RobzMarley skrev 2016-01-16 07:25:20 följande:
Vad skönt att det inte blir någon "jättrbebis" hihi. Min man tror bebisen kommer att bli stor för han själv vägde 4600gmen vår dotter vägde bara 3200... Min förstfödde vägde 3430g i v 40+0. Så jag tror Max 3600g.
Nu börjar det dra ihop sig för er!! Vi andra kommer i maj och där. Haha! Konstigt det kan bli så.
Vecka 22 här. Fogarna spökar. Illamåendet börjar lägga sig lite. Vilket är tur då jag mer eller mindre tvingats äta konstant för att hålla det i någorlunda schack. Vilket resulterat i att jag sist jag vägde mig för ett par veckor sen hade gått upp 10 kg... Men samma med de andra. 25, 20 och 23.
Jobbar som lärare så jobbet är ju inte tungt så. Men jag står en del och då får jag ont i ryggen. Sitter jag då blir jag stel o svårt resa mig. Igår städade jag hemma o tog undan sista julstjärnan i fönstret. Har dragit på det. Låg sen helt orörlig hela kvällen. Kan inte vända mig i sängen utan att det strålar. Att resa sig och sätta sig och gå i o ur bilen. Är svårt. Bm frågade om jag ville träffa läkare och jag sa ja, hon sa kanske bli sjukskriven 25 %. Det hade varit avlastsnde. Plus hunnit vila lite på em. Men jag har aldrig blivit det innan. Är lite stolt o vill bita ihop liksom. Har fått en del sammandragningar också men urinodling visade inget. Och de är inte onda. Kommer mest om kvällar eller när jag ansträngt mig. Men jag antar att det är rätt vanligt med fjärde.
Jag hade massa m 1:a o 2:a, men då var det GBS. Fick tillbaka det hela tiden under fl och fl startade m tvåan i v 31. Men de lyckades stanna upp. Sen INGET med trean. Märkligt.
Så intressant! att höra. Jag själv är också v.22 eller 23 idag faktiskt!
När har du bf?
Haft ruskigt mkt problem: Rygg ont, stickningar i sidan, strålande i ischias, känningar i fogarna (har aldrig haft det förr) speciellt när jag klär mig, sammandragningar sen typ v.14, tagit odlingar som ej visat något. En ggn.fick jag t.o.m. regelbundna värkar (i v.19) och var säker på att jag skulle få missfall då, men det avtog. Några veckor efter hade jag läkartid och de kollade livmodertappen, inget var påverkat då.
Ska kolla den igen kommande vecka.
Jag är bärare av GBS och min förra graviditet slutade i missfall i v.18, fostret hade då dött i ca v.13 och en trolig orsak var GBS men de visste inte helt säkert. Det konstiga var ju att jag inte hade nå känningar. Det känns även konstigt att läkarna nu inte tycker att de behöver kolla GBS (om jag inte har känningar, men det hade jag ju inte senast heller).
Hur kände du av din GBS??
Skönt! att de lyckades stanna upp fl när det var så pass tidigt.
Jag ska snart ha min 8-veckors praktik på en skola, annars läser jag men det är fruktansvärt tungt nu!!
Att sitta gör mig stel men minsta lilla promenad och jag får jätte mkt sammandragningar.
Hade egentligen viljat bli sjukskriven!!
Ska även träffa en MVC-psykolog till veckan eftersom min oro verkligen är jobbig.