

Hallå hallå!

Inte varit så aktiv sista veckan. Vi gifte oss i lördags så har haft lite annat att pyssla med :)

Testade neg i torsdags, på BIM +2, började därför äta primolut nor för att slippa mensen på bröllopet. Tig sista tabletten i lördags morse, vilket innebär att mensen måste komma senast imorgon. Har dock fortfarande kvar samma symtom som innan, molvärk och illamående, tycker även det sticker lite i brösten då och då. Med dottern plussade jag i V8 (hon var inte planerad) så jag är osäker på när jag egentligen började känna symtom då. Har beställt fler tester så kommer inte mensen imorgon så får jag väl testa igen :)

• myownworstenemy

Åh, vill gärna hänga med här! Hoppas på junibebis. ÄL nästa tisdag (1 sep) så det lär väl bli en del mys i slutet av veckan. ;)

• Espresso
    Sajocawa skrev 2015-08-24 12:26:13 följande:

Menade typ hur tidigt :)

Jag är på äl +10 idag men fick svagt på sticka redan igår och lite starkare idag, så vill gärna ta ett digitalt men det är ju fortfarande ganska tidigt :)

Åh, det låter ju lovande iaf!

Jag tror de digitala säger från Bim -4, men läs i instruktionerna.

Jag får hoppas på en junibebis. Med min oregelbundna ägglossning får vi väl se när det blir dags, troligtvis i mitten av september. Då blir det rajtan tajtan här hemma ;)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16