Inlägg från: RobzMarley |Visa alla inlägg
  • RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

anjamila skrev 2016-05-20 14:36:28 följande:

Sitter på obstretiska. Bebis i tvärläge med fötter nedåt, mycket fostervatten. V 38+0. Läkaren vill konsultera kollega sol just nu lägger en sugklocka... så väntar å väntar å väntar. Grymt sugen på jordgubbstårta. :-P

Åh vad jobbigt sitta o vänta. Gör de vändningsförsök tro? Då måste de väl vara beredda på att det kan starta igång med

Alltså tårta... Har i flera dagar suktat efter prinsess tårta
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-05-20 15:29:17 följande:

Är helt förstörd inombords.

Igår sa min man att han vill skiljas och allt pga ett missförstånd. Där han anklagar mig för saker som ja inte ens har gjort.

Idag när ja kom hem hade han varit och hämtat hem papper. På gemensam skilsmässa..som han fyllt i och även att han inte vill ha nån betänketid heller. Jag vill inte skilja mig :(

Sen säger han även att vår som som ja bär inte är hans. Vill göra ett faderskapstest men vägrar ansöka om de. Ja VET att de är hans. Om han inte gör ett så blir han väl automatiskt pappan när vi är gifta?

Gått in i v.34 nu och är så oerhört ledsen och sårad. Min värld har vänts upp å ner och vet inte vad ja ska göra. :( kan inte förstå att han gör såhär mot mig precyd innan bebis är född.

Har flyttat till en ny stad för 3 mån sen å ja kommerväl få föda helt själv. Har sån panik och oro över allt :(

Men nej! Oj fy. Stackars dig. Vad vidrigt av din man att göra så mot dig nu i detta läget!! Vad det än är måste det kunna vänta till efter bebis är född.

Och helt ny stad också? :( långt bort från familj o vänner? Finns där ingen du kan prata med o få stöd??
    Fy gumman
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-05-21 19:41:55 följande:
    Ingen där ja bor men en kompis.

Idag fick ja veta att när de är dax så får ja ta bussen in eller en taxi eftersom min man kommer inte följa med. Plus att ja från och med nu får klara mig sj :(
    Herregud... Vilken "man"!! :( Stackare. Du kan inte bo hos någon nu sista biten? Föräldrar eller vänner?

Är han pappa till de andra också??
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-22 23:09:59 följande:

En aktiv helg är över.. Vi fick gjort det som skulle göras och det känns bra men är trött i kroppen nu och hoppas få vilat imorgon när minsta är på dagis.
    Vi köpte vagn idag och det känns också bra att ha det gjort och på plats!
    Nu är det städning som gäller tror jag. Man vill ju gärna komma hem till ett någorlunda städat hem med en ny liten bebis..

Hur har ni andra haft det i helgen? Här var värmen tillbaka idag! Jag har svettats en massa nu ikväll...

Skönt! Vi var också igång och värmen var tillbaka! Fixade i trädgården och lite m renoveringen på ovanvåningen. Jag låg ett par timmar på knä o rensade ogräs från sten singel... Aningen ont sen på kvällen o natten. Men inga som helst värkar eller så. En inatt typ. That's it. BF på onsdag.
    Skönt ni fick köpt vagn!! Vi fick upp en hylla över skötbordet. Den har stått läänge.

Jag vill knappt göra/planera något allt här. Hade ju planerat att ha bebis här liksom. Inte behöva tänka vad vi ska äta haha eller skjutsa t träningar osv.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-23 09:00:13 följande:
    Onsdag! Tänk att vi är nästan framme ändå!! Jag har 15 dagar kvar idag. En intensiv längtan blandat med en känsla av att jag inte är riktigt redo än :D

Min ena dotters gymnastik har sommaruppehåll redan och den andra har typ två ggr kvar på sin dans sen är det paus med träningar för oss! Vill starta lillan  på simskola till hösten men i sommar vill jag gå utan måsten. Det är bara alltid så mkt som händer i maj, denna veckan har vi utvecklingssamtal, klassträff med grillning och kalvinknatet..

Jag ska antagligen fota en liten nyfödd bebis i morgon. Det ska bli jättemysigt, hoppas bara att jag orkar..
    Jag känner mig inte heller redo. Liksom att jag inte förstått riktigt. Kanske därför det inte kommit igång än här. Konstigt. Man borde ju veta när man väntar fjärde liksom. Sen har jag tänkt att allt stannar runt mig. Mamma ringde innan o bjöd på middag på söndag. Mors dag. Jag tänkte ja men vi kanske inte kan. Och inte då att jag föder just då. Och killarnas matcher. Jag bara suckade tänkte shit.. Verkligen kom igen.

Skönt att dina redan har sommar uppehåll. Mina två stora har vars två träningar plus matcher om helgerna. O då har de bara fotboll just nu.

Men, skönt att ha planer ändå. Så har vi haft nu. Grillkväll m förskola oxh skola. De har haft konsert med mera. Allt har vi kunnat gå på vilket känns akönt. Liksom inte missat ngt. Men jag bokade medvetet lite för att haha. Dels få tiden att gå.

