• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Emrony
    Nmg skrev 2015-11-24 23:06:36 följande:

Skönt att allt såg bra ut på blodprovet. Vad är det de kollar på blodprovet? Jag har UL och blodprov på måndag, längtar ihjäl mig så jag får svar om hur länge jag ska fortsätta med sprutorna.

Ja det var skönt faktiskt. Jag tror dom kollar något som heter östradiolvärde. Har inte satt mig in i vad det är riktigt men de kan se om de kanske behöver höja eller sänka dosen man har just nu, eller som för mig nu, fortsätta med samma dos :) kommer gå fort tills måndag ska du se :)
  • Aliiice

Orgalutran sprutan kändes jätte jobbig att ta första gången. Den andra sprutan ser ju ut som en insulinpenna och är lätt att sticka med. Men det kommer gå bra! Det är lite mer motstånd bara för jag tror nålen är tjockare. Själva sticket känns inte men det svider en stund efteråt. Det kommer gå galant man vänjer ju sig vid allt som sagt väldigt snabbt

• Nmg

Aha ok då förstår jag! Ja 5 dagar kvar till måndag the countdown begins

Emrony skrev 2015-11-24 23:48:11 följande:

Ja det var skönt faktiskt. Jag tror dom kollar något som heter östradiolvärde. Har inte satt mig in i vad det är riktigt men de kan se om de kanske behöver höja eller sänka dosen man har just nu, eller som för mig nu, fortsätta med samma dos :) kommer gå fort tills måndag ska du se :)

• Nmg

Tack! hur går det för dig?

Dirvas skrev 2015-11-24 23:35:30 följande:

Härligt, nu är du igång! Starkt jobbat att fixa första sprutan som är den värsta, blir bättre sedan.

• Nmg

Mm ser inte fram emot den.. Hm vilken är den andra sprutan? Menopuren ser nästan ut som en orgalutran. Enda som ser ut som en insulinpenna är ovitrelle och den ska jag ta 1 gång. Önskade menopursprutorna såg ut som en penna oxå, det hade förenklat hela grejen.

Aliiice skrev 2015-11-25 06:35:53 följande:

Orgalutran sprutan kändes jätte jobbig att ta första gången. Den andra sprutan ser ju ut som en insulinpenna och är lätt att sticka med. Men det kommer gå bra! Det är lite mer motstånd bara för jag tror nålen är tjockare. Själva sticket känns inte men det svider en stund efteråt. Det kommer gå galant man vänjer ju sig vid allt som sagt väldigt snabbt

• Aliiice

Jag har gonal f istället för menopuren och den ser ut som en insulinpenna precis som den sista du ska ta ovitrelle. Det är synd att inte alla har en sån

Med menopuren får man blanda själv va? Det är ju så himla smidigt med pennorna, bara att ställa in rätt dos och sätta på en nål.

• Ashurst Klara
    stajlish skrev 2015-11-24 20:38:14 följande:

Kan lägga till mig i listan med :) 

Stajlish - sprutstart 12/11, ÄP v. 48, 26/11, ET 28/11, BIM 4/12, 30 år

Välkommen i gänget! Hoppas att du mår okej av behandlingen och att äggplocket går fint. Jag håller tummarna för många ägg av bra kvalité!

{#emotions_dlg.flower}IVF-lista 

ina - äp v.44 

Hagnestahill - sprutstart 25/10, äp v.45, ET 8/11, BIM 21/11, 30 år

Ashurst Klara - sprutstart 27/10, äp v. 46, bim 28/11, 30 år

Dirvas - sprutstart 8/11, äp v.47, bim 6/12, 29 år

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

FruGrävling - östrogenstart 6/11, FET 23/11, testdag 7/12, 34 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 4/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim?, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49/50, bim?, 32 år

Iskristall - sprutstart 26/11, äp vecka?, bim?, 38år

PlusGravid! 

Cutepoison

HJohannesson BF 2 augusti
  • FörstaIVF

Hejalla! !

Här går det i rasande fart med 57 nya inlägg sen jag sist loggade in, kul!

Idag är jag på sprutdag 5, ska på VUL imorgon för att se om/hur blåsorna växt till sig. Jag känner dock inte av särskilt mycket vilket gör mig lite orolig för att det INTE har hänt någonting.  Är det någon som heller inte känt av effekten av sprutorna så mycket men att det ändå gått bra?? Jag fick avbryta förra omgången pga för låg dos, 112 IE Gonal F. Nu använder jag 150 IE Menopur istället. Känns som att dom liksom kan brassa på ordentligt så att det verkligen sätter fart därinne...!!!

• Aliiice

Hej! Haha oj det var ett tag sen du va inloggad då kanske

Jag var på mitt första ultraljud igår och då sa dom att allt såg jätte bra ut och att jag ska fortsätta spruta två dagar till.

Är inne på sprutdag 7 sju och har inte känt av någonting hitills. Eller jo på andra sprutdagen mådde jag jätte illa men det är allt så du behöver nog inte oroa dig över att inte känna något speciellt med kroppen

• Nmg

Ja jag håller med dig! Pennan känns verkligen mindre läskig!

Aliiice skrev 2015-11-25 06:58:01 följande:

Jag har gonal f istället för menopuren och den ser ut som en insulinpenna precis som den sista du ska ta ovitrelle. Det är synd att inte alla har en sån

Med menopuren får man blanda själv va? Det är ju så himla smidigt med pennorna, bara att ställa in rätt dos och sätta på en nål.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november