• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • lilsis

VUL idag visade 7mm slemhinna. 2 blåsor 19 resp 28mm på vänster och 6 blåsor 9-16mm på höger. S-östradiol 2348.

Blir äp på måndag och därmed pregnyl på lördag.

Troligen ET på onsdag. För jag tror ju på minst ett ägg som såklart befruktas, vi har ju haft två befruktade förr så det går ju bevisligen.

• Lutetzia

Nu har jag läst ikapp i tråden. Har varit så fullt upp med jobb de senaste dagarna. Men jag gillar det, så slipper man gå och vänta. Direkt jag kommer hem är detta det enda jag tänker på. :)

I dag är RD 5 och jag har känt av lite lätt mensvärk. Kan vara både det ena och det andra. Senaste gångerna jag varit gravid har det känts ganska likt värken jag får före mens.

• Lutetzia

Sthlmsthlm, 39 år, IVF nr 4, kort menopur 112, ÄP 30/9, ET 2/10, testdag 16/10.  

Totoo, 29 år, IVF nr 1, kort gonal-f 112, prel ÄP 13/10.  

Zamira, 24 år, IVF nr 2, långa gonal-f 150, prel ÄP 13/10 ET 15/10  

MålaMittHjärta, 30 år, IVF nr 2 (stimulerad FET), ET 16/10  

Lutetzia, 32 år, IVF nr 1, långa gonal-f 300, ÄP 6/10, ET 9/10, testdag 27/10  

TwinkyIVF , 26år STHLM, IVF 1, kort Gonal-F 150, ÄP 25/9, ET 30/9  

Ett namn, 28år, IVF nr 1, långa Gonal-F 75, Prel ÄP v42.  

lilsis, 34 år, IVF nr 1, kort menopur 300, äp 16/10 el 19/10. 

CvL2015, 31 år, IVF nr 3, långa Menopur 150, prel ÄP v 44  

fruseverin,, 36 år, ivf nr 1, långa Menopur 375, prel äp v 45

• fruseverin
    Namnlös2015 skrev 2015-10-14 14:15:42 följande:

I går plockade dom 10 ägg och idag fick vi veta att 6 st är befruktade!!!

På fredag 16/10 är det planerat med återföring om allt går enligt planerna :D

Håller tummar och tår.
  • fruseverin

Ska börja med Menopur på torsdag 22/10, längtar!

Blir lite nervig när jag läser i tråden. Det är så häftigt med IVF, att det ens går, men jag blir så medveten om att det oxå inte kan gå. Kroppen är magisk, hoppas den jobbar med mig!

• Sthlmsthlm

RD13 idag, längsta jag har klarat mig hittills (detta är fjärde ET). Fick en liten konstig flytning igår, en liten ljusbrun genomskinlig klump som såg ut som ÄL-sekret. Men efter det bara vitt lutinusgegg (ursäkta detaljerna -  hahaha!!).

Imorgon är testdag. Scary shit. Hoppas jag når dit!

• totoo
    hoppas 2014 skrev 2015-10-14 13:35:44 följande:
    Det blev totalförsvaret för mig nu i september med.mina provar va inte bra (överstimulerad) o ja var jätte dålig. Jag hoppas på insättning nu i slutet av oktober om jag får ägglossning.

Hoppas du mår ok.
    Åh vad tråkigt! Håller tummarna för att det blir insättning för dig nu!

Jag mår helt okej faktiskt. Har lite ont och känner mig trött, men inte mer än så. 
  • totoo
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-15 10:51:12 följande:

RD13 idag, längsta jag har klarat mig hittills (detta är fjärde ET). Fick en liten konstig flytning igår, en liten ljusbrun genomskinlig klump som såg ut som ÄL-sekret. Men efter det bara vitt lutinusgegg (ursäkta detaljerna -  hahaha!!).

Åh, håller tummarna för att det blir ett plus!
  • lilsis

Nu är det trångt i min buk. Fy sjutton. Det gör inte ont men det är bökigt eller hur jag ska beskriva det.

Om jag pallar att jobba imorgon får det bli med kjol. Typ.

Känner mig lite gnällig :p

• tessilina
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-15 10:51:12 följande:

Jag har en fråga, hur räknar man egentligen ruvardagarna? Är det antal dagar från ET/FET eller från ÄP (alltså + 2-5 dagar beroende på delningstiden)
Svar på tråden IVF oktober 2015