Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Bibi84 skrev 2016-02-24 12:43:22 följande:

vi har faktiskt allt, eller, jag köpte en hängvagga som jag han sälja innan plusset då vi egentligen var färdiga. Men har bilstol, vagn, bärsjalar, bröstpump, säng och kläder som jag ville spara på.

jag sitter och tänker på hur jag ska göra för att få i gång allt i mitten av maj....hahaha....gå långa promenader är ju inte direkt det bästa, MEN bastu, jacuzzi, mat som sätter igång systemet, champange, MASSA vila. Fler som sitter och tänker på det? Jag har dock en känsla på att bara för att jag tänker på det så kommer jag att gå över tiden till max för första gången.

Vad skönt att ha allt. Hade det varit flicka nu hade vi typ inte behövt kläder alls. Har hunnit köpa på mig lite.

Det är jag rädd för!! De andra är födda 40+0, 36+2 och 38+5. Liksom KUL nu fjärde gången om jag går över 1-2 veckor... Och det blir i juni. Jag dör. Jag orkar inte.

Jacuzzi har jag inte hört?! Inte heller champagne?! Alltså riktiga grejen?!

Jag drack hallanbladste from vecka 37 typ sist. Två koppar om dagen. Annars inget speciellt. Vattnet gick först, inga värkar. De kom några timmar senare. Önskar samma förlopp denna gången det var så lagom.
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-02-24 16:53:25 följande:

Enligt min svärmor som är barnmorska så gör alkohol att värkarna försvinner. Så de tänker rhag undvika.

Sen har jag blivit igångsatt med alla mina 3 så förväntar mig samarbete även denna gng. Kommer be om hinnsvepning iaf och hoppas den tar denna gng. :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Jag kommer också be om hinnsvepning. Eller kanske väna och be om det v 37+0 hahaha
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-02-24 17:53:28 följande:
    Resåren har jag inte tänkt på... Det är barnmarknad om ett par helger. Jag borde nog kolla upp de sparade kläderna innan dess så jag kan komplettera billigt om alla gamla kläder är sönder.
    Hur gamla är dina? Här var det tråkigt för jag hade allt i flickkläder. Yngsta är bara 3,5 år. Men killarna 10 och 8. Där har jag dessutom hunnit sälja av och sortera bort mkt. Och hade inte mkt kvar. Använde det jag kunde t dottern och rensade bort det mesta andra. Det jag har kvar var det som var av kvalité från Pop osv. Men inte mkt tyvärr.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-02-24 21:16:31 följande:

åh...ska alkohol hindra värkarna....nu kan jag ju inte påstå att jag har provat det, men har hört att champange ska tydligen vara en grej....kanske för att man tar det lungt och slappnar av.:)  för mig så är det nog det att jag har tagit det väldigt lugnt! :) 

Ja, de säger ju det att vila är bästa knepet då det är först då det värkatimulerande hormonet frigörs. Eller något sånt. ????
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-02-25 08:14:03 följande:
    Lika gamla som dina! Skrattande Så de äldsta kläderna är 10 år. Galet!!!! Jag har inte rensat bort något. Oxå galet...

I de första storlekarna är det mesta tämligen könsneutralt. Mycket vitt, grönt och brunt. Om jag kommer ihåg rätt. Jag ska nog ta tag i det och rota fram kassen med den första storleken i alla fall. Kan kanske göra det i morgon. Jag har haft massor av sammandragningar hela veckan Rynkar på näsan. Minstingen ska till BVC i morgon och jag har inga möten på jobbet så jag stannar nog hemma.
    Åh, minns jag hade mkt brunt till min äldste. Han har bruna ögon och jag tyckte det var så fint ihop hihi.
  • RobzMarley
    Kristalii skrev 2016-02-25 08:17:56 följande:
    Hur vilar en när en redan har tre barn!?! Tycker det aldrig är tillräckligt med lugn och ro hemma just nu. 

Jag var till BM i måndags och sa att allt är ok, jag mår bra bla bla bla. Det vände fort under den här veckan... Jag hoppas verkligen det blir en bättre vecka nästa vecka.

