• Zimba78

Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?

Är i vecka 5 (4+5). Bebisen är inte planerat men välkommen. Har en dotter som är 14 mån.

Visste tre dar efter ägglossning att jag var gravid. Nu har jag molvärk och känner mig tröttare än vanligt. Lite hungrig också, det kurrar i magen.

• Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?
  • Tallbarr12

Jag är också rejält hungrig, bananer är min bästa vän nu!

Och min mage har svullnar rejält... Är någorlunda platt på morgonen men har verkligen gravidmage efter lunch :-/ Ska börja på ett nytt jobb på måndag (6-månaders anställning) och borde fundera på vilka kläder jag kan ha, vill inte flasha magen första dan! Men vi är mitt i flytt så de flesta av mina kläder ligger i lådor...

• NessaS

Hej hej!
    Hakar på här, vet inte riktigt hur långt gången jag är (har glömt hur man räknar) men vi tror jag blev gravid 16/8 (någon som vill hjälpa mig o räkna ut detta?). 
    Bebis är inte planerad, men vi är väldigt glada ändå. Har en dotter som denna månaden blir 4 år :)

• Mera76

Hänger med på! Är i 5+5 idag! 5e barnet, men. Nr 2 med nuvarande sambon.

• FamMorrhår

Mig med! andra barnet, dottern fyller två denna månad..

Är väl 4+6 nu- tiiidigt tidigt.. Men dock! Mådde illa två-tre veckor med Dottern- hoppas dock jag slipper de denna gång...

Mest sötsugen nu, de var jag inte förra gången.. Skräck å gå upp massa kg men men vi får väl se... 11kg förra gången är ju godkänt... Hoppas de lugnar ner sig.. Å som en deg i magen- ett uppblåst en... Känner att jag kanske borde ta å promenera regelbundet igen hehe

• Tjej90

Någon fler som har väldigt dåligt humör och nära till gråt? Hoff dessa hormoner..

• Akaka

Jag ansluter mig!

Fick plus idag och är 4+5. Min mens brukar aldrig strula, så när den inte kom blev det väldigt förvirrande då test på test var negativt. Med första barnet (som är 2 år och 9 mån) fick jag plus 2-3 dagar innan BIM. Nu dröjde det tills BIM+5.

Glad men förvånad att det gick så fort. Första försöket som inte ens var ett riktigt försök utan mer ett medvetet risktagande.

Jag har absolut inga gravidsymptom än.

Hur gamla är ni andra? Själv är jag (var tvungen att räkna efter, så det kanske räknas som gravidsymptom) 33 år.

Ska försöka sova nu men tankarna far i huvudet. Spännande, fantastiskt och läskigt på samma gång.

Hoppas ni sober gott!

• Boel

Kul, jag ansluter mig också :)
    Hade ÄL ca 17/8 och plussade igår!
    Har en son på 21 mån.
    Vi har försökt i 6 mån, så flyter lite på rosa moln nu :)

• FamMorrhår

Är 25år. fyller 26 där i början på maj så vi får väl se om liten vill pricka min födelsedag haha. Hoppas liten tar en annan dag- för sin skull hihi..

Hade foglossning förra gången- hoppas jag slipper de denna gång... Hua. Annars var den graviditeten fin fin!

En annan fråga- räknar barnmorskorna alltid ut datum på en 28 dagars cykel? Oavsett vad man har

Men hörrni- hur normalt är de att vilja kolla syskonvagnar i v 6? Hahaha.. Men de är liksom de hag tänker på hehe..

Svar på tråden Plussade precis med andra barnet. Någon som vill följas åt?