Spartacus skrev 2015-10-03 16:47:00 följande:
Hej! Vi är inte färdiga över hur vi vill göra men tanken på en 4 finns där. Våra är födda -08, -10 & -14
7 åringen fungerar det bra med, likaså 1,5-åringen men 5 åringen har alltid varit en helportion så det får oss att vara lite extra eftertänksamma.. alla måste ju må bra i den nya konstellationen
I det stora hela fungerar ju vardagen bra och vi avlastar varandra för återhämtning...
Hur tänker ni angående ålderskillnaden? 2 år var väldigt intensivt för kropp och själ! 3 tycker jag är lagom för yngsta syskonet och mammans kropp
Har just börjat nytt jobb så det gör ju också att vi avvaktar lite. ..
Av nyfikenhet, jag som bara har en, vad får er att överväga en fjärde när ni har det kämpigt? Jag märker själv att jag drivs av en vilja som är lite bortom "förnuft", något jag inte kunde förstå innan jag blev gravid.
Vi funderar på att börja försöka när det blir 2 år mellan men räknar med att det tar ett tag. Dock blev vi slumpmässigt gravida utan planering förra gången... Det är svårt att planera. Vill egentligen inte ha bara två år emellan men är rädd att det ska ta lång tid, så lika bra att börja, eller?
2-2,5 år känns inte optimalt men givet min anställning är det inte läge att dra ut på det längre. Hemskt att en sån sak ska påverka...