Appen säger att det är under 100 dagar kvar nu i alla fall! Solig
    Ja ellerhur. Det går ju inte. Vi har haft sportlov nu denna veckan så har försökt ta det lugnt. Men igår var vi iväg o fixa spjälsäng o sånt. Ver på ikea ensam m barnen. Galet. De tre full ös jag tio meter bakom vaggandes. Fy för. Tänkte fogarna kommer bara bli sämre. Tioåringen fick hjälpa till mkt.. 1 h på ikea och efter vart jag elt kass.
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-02-25 12:19:11 följande:
    Haha jaa jag får oxå vänta ett tag till en håller tummarna att de fungerar när vi ber om det.

Vila är väl de bästa..så mkt man kan.. inte mkt vila här heller :/

Men in kropp är envis o vill att jag ska gå över tiden då tappen varit omogen innan och efter bf. Skulle vara kul om kroppen satte igång allt själv denna gng :)
    Ja, det förstår jag. Måste vara jobbigt
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-02-25 22:09:21 följande:

Med andra fick jag hinnsvepning dagarna innan bf och 3 dagen efter den så började slemproppen gå och jag började få svaga värkar men vi fortsatte igång sättningen ändå eftersom hon behövde komma ut. Men den förlossningen gick väldigt smidigt och fort. :)

Spännande och se hur det blir denna gng.

Jag blandar nytt med gammalt. Vi har kvar babynest o lite andra saker som vi ville spara :) mest kläder som ska fyllas på... Men hur mkt har ni av allt ?

Jag har bara handlat långärmade bodysar och behöver mer byxor strumpor o nån svalare filt

Jag har köpt på mig lite bodysar typ 3-4i stl 50 och lite fler i 56. (Eller vänta Gud jag måste nog kolla hur många det har blivit ????). Tänkte tvätta upp allt i slutet av april eller ngt. Får stämma av då.

Men känner också att maj kan ju vara hur som. Kallt varmt. Så svårt!!!
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-02-26 00:21:30 följande:

Jag behöver handla det mesta i klädväg, har börjat lite med tradera och rea-varor men tycker det är svårt hur jag ska tänka om väder.. Juni förra året var ju typ 12 grader kallt.. Så vet inte om jag ska satsa på massor av långärmat eller tänka att det faktiskt är sommar och köpa kortärmat och lite koftor ist?

Kan tipsa om sötaste bebis-skorna iaf; kolla bobux.se Jag köpte till kampanjpris för en 100-lapp och de är toppen både på sommar och vinter eftersom de låter foten andas plus att de inte kan sparkas av.

Vill hitta ngn fin filt också, kanske göra en (ser ju inte så svårt ut ens för en symaskinsanalfabet som jag..) (Undrar om det är att jag börjat boa tidigt denna gången, impulsen att städa, sortera och SY??!!) :D

Det är jättesvårt! Dottern är född en månad senare men då var det varmt det året. Behöver nog ngn kofta. Har sett lite på la redoute och ngt på next. Ska beställa.

Angående boande!
    Jag har stickat två filtar. Sånna tjocka chunky knit som bebis kan ligga på. De gick fort. Sugen på att prova ngt mer. Har ingen symaskin hemma men kan sy.
  • RobzMarley
    Spartacus skrev 2016-02-27 16:56:00 följande:

Har sååå ååååååh mycket kläder eftersom min äldsta fyller 8 och har sparat och fått och köpt och ärvt en hel del genom åren... hinner aldrig använda 1/3 av kläderna... MEN vill ju ändå köpa några plagg som är bara för denna finns så mycket fint därute! Älskar retro och färgglatt och klassiska plagg lika mycket. Eftersom min bebis ska komma juli lär det bli sommarplagg

på fredag har vi ultraljud så då får vi se om allt är som det ska :-/ har känt så lite såhär långt, med de andra hade jag sprattel och små kickar från v 14- 15, första ännu tidigare! Nu är jag i v 19 och känner nåt pyttesvagt längst ner ibland, annars bara något som vänder sig när jag bär minstingen på magen

Och ser dom vill jag nog veta om det är en tjej/kille också. Det spelar ingen roll men lite kul!

Spännande med ultraljud! Jag har livmodern i framvägg o kände hyfsat tidigt men inte slls så tydligt som med de andra. Nu är det tydligt dock...
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!