• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Det kan behövas haha. Jag brukar få ligga ner efter vaccinationer eller blodprov. En gång låg Jag kvar en timme, fick kaffe och sockerbit mm. Haha. Ja blir alltid svimfärdig efteråt. Så vi går väl se hur det här går. Nu är hag mest nervös för eventuella biverkningar. Har läst om de som tagit orgalutran att de fått bubblor under huden osv.. Får ju panik. Sen att jag ska börja med den en lördag känns inte så bra heller, då har man ingen att ringa o fråga..

Pocatello skrev 2015-11-24 08:09:58 följande:

Det kommer säkert att gå super :) En blir verkligen avtrubbad när det kommer till nålar och sprutor av det här, en positiv bieffekt tänker jag haha.

• Ashurst Klara
    Nmg skrev 2015-11-23 16:09:36 följande:

Va skönt att medverkan lagt sig lite, när Har du testdag? Japp jag börjar imorgon, känns väldigt nervöst....

phee skrev 2015-11-23 18:52:59 följande:

Nu är återföringen gjord för denna gång, förhoppningsvis fastnar det lilla embryot! När kan man testa första gången ? Har tänkt tjuvtesta på dag 8 är det för tidigt ?? Hur ska man få tiden att gå är min fundering typ hela tiden !?

Imorgon är det exakt 2 veckor sen jag gjorde äggplocket, så egentligen tycker jag att det borde gå att testa nu (dag 13). Men sköterskan skrev 28/11 som testdag på min lapp, så jag vill nog hålla mig till det.

Jag känner liksom mig själv, om jag får ett negativt resultat nu så kommer jag bryta ihop totalt men ändå inte förlora hoppet helt. Sen tar jag ett nytt test på lördag och bryter ihop en gång till. Men man ska nog göra som man känner själv blir bäst.
  • Pocatello
    Ashurst Klara skrev 2015-11-24 09:26:54 följande:
    phee skrev 2015-11-23 18:52:59 följande:

Nu är återföringen gjord för denna gång, förhoppningsvis fastnar det lilla embryot! När kan man testa första gången ? Har tänkt tjuvtesta på dag 8 är det för tidigt ?? Hur ska man få tiden att gå är min fundering typ hela tiden !?

Imorgon är det exakt 2 veckor sen jag gjorde äggplocket, så egentligen tycker jag att det borde gå att testa nu (dag 13). Men sköterskan skrev 28/11 som testdag på min lapp, så jag vill nog hålla mig till det.

Jag känner liksom mig själv, om jag får ett negativt resultat nu så kommer jag bryta ihop totalt men ändå inte förlora hoppet helt. Sen tar jag ett nytt test på lördag och bryter ihop en gång till. Men man ska nog göra som man känner själv blir bäst.
    Ja, jag tänker att det är bäst att lyssna på sig själv!

Sju av mina 17 ägg hade blivit befruktade i alla fall, lite färre än jag hoppats på men misstänkte att många var omogna också. Sen försöker jag tänka att jag hoppades att de skulle få ut tio ägg så då är ju sju befruktade inte så tokigt. ET, tredagars, blir på torsdag och sen börjar väl den långa väntan för oss med :)
  • HJohannesson

Jag flyttar mig i listan för att jag är gravid :)

Kan knappt tro att det är sant !!

Plussade svagt rd6 men jag var helt säker på att det var otrivellesprutan som spökade. Men testerna blev starkare för var dag och igår fick jag ett ordentligt plus på stickan.

Hoppas hoppas det lilla vill hålla sig kvar :)

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista

ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid!

Cutepoison

HJohannesson BF 2 augusti

• Nmg

Grattis!!

HJohannesson skrev 2015-11-24 11:23:30 följande:

Plussade svagt rd6 men jag var helt säker på att det var otrivellesprutan som spökade. Men testerna blev starkare för var dag och igår fick jag ett ordentligt plus på stickan.

Hoppas hoppas det lilla vill hålla sig kvar :)

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista

ina - äp v.44

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid!

Cutepoison

HJohannesson BF 2 augusti

• Emrony

Grattis!
    Va himla glad man blir för er skull, och det ger hopp för oss andra :)

Är det någon mer än jag som känner sig helt frånvarande i huvudet på kvällarna av menopur?
    Minnet är helt borta ibland, och tappar liksom tråden ofta.
    Ikväll börjar jag med orgalutran också.
    Hur går det för er andra som börjat eller ska börja i dagarna?

• Ashurst Klara
    HJohannesson skrev 2015-11-24 11:23:30 följande:

Wow, vad kul! Grattis!! Nu börjar jag fundera på om jag verkligen klarar av att hålla mig ända tills på lördag... Skrattande
  • Nmg

Jag börjar med menopur ikväll, uppdaterar här sen om nån dag hur det går.

Emrony skrev 2015-11-24 13:42:29 följande:

Grattis!

Va himla glad man blir för er skull, och det ger hopp för oss andra :)

Är det någon mer än jag som känner sig helt frånvarande i huvudet på kvällarna av menopur?

Minnet är helt borta ibland, och tappar liksom tråden ofta.

Ikväll börjar jag med orgalutran också.

Hur går det för er andra som börjat eller ska börja i dagarna?

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november