oliphant skrev 2015-10-29 13:39:24 följande:
Tack för era svar, vi ska ta oss en riktigt funderare på hur vi vill ha det. Vi har gjort så många försök på egen hand med hjälp av extra hormoner så att det skulle fungera nu har jag svårt att tro men man vet såklart aldrig...
Vet inte exakta mått men den var mogen och klar att lossa medans resten inte var i närheten så stora.Det är precis av samma anledning som vi får vänta till januari, det är stängt under jul och ska jag vänta på min egna mens så kan det ta flera månader innan jag får någon så blir nog till att diskutera detta med linne och se vad de tycker.
Jag har för mig att jag läst någonstans att man måste göra sina landstingsfinansierade försöka på en viss tid men kan ha fel? Vet någon av er om det är en begränsad tid man har på sig?
Ja jag som nästan aldrig har egen ägglossning o mens fick det nu i somras precis innan jag skulle påbörja Provera. Det var för tidigt för att påbörja sprutorna men innebar ju då att vi fick vänta till slutet av augusti. Och exakt samma hände nu inför FET - spontan mens vid en tidpunkt som skulle kunnat innebära återföring under just de fyra dagar vi är bortresta. Så himla typiskt - under snart två år har jag haft två spontana ägglossningar tidigare o nu inträffar det vid en tidpunkt jag absolut inte ville. Man kan ju tro att kroppen gör det för att jävlas med en.
Vi går privat så jsg vet inget om landstingets eventuella tidsgränser. Vad jag däremot vet är att där vi går (Nordic IVF i Göteborg) måste man göra eller påbörja? alla behandlingar inom 18 månader om man köpt ett tre pack.