• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • MålaMittHjärta

Var på kliniken igår och allt såg bra ut :) Börjar med lutinus imorgon och på fredag är det dags för ET. Galet vad allt går fort när man väl har börjat :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-10 07:06:36 följande:

Var på kliniken igår och allt såg bra ut :) Börjar med lutinus imorgon och på fredag är det dags för ET. Galet vad allt går fort när man väl har börjat :)

Men wow, ja då blev det ju tidigare än tänkt, men vad skönt att det blev är det hållet :) Då sätter du tillbaka en dag efter mig(men du har en blasto va?), för vi kommer att göra ÄP på tisdag och ET på torsdag!
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-10 08:26:06 följande:
    Men wow, ja då blev det ju tidigare än tänkt, men vad skönt att det blev är det hållet :) Då sätter du tillbaka en dag efter mig(men du har en blasto va?), för vi kommer att göra ÄP på tisdag och ET på torsdag!
    Jo både jag och sambon var inställda på veckan efter så det var en positivt :)
    Blir en blasto, från frysen. Åh vad kul vi kommer nästan vara lika. :)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-10 08:52:44 följande:
    Jo både jag och sambon var inställda på veckan efter så det var en positivt :)
    Blir en blasto, från frysen. Åh vad kul vi kommer nästan vara lika. :)
    Ja, att slippa vänta är skönt, för dagarna går så sakta tycker jag innan man kommer igång med IVFen :)
    Ja, så nu får vi hoppas på bättre lycka för oss båda!! :)
  • Lutetzia
    Ett namn skrev 2015-10-09 23:22:58 följande:
    Vad spännande och stort Grattis till ruvningen!
    Om en vecka kommer jag att befinna mig i samma sitts som dig, är så förväntansfull och spänd. Tänk att det kan vara vår tur nu. Håller mina tummar för er :)
    Tack! Det känns som att tiden nu kommer att gå så långsamt... Som tur är har jag ett ganska späckat schemat så jag kommer inte att ha tid att tänka så mycket. :)
  • Sthlmsthlm
    Zamira skrev 2015-10-10 10:45:16 följande:

Ja, att slippa vänta är skönt, för dagarna går så sakta tycker jag innan man kommer igång med IVFen :)

Tiden går långsamt i en månad! Det är verkligen bara stundvis man tänker på annat och inte känner efter.
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-10 10:45:16 följande:
    Ja absolut :)
    Det värsta är väntan innan man får köra igång men ruvningen är jobbigast !!!!
  • cutepoison

Hej, 
    Hoppar in här om det är okej? Vi ska göra långa protokollet och har sprayat drygt 2 veckor nu. På måndag ska jag till sjukhuset och ta blodprov för att se om jag är nedreglerad. Det blir äggutplock v 45 om allt går som det ska. Nu ska jag läsa igenom vad ni skrivit här inne :) 

• LaLinea

Är det någon som fick Suprefackt som slutspurutan?
    Från början vad det Ovitrelle som va planerad som slutspurutan, men igår efter VUL och blodprov fick jag samtal från kliniken och ordination till Suprefact.
    Är lite orolig nu eftersom jag läste att Suprefact i princip innebär att det kommer inte bli någon återföring :(

• Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-10 16:14:01 följande:
    Tiden går långsamt i en månad! Det är verkligen bara stundvis man tänker på annat och inte känner efter.
    Jo det håller jag med om, spraytiden går trögt, och sen när man väl kommit förbi ÄP och ET, då är det ruvandet som går långsamt fram tills TD.. :(
Svar på tråden IVF oktober 2015