• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Sthlmsthlm
    Zamira skrev 2015-10-13 11:45:51 följande:

15 äggblåsor, 8 ägg, så nu var det färre, så jag hoppas på bättre kvalité på dem än förra gången, så nu ska det bli mer än 2 befruktade tycker jag! :D

Superbra utdelning!
  • lilsis
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-13 09:31:01 följande:

Tack för info! Det är sånt här man googlar som en galning men som är svårt att hitta. RD11 idag och lite svag mensvärk som är ökande. Fortfarande inga bruna flytningar (har fått det dagen innan mens tidigare). Får se hur jag överlever dagen.

Vet ni om det skiljer mellan 2-3 dagar och blastocyster?

De gånger jag har varit gravid har jag haft mensvärk.
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-13 11:45:51 följande:

15 äggblåsor, 8 ägg, så nu var det färre, så jag hoppas på bättre kvalité på dem än förra gången, så nu ska det bli mer än 2 befruktade tycker jag! :D

Håller tummarna :) 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-12 21:21:27 följande:

Aha okej :)

Här är det jag som bestämmer testandet, annars får jag testa i smyg om inte han vill göra det ;)

10.5h tills vi ska vara på sjukhuset, klockan ringer om 7h, och trots att jag varit vaken sen 3:30 idag så är jag inte trött, konstigt nog! Så jag tippar på att jag kommer att somna på sjukhuset imorn i väntan på ÄP hehe.

Jopp får se hur jag gör :) Är ju en blasto denna gången så då borde man kunna testa lite tidigare. 

Helt galet snart fredag och snart ET :)
  • Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-13 15:45:52 följande:
    Jopp får se hur jag gör :) Är ju en blasto denna gången så då borde man kunna testa lite tidigare. 

Helt galet snart fredag och snart ET :)

Ja, för då är ju ditt embryo flera dagar äldre än mitt kommer att vara :)
    Bara 3 dagar kvar nu ju ja!! :D

MålaMittHjärta skrev 2015-10-13 15:44:47 följande:
    Håller tummarna :) 
    Tack!! :)

• Sthlmsthlm
    lilsis skrev 2015-10-13 15:36:17 följande:
    De gånger jag har varit gravid har jag haft mensvärk.
    Tack. De stunder som jag känner lite mensvärk blir jag nervös att mensen är på G, de stunder det är tyst blir jag nervös över det. 

Men jag tänker att är man gravid borde man ju känna NÅGOT mer. Min syrra kände visserligen inget alls på flera veckor. Det är ju så olika...
  • CvL2015
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-13 09:31:01 följande:

Tack för info! Det är sånt här man googlar som en galning men som är svårt att hitta. RD11 idag och lite svag mensvärk som är ökande. Fortfarande inga bruna flytningar (har fått det dagen innan mens tidigare). Får se hur jag överlever dagen.

Vet ni om det skiljer mellan 2-3 dagar och blastocyster?

Det borde va skillnad eftersom blastocyten är längre utvecklad, har förstått att det går att testa fortare på blastocyt. Hoppas det är rätt typ av värk du har!
  • Namnlös2015

Idag hade vi ÄP, 10 ägg blev det.
    I morgon får vi reda på hur befruktningen har gått och när det blir återföring :D

Detta är vår första behandling så (dumt nog) har jag läst mycket om ÄP och hur ont det gör osv. Det var absolut inget, enligt mig, att va orolig och nervös över!

Jag hade ÄP vid lunch och varit fastande sen midnatt, så jag tänkte bara på vad jag skulle äta när det var klart :)

Det var klart innan de började kändes det som, jag var fullt upptagen att titta på skärmarna, det ser ju ut som dammtussar! :p

• Zamira
    Namnlös2015 skrev 2015-10-13 18:36:42 följande:
    Idag hade vi ÄP, 10 ägg blev det. I morgon får vi reda på hur befruktningen har gått och när det blir återföring :D Detta är vår första behandling så (dumt nog) har jag läst mycket om ÄP och hur ont det gör osv. Det var absolut inget, enligt mig, att va orolig och nervös över! Jag hade ÄP vid lunch och varit fastande sen midnatt, så jag tänkte bara på vad jag skulle äta när det var klart :) Det var klart innan de började kändes det som, jag var fullt upptagen att titta på skärmarna, det ser ju ut som dammtussar! :p
    Bra resultat, grattis!! :)
    Ja men eller hur kändes det mindre än vad flera har sagt, tyckte också det vid mitt första äp :) 
    Tyckte bara att de första två bedövningssprutorna kändes, nummer tre o fyra kände jag inte alls!
  • MålaMittHjärta
    Namnlös2015 skrev 2015-10-13 18:36:42 följande:

Idag hade vi ÄP, 10 ägg blev det.
    I morgon får vi reda på hur befruktningen har gått och när det blir återföring :D

Detta är vår första behandling så (dumt nog) har jag läst mycket om ÄP och hur ont det gör osv. Det var absolut inget, enligt mig, att va orolig och nervös över!

Jag hade ÄP vid lunch och varit fastande sen midnatt, så jag tänkte bara på vad jag skulle äta när det var klart :)

Det var klart innan de började kändes det som, jag var fullt upptagen att titta på skärmarna, det ser ju ut som dammtussar! :p

Vilket bra resultat :) 

Man upplever äp så olika vid mitt första var jag så drogad att jag inte kände något (jo de sista ägget då bedövningen började släppa) och det andra gjorde lite ont, plockade ut 32 ägg så de höll på ett tag och höjde dosen under ingreppet då det kändes lite mer denna gången. Dock hade jag en bättre upplevelse av det senaste då personalen var underbar och jag inte var lika "drogad och off" efteråt. Jag tittade blundade mest under mitt äp för att försöka slappna :P 
    ja maten och en kopp kaffe var underbart att få efteråt :D
Svar på tråden IVF oktober 2015