Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Niyoh81 skrev 2016-01-19 11:19:16 följande:

Tänkte kunde va kul å dela med sig av sina magar :)

Min mage är minst denna gång :)

Jättefin!!
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-01-19 19:38:01 följande:

wow vad ni är duktiga på att skriva. Har läst sen jag sist var inne...dvs. oktober. haha

Ser att det är fler som är sjukskrivna och fått ändrat bf datum. Många fina ul bilder och mag bilder.

Många som har snackat om bil, vi har en s-max 7 sits, vi bor i norge och besöker min familj i sthlm flera gånger i året. Vi tänker att det kan gå, vi har vagn hos dom och behöver inte dra med den. annars använder jag bärsjal mycket, praktiskt och enkelt. 
    Har en city silect, kan användas som enkel og tvilling vagn.Tycker otroligt mycket om den.

Vad jobbar ni alla med?

Jag är lärare 1-7. Klasslärare nu i en femma.

Ni andra??
  • RobzMarley

Det går framåt här. Kul att höra av dig Moneal!

Jag gick hem från jobbet idag. Igår när jag kom hem vid fyra var jag helt matt och yr hjärtklappning. La mig och förblev i sängen resten av dagen. Kände imorse när jag vaknade att det var samma men bestämde mig för att prova gå o jobba. Lyckades få iväg lilltösen på dagis och hann jobba till tio. Då hade jag egen planering och hann bara ha klass en kort stund. Men det blev inte bättre. Tårarna kom från ingenstans när jag skulle säga till en kollega om hon kunde ta över.

Saken är den att jag kände liknande för några veckor sen och gick t VC som tog blodtryck o HB som båda var jättebra... Står i telefonkö till Mvc får se vad de säger. Om jag bara ska ta nytt blodtryck o HB. Känner mig svag och gnällig. Jag orkade inte. Jag har en del kvar på jobb. Alla utvecklingssamtal. Sen bara Tre veckor till lov.

• RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-01-30 15:26:33 följande:
    Ligger i samma och kände mig som dig precis innan.. orkeslös som heter duga :(
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Stackare

Längesen jag mådde så här dåligt

Hur hög feber är okej? Jag får 40, tar alvedon. Efter 1,5-2h har den sjunkit till 35,5-39. Efter tre fyra timmar kommer frossan tillbaka.

Lång kö till sjukvårdsupplysningen så provar här så länge.
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-01-28 20:49:51 följande:

Idag kom kryckorna fram....efter 1,5 timma på jobbet, som tur är jobbar jag bara 3,5 timma varje dag, antingen från 6:45 på eller till 17:00 på eftermiddagen. Jobbar på dagis som "barnehagelærer" (dagis fröken). 

Många som får sammandragningar här, har inte känt av så mycket faktiskt, men klart att jag blir mer anfådd och trött i kroppen. brukar inte få sammandragningar för mot slutet av grav.men har inte haft något problem med dom.

känner av lilla tjejen väldigt ofta, vilket är kul. Mindre kul är mina boobs och att jag får sånna åderbrock, har ett på smalbenet och ett vid ljumsken. Men dom försvinner när jag inte är gravid längre. Fler som får sånt?

Inte ännu iaf. Hoppas slippa. Låter inte roligt
    Med kryckor.
  • RobzMarley
    Greifing skrev 2016-01-31 14:28:17 följande:

Hej! Vi åkte som sagt till Umeå v 22+0. I fredags 29/1 fölöstes jag med kejsarsnitt och våran dotter fick komma till världen i v 23+1. Jag blödde över 1 liter blod på fredag sen beslutades det om att det enda var att snitta. Hon mådde inte bra! Hade bajsat i vattnet och hinnorna var inflammerade pga av blödningarna. Hon fick blod då hon också tappat blod. Efter intuberingen och lite hjälp med allt så mår hon oförskämt bra. Hon vägde trots sin tidiga födelse 650 gram och var 29 cm kort. Vi är som sagt kvar i Umeå.

Inga hjärnblödningar eller nått annat oroväckande än. Hon är tapper våran Mini. <3

Jag kikar in och ser hur ni har det.

Men Gud!! Vilken graviditet. Stackare! Men stort grattis till lilltjejen!! Det var verkligen en liten liten! Jag hoppas att ni båda mår bättre snart! Massa kramar
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-02-01 22:15:17 följande:

Förutom att ta influensa-vaccinet var jag idag hos sjukgymnasten också och fick låna hem en TENS-maskin. Fler som använder? Jag tycker TENS är toppen, både mot foglossningen nu under graviditeten och också sen under förlossningen..

jag tackade nej till bälte, har provat tidigare graviditeter och tyckte inte alls om.

Jobbade tis-sön förra veckan och känner mig riktigt mör idag. jobbar tis, ons med sen ledig 5 dagar.. jag har satt slutet av feb som en milstolple att klara av att jobba till.. sen får jag se. I början av april får jag gå hem på gravidpeng men just nu känns det inte som att jag kommer att orka att ta mig dit fram. 

Skönt att ha det taget. Här är det kass än :(

TENS hade jag med tvåan för jag hade så mkt SD. Hjälpte mkt och kvällen/natten då FL drog igång så hjälpte den så mkt att jag sov igenom det värsta haha
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!