• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • oliphant

Jag har nu varit på första kontrollen och det gick inte riktigt som det var tänkt. Jag hade en blåsa som var väldigt stor och blir tvungen att avbryta första försöket. Istället blir det att ta ovitrelle nu och försöka själva, men det har jag inte så stora förhoppningar på att det ska fungera. Nästa gång blir det även långa protokollet för mig. Nu funderar jag bara på när vi ska börja, vi får börja i januari om vi vill men funderar på om det är bättre att vänta till mars? Jag pluggar också vid sidan om jobbet och i november nästa år ska vi ut på vfu och jag skulle gärna hinna med den innan jag går på ledighet. Samtidigt så kanske det inte tar sig på första försöket och då hinner vi knappt med något mer försök på våren. Hur hade ni tänkt?

• Tjorven1980
    HJohannesson skrev 2015-10-28 16:59:52 följande:
    Härligt! Jag har mått superbra när jg sprayat, lite svettattacker bara ;) jag blev nedreglerad på 1 vecka så ni hinner säkert ett försök innan jul! Spännande !!!
    Härligt att höra att du mått bra och att det gick så fort. Varit lite orolig över hur jag ska må under spraytiden. Läst lite för mkt här på familjeliv tror jag om hur dåligt vissa mår och överstimuleringar osv.

Nu känner jag mig lite lugnare då jag suttit och lusläst bipacksedeln och pratat med barnmorskan om behandlingen. Lite svettattacker och lite huvudvärk kan jag leva medGlad

• malre
    oliphant skrev 2015-10-29 10:36:26 följande: