Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Mamacitaa skrev 2016-02-28 08:20:03 följande:

Sägs ju att maj eller våren kommer bli varm i vår. Läste de för någon dag sen.. med varmt hoppas jag på lagom varmt haha :D

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Ska det? ???? hoppas på det!
  • RobzMarley
    Carolaj83 skrev 2016-03-01 14:43:03 följande:

Får jag hoppa in här med er, väntar mitt fjärde barn i juli, har även en bonus dotter.

Absolut!

Grattis och välkommen!
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-03-01 22:19:25 följande:

Var hos bm igår och mätte magen och fick höra hjärtljuden :) äter järntabletter men tycks ändå gå segt att få upp järnvärdet. Nån här som.har nå tips på hur man får upp de snabbt? Är så himla trött nu om dagarna att jag helst ligger ner och vilar för kroppen orkar inte denna gng känns de som.

Imon ska vi på sportlovs kryssning med barnen så då är det full rulle hela dagen men det ska bli kul :)

Välkommen Carolaj83 :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Nä, svårt med järn. Man blir så så himla hård i magen om man tar större mängd med.

Härligt m kryssning!
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-03-02 13:41:26 följande:

Min tur att blir sjuk :( Har en läskig hosta och känner mig jättedålig.. Jobbade hela helgen med ont i halsen och nu när jag är ledig kom det i full styrka..  Hoppas det går att vänta ut, bara..

Har nog en nerv i kläm i vänster skinka också, bara för att det ska bli extra skoj..

idag är jag iaf 26+0 och är nere på två-siffrigt (dagar till bf) i appen, mysigt <3

Usch stackare! Inget roligt. Extra tufft när man ör gravid. Krya på dig!!
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-03-02 14:18:37 följande:

det är typiskt det! bara att ta det lugnt! krya på dig! Heller inte kul med en nerv i rumpan som gör det värre.

Många som är på tvåsiffrigt! själv har jag...118 dagar kvar och det känns som en evighet då jag fram till januari trodde att jag var 1 månad längre gången, och då skulle jag ha haft 88 dagar kvar.... dvs. MINDRE än tre månader. usch och fy, det är bara jobbigt att ha det i bakhuvudet hela tiden. 

Har idag provat gravid yoga på youtube...haha...10 min x 2. ska prova detta i en vecka och se hur min kropp reagerer på detta. Var inte det skönaste för min godaste högerskinka, men vem vet, kanske det kan hjälpa. :)

Åh finns det. Eller ja det borde man tänkt på allt finns ju där. Haha har du ngn bra du kan rekommendera?
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-03-02 14:36:15 följande:

27+0 och 91 dagar kvar. Vilket känns som för många... Vissa dagar är sammandragningarna bara för mycket. Och idag när jag är f-ledig med treåringen har jag så dåligt samvete för att jag inte orkar leka.

I morrn blir det Vab för största barnet. Han är dock inte så sjuk så det blir jobbigt. Ska passa på att ta det lite lugnt.

Det där samvetet ja.. Usch man vill så mkt.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-03-02 22:25:41 följande:

sökte på pregnancy yoga och fick upp en del. 

#t=20.2095

henne har jag sett på idag, gjorde del 1 och 2.

Vi har fått massa tjock, tung snö idag. Och vad gjorde jag.....jo, skottade....och GISSA om jag får sota för det just nu. kom nästan inte ut av soffan, behövde gå med kryckor för att komma mig till badet och upp till sängen igen. Som tur är har jag en som kan hjälpa mig, så vi har blivit eniga om att skotta kan jag verkligen inte göra. Snöfräsaren stoppar med den typ av snö som är nu, och jag vet hur det blir när man låter den typ av snö ligga och frysa. blä, men på fredag kommer mannen hem, DET ska bli så skönt!

Men fy! Stackare! Ja usch man vill ju bli av m snön men hemskt när man gjort ngt ansträngande. Inte värt det. Tack för länken!! :)
  • RobzMarley
    Zoey83 skrev 2016-03-02 23:52:12 följande:

Har också dåligt järnvärde...käkar maxdos av duropheron järntabletter (magen i obalans)men ändå ligger jag bara på 120.

Vad har ni i SF mått???

Jag har SF 32 och är i v.29.

Vet inte hade 25 i v 25, ska till bm imorgon på Glukosbelastning får se om hon mäter då med. Vecka 29 här med
  • RobzMarley
    Spartacus skrev 2016-03-03 20:44:30 följande:
    Eftersom jag inte tål de höghaltiga järntabletterna (magen klappar ihop totalt) så tar jag 2 hemofer och en gravidtablett kvällstid. .. undviker mjölk/ kaffe/ the som förstör upptaget samt mer frukt och grönt då såklart det kan kanske hjälpa?

Imorgon ul och minsting har fått hög feber troligen sviter av mässlingvaccin... isf har jag 2 barn hemma från dagis och 1 Frita tjej att hämta också... hur gör man då? Vi har inga anhöriga i närheten och man får inte ha m barnen?
    Åh, typiskt. Här där jag gick fick barn inte vara med. Endast en vuxen. :/ hoppas det löser sig!
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!