Hoppas du får vila så fu orkar oxkså!! Låter jättemysigt med baby fotografering! <3
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-23 12:22:56 följande:

Här har det regnat nu i 3 dagar, men jag tycker det är så mysigt, älskar regn. Imorgon kommer mannen hem från Indien, blir väldigt skönt. 

Kom på att jag borde packa ned bröstskolden om jag får en bebis som är snuttig. Napp har jag packat, men kommer ihåg att den sista gången jag började amma så var jag smart nog att börja använda bröstskold andra dagen på bb. visste ju inte om något sånt med dom två första. hahaha....det värsta var när man var så himla sårig på niplene att man fasade för att amma pga. smärtan. Men nu har jag funnit trixet. Vetekudde på brösten först och SÅ ammeskold.

Ibland är regn härligt. Sommarregn främst :)

Ah, är det det skyddet liksom? Aldrig provat. Har en salva som funkat bra som jag smörjt i preventivt syfte.

Skönt att mannen är hemma!!
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-23 19:08:31 följande:

Sa adjö till en del av slemproppen idag, har haft 4-5 förvärkar utöver dagen och molvärk, så får se vad det leder till. Kanske fl inte är långt ifrån ändå. :)

men....kan ju vara veckor till.....

Oj hoppas det lägger sig. Kan ju vara bra om bebis stannar lite till
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-05-23 21:01:47 följande:

Igår så pratade vi ut. Sa precis vad ja kände och tycktr om allt som varit i helgen. Såg på honom att han skämdes masssor. Bad om ursäkt och sa att de aldrig skulle upprepas igen. Sa även att just nu är min tillit väldigt lågt och han har mycket att bevisa framöver. Krävde oxå att ett faderskapstest ska göra enbart för att ha på papper om han skulle säga nå annat. Idag har han varit väldigt kärleksfull och omtänksam.

Är fortfarande väldigt sårad över hans beteende om kommer ta ett tag innan ja kan förlåta han helt.

Hela denna helg har varit asjobbig. Redan lördags fick ja värk under magen och sen haft väldigt mycje mensvärk och tryck neråt. Idag på jobbet har de känts som bebis ska komma ut genom rumpan. Nu när ja duscha kände ja bara lite lätt å då han ja få in 2 fingrar i tappen och känner vad ja tror är huvudet men även som en hinna typ som buktar ut. Betyder de att tappen har utplånats å öppen? Går in i v.35 i morgon.

Vad bra att ni fick pratat ut ordentligt. Förstår du har haft en tuff helg... Bra att ni gör ett test då så du har det liksom. Galet att hålla på så med en höggravid fru... Oavsett. OANSVARIGT.

Vad som är jättesvårt.. Men når du så bra att du känner livmoderMunnen? Jag hade ringt fl eller bm bett om undersökning. Sagt du känt tryck o svarar utsatt för extrem stressa osv. Så de får ta o kolla. Jag når oftast inte min livmodertapp särskilt bra. Tycker den rör sig lite o vissa dagar når jag bättre.
  • RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-23 22:22:41 följande:
    Just fotboll har jag varit rätt lättad att ingen av tjejerna fastnat för :D  Det verkar krävas så himla mycket engagemang runtomkring. Stora tjejen gick på simning ett tag och där var lite samma, man skulle vara väldigt tillgänglig, sälja saker och baka saker osv..

Tänk, på söndag har du kanske en ny anledning att firas på mors dag <3

Nu ska jag förvandla mitt storarum till foto-studio inför imorgon.. Ska bli så mysigt att få snusa lite sprillans ny bebis, även om det inte är min egen...
    Åh vad mysigt! Lycka till!!

Ja, men det känns avlägset. Det är så tungt nu. Bara att röra sig. Nätterna hemska. :(
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-23 23:06:43 följande:

Jag känner mig så bitter vissa dagar. Känner bara sd o ibland förvärkar men inget mer än så :/ ingen slempropp eller nå vatten som vill ut haha :p

Sa till maken att efter helgen så ska du orkar prestera i sängen ;) dock får vi besök av mina föräldrar då jag fyller jämt nästa vecka så vet inte om vi får till de nåt då

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
    Samma här. Bitter och besviken. En förlossning känns så avlägsen. Jag har inte fått de andra så sent. Bara första på utsatt dag. De andra har kommit tidigare. Så detta blir mer mental press liksom. Går och känner efter och känner efter. Tung, ont trött. Haft en den förvärkar nu under en veckas tid men de bara dör ut. Är aningens besviken på min kropp. Innan har det bara satt igång.

Jag "tvingade" mannen färdknäppa var kväll förra veckan. Men det blev jobbigt haha.

Tänker att jag kanske inte är redo mentalt och att det därför inte kommit igång. Känns jättekonstigt att vi ska ha en bebis igen. :)

Men barnmorskan idag kvar i elva i alla fall! Ska be om en ny hinnsvepning.
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!