• Zoey83

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Eftersom min tredje förlossning var så snabb och dramatisk! (vi hann inte till sjukhuset och smärtan var fruktansvärd) så har vi starkt funderat på igångsättning!

Detta för att hinna till sjukhuset OCH för att kunna få antibiotika i tid (D.v.s. 4 tim före barnet föds) eftersom det framkommit att jag har GBS både tidigare graviditet (där jag tyvärr fick missfall) och även under denna graviditet (genom en vaginal sticka).

Men nu börjar jag bli osäker!!!

Tänker att det är ju alltid bäst för barnet om det är så naturligt som möjligt.

Någon som kan hjälpa mig att fundera kring för- och nackdelar kring igångsättning.

Hur gick det för er som testat detta?

Kram allihopa och ha en fin måndag!

• Zoey83
    Moneal skrev 2016-04-12 23:50:43 följande:

så skönt!!! grattis

jag vill oxå var i vecka 35 haha, gick in i vecka 31 I dag :)

hur förbereder ni inför bebis?

pysslar ni något kul?

För en månad sedan bestämde jag mig för att börja virka (lära mig) och nu är jag fast

Här är lite jag gjort än så länge, tänk på att jag är nybörjare så allt ser kanske inte 100 ut.

Men så duktig!! du är, jättefina! grejer du knåpat ihop.

Nej, jag har aldrig gjort något till barnen tyvärr, men har vänner och släkt som tillverkat tofflor, sockor, koftor, byxor mm.

Skulle ändå aldrig hinna nu, studerar på heltid och ja de andra tre barnen, laga middag etc, sånt tar ju tid.

Snart tänkte jag iaf ge mig med studierna och ta ett uppehåll. Jag är i v.35 nu.
  • Zoey83
    Mamacitaa skrev 2016-04-15 11:30:35 följande:

var på tul igår i vecka 31+5 och bebis låg precis under mitten kurvan enligt läkaen som gjorde tul. och allt annat såg bra ut :) 

men han sa inga % om det låg på plus eller minus. 

nån mer som varit på tul runt denna vecka o hur mkt vägde eran bebis?

Gjorde TUL när jag var i v.32+5, då beräknade de babyn till ca 2100g och +1%.

Men vad uppskattade dom vikten till på ditt ul?

Vad skönt att allt såg bra ut med bebis.
  • Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-04-18 22:44:37 följande:

Ja det har jag ofta. Har haft ont uppe i magen senaste dagarna med. Och ligamenten flera veckor. Gör så ont. Som kram i sidorna sv magen. Mwn går inte över så fort som vanlig kramp. :/

Ah, har också haft den där "krampen" sedan ganska tidigt i graviditeten men bara då och då, känns som att det är i de där "gummibanden" och att det liksom drar i dem.
  • Zoey83

Nu i v.36, var idag till bm.

Så glad! för järnvärdet har äntligen!! gått upp, 129 helt otroligt! Det har gett resultat att jag tvingat i mig hemmagjort blodpalt.

Hade nu SF mått 37.

Huvudet ruckbart nu, senast var det rörligt, men känns ju som att huvudet farit lite längre ner.

Bt 95/55 (vanligt för mig).

Känns skönt! att allt var bra.

• Zoey83
    killroy skrev 2016-04-18 11:53:30 följande:

Hej!

Vilken natt...jösses såna förvärkar! Trodde verkligen att vi skulle behöva åka in till fl. Men skulle få svårt att få hit barnvakt, så jag struntade i att ringa in. Värkarna var så intensiva att jag inte ens kunde ligga still. Tog Alvedon, varm dusch och vetekudde. Till Slut somnade jag nog ett par timmar iaf, men kände allt av dom även imorse. Har fått ta nya Alvedon. Och passar nu på att vila medans 2 åringen sover och 5 åringen har en kompis här så de leker fint själva. Mannen har ringt till tre av sina närmaste och förvarnat att vi kan komma att ringa dom mitt i natten nu. Jag är ju bara i vecka 35+1 nu och har ju tid för kontroll nästa vecka för igångsättning, så liten får snällt lugna ner sig någon vecka till tycker jag.

Greifing - Härligt att höra att eran lilla växer så fint och mår bra. Helt fantastiskt, vilken stark liten tjej ni har!!

Oj, vilken dramatisk natt, hoppas den lille stannar kvar tills ni har tid.

Hur kommer det sig att ni har en tid för igångsättning redan i v.36??
  • Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-04-19 12:01:30 följande:

Tillbaka från doktorn. Blev sjukskriven 100% graviditeten ut. Känns jättekonstigt. Vad ska jag göra nu liksom. Jag visste ju det var snart.

Vad händer m fk när sjukskrivningen ökar? Då måste jag anmäla igen va påmhemsidan?

Men så skönt! för dig att få bli sjukskriven.

Nu har du ju tid att njuta, vila, förbereda dig mentalt inför förlossningen, skriva förlossningsbrevet (om du inte redan gjort det), packa klart BB-väskan, meditera, sova på dagen (om du behöver), måla, mm.

Själv har jag, förhoppningsvis sista vecka nu innan jag tar ledigt, om jag hinner klart med uppgiften under veckan, vilket jag hoppas!!! för sen går jag ju in i v.37(!) och då vill jag kunna ta det lungt!!!
  • Zoey83
    Niyoh81 skrev 2016-04-19 17:59:08 följande:

Jag är så himla glad. Idag fick ja bästa meddelandet ever. Fick veta att jag fick ett jobb som ja sökte. Var på arbetsintervju förra veckan. Va rädd att de inte skulle vilja ha mig för att ja var gravid och ska ha barn om ca 3 mån.

Men chefen ville ändå anlita mig. Så nu den 2/5 så kommer jag börja på Operation som undersköterska :) ingen kan vara lyckligare än jag just nu :D

Grattis!! Så Härligt, blir så glad av att höra att man faktiskt kan få jobb när man är gravid.

Njut av din lycka!
  • Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-04-20 09:33:22 följande:

Ja, det är väl så. :) svårt vara att varva ner då jag behöver det nog. Men känns som att jag ska gå över tiden nu bara för det haha.

Hoppas du hinner klart! Bara lite kvar ju!! När var du beräknad? Känns som vi är lika långt

Jag är beräknad till 13:e, du då??

Ja, bara lite kvar men hela denna vecka är fullspäckad, utvecklingssamtal, möten, barnkalas och Ikearesa. Längtar till måndag när denna vecka är över.

Pust, har inte ens fixat klart till babyn ännu.

Har du?
  • Zoey83

Nu har jag haft revel undos sammandragningar sen ca 7-tiden (!!) Lite av ett tryck också mot svanskotan ibland. SD gör ont, men inte jätteont, inget som en vanlig värk.

Babyn har vart rätt aktiv också.

Borde jag åka in??

Vill verkligen inte, det är 17 milnenkel väg till sjukhuset och här finns inga barnmorskor på helgen.

Dessutom fyller mitt andra barn år imorgon och sötisen har planerat kalas med speciellt tema, så jag har massor att göra!!!

Bl.a.baka tårta, men nu ligger jag bara här i sängen och hoppas det ska ge med sig.

Känns ännu för tidigt för att barnet ska komma nu.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!