• finder

Vi som planerar barn i slutet av -16

Hej! Tänkte kolla om de finns likasinnande som planerar syskon i slutet av -16. Vi planerar nr 3 och sista i slutet på -16. Vi har en -11 och en -14 och planerar att börja bebisverkstaden i december -15..

Några fler?

• Svar på tråden Vi som planerar barn i slutet av -16
  • Emmask

Jag är sugen! Har en född -14. Börjar vi i dec/jan blir det som minst två år emellan. Hoppas lyckas inom ett halvår.

• Emmask

Längtar väldigt mycket och är rädd att min man inte riktigt ska vara redo. Januari är mitt förslag, han har varken sagt bu eller bä.

• finder
    Emmask skrev 2015-09-21 22:58:11 följande:

Längtar väldigt mycket och är rädd att min man inte riktigt ska vara redo. Januari är mitt förslag, han har varken sagt bu eller bä.

Vi har alltid sagt två tidigare men känner mig inte redo att stänga dörren. så jag ha sagt att jag vill ha en tredje. han har väl varken sagt av eller till.. men tanken är väl börja i januari. de andra två har båda gått på "första" försöket så får väl se hur detta går
  • LaOtona

Vi planerar barn nummer två till slutet av 2016. Har en 2012a.

Ska sätta igång och träna igen och komma i form innan nästa graviditet.

• solidafrida

Jag är besatt av att få en novemberbebis! Och nu får det vara färdig uppskjutet... 2016 smäller det!

Vad får Er att planera för höstbarn?

• Emmask

Enbart avståndet i tid från mitt första barn och att det passar min tjänst. Skulle hemskt mycket hellre ha ett barn på våren, helst mars, så dröjer det lite är det inte bara dåligt. Det var mörkt och trist att vara hemma på hösten plus att hon var liten under värsta förkylningsperioden, fick allt. Men det är inte anledning nog att vänta :)

Apropå träning så är det vad som gör att jag ibland tvivlar på att jag är redo. Kan hu äntligen springa som innan och älskar att ha min kropp för mig själv. Samtidigt älskar jag ju att vara gravid. Sånt är livet, motsägelsefullt.

• LaOtona

Ja, det är delat för mig med. Men jag tänker att jag måste bli stark igen innan jag blir gravid. Jag tycker inte jag är så fri med en treåring hemma. Det är väldigt mammigt här.

Varför vi vill ha i slutet av nästa år är nog bara för att mannen vill ha ett till barn. ???? Jag vill ha minst minst minst fyra år mellan barnen så det stämmer ju också.

• Spartacus

Hej! Vi är inte färdiga över hur vi vill göra men tanken på en 4 finns där. Våra är födda -08, -10 & -14

7 åringen fungerar det bra med, likaså 1,5-åringen men 5 åringen har alltid varit en helportion så det får oss att vara lite extra eftertänksamma.. alla måste ju må bra i den nya konstellationen

I det stora hela fungerar ju vardagen bra och vi avlastar varandra för återhämtning...

Hur tänker ni angående ålderskillnaden? 2 år var väldigt intensivt för kropp och själ! 3 tycker jag är lagom för yngsta syskonet och mammans kropp

Har just börjat nytt jobb så det gör ju också att vi avvaktar lite. ..

• Emmask
    Spartacus skrev 2015-10-03 16:47:00 följande:

Hej! Vi är inte färdiga över hur vi vill göra men tanken på en 4 finns där. Våra är födda -08, -10 & -14

7 åringen fungerar det bra med, likaså 1,5-åringen men 5 åringen har alltid varit en helportion så det får oss att vara lite extra eftertänksamma.. alla måste ju må bra i den nya konstellationen

I det stora hela fungerar ju vardagen bra och vi avlastar varandra för återhämtning...

Hur tänker ni angående ålderskillnaden? 2 år var väldigt intensivt för kropp och själ! 3 tycker jag är lagom för yngsta syskonet och mammans kropp

Har just börjat nytt jobb så det gör ju också att vi avvaktar lite. ..

Av nyfikenhet, jag som bara har en, vad får er att överväga en fjärde när ni har det kämpigt? Jag märker själv att jag drivs av en vilja som är lite bortom "förnuft", något jag inte kunde förstå innan jag blev gravid.

Vi funderar på att börja försöka när det blir 2 år mellan men räknar med att det tar ett tag. Dock blev vi slumpmässigt gravida utan planering förra gången... Det är svårt att planera. Vill egentligen inte ha bara två år emellan men är rädd att det ska ta lång tid, så lika bra att börja, eller?

2-2,5 år känns inte optimalt men givet min anställning är det inte läge att dra ut på det längre. Hemskt att en sån sak ska påverka...
  • finder

Vi har 3år ganska precis mellan 1 och 2 och känner att de va lite långt mellan men fördelen är att storasyster är blöjfri och klär på sig själv osv.. men blir de en 3a så blir de 2år emellan. Vi har två väldigt snälla barn. Sovit hela nätter sen dom va ca 6-8mån så kan inte klaga. Där av tanken på en 3e..

Svar på tråden Vi som planerar barn i slutet av